Gå til innhold

Project: My Clean Machine, The Resurrection


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tiden har nå kommet for å pusse opp kabinettet mitt. Trekabinettet, My Clean Machine.

I denne siste perioden har det kommet en del skraper og riper i lakken samt at knapper ikke fungerer osv. Alle kaldkatode lysene har stått av for en lang god stund nå samt at cd rommen ikke har vært koblet til.

Må si jeg har vært på den slakke siden.

 

Nå har tiden kommet for å gi tilbake glansen i byggverket mitt.

 

Planen framover blir i hovedsak å pusse av all lakk som er sprayet på. Kutte ut nytt plexiglass + sette inn et nytt et. (Det gamle fikk for mange skraper til at det kunne reddes)

Jeg har delvis bestemt meg på å bare lakke det denne gangen og la selve treverket vise. Det betyr at jeg ikke kan ty til sparkel for å rette opp riper og skraper, men forhåpentligvis er bare disse ripene og skrapene bare i lakken.

 

Selve strukturen på kabinettet kommer ikke til å bli forandret det er bare i hovedsak selv finishen som skal gjøres om igjen. Bare bedre denne gangen ;-)

 

Som bildene tilsier så har jeg allerede begynt med arbeidet. Har kommet litt lenger men fikk ikke kameraet tilbake før jeg gikk på skolen nå. Skal fortsette senere idag samt ta noen bilder med det nye kameraet mitt *stolt* Nikon D80

 

Kommentartråd

post-91371-1188198659_thumb.jpg

post-91371-1188198671_thumb.jpg

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye tider betyr nye oppdateringer!

 

Pcen begynner å miste lakken og jeg har bestemt meg for farge på maskinen.

Jeg skal gå for en mørk beis slik at fineren ser litt mørkere ut enn det den er.

Samtidig skal jeg sparkle igjen eventuelle små hull som er der. Kosmetiske feil blir nok dessverre stående men foreløpigt har jeg ikke sett noen.

post-91371-1188508854_thumb.jpg

Bilde etter 30 min med pussing. Begynner å ligne noe nå.

Svartfargen skal vekk!

 

post-91371-1188509048_thumb.jpg

Fortsettelsen på den uendelige pussingen. *Vondt i armene*

Synd maskinsliperen ikke fungerer.

 

post-91371-1188509215_thumb.jpg

 

Hele fronten er nå barbert for lakk. Mangler fremdeles undersiden og baksiden men det blir tatt imorgen forhåpentligvis.

 

 

Psuen er også blitt sleevet men har ikke hatt tiden til å ta bilder.

Neste update får bli en skikkelig stor en i forhold til disse små updatesene her.

 

Kan også røpe noen godsaker som kommer til vannkjølingen min.

Chipset, Ram blokker er på vei.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ekstremt mye er gjort siden sist gang samt maskinen som skal være inni har reist til helvete dessverre. Hovedkortet kortsluttet under en del testing. Ukjent hvorfor det kortsluttet. Skal se nermere inn på hovedkortet om det går an å fikses men for nå så ser det ut som jeg må kjøpe nytt hovedkort, eventuelt skaffe nytt hovedkort, minne, cpu.

 

Uansett updaten;

 

post-91371-1190269283_thumb.jpg

Bilde tatt av selve kabinettet uten sidedører. Her er kabinettet helt ferdigpusset, mangler å pusse sidedørene men det kommer. Regner med å være ferdig innen neste helg siden jeg skal på LAN party da.

 

post-91371-1190269036_thumb.jpg

Baksiden av kabinettet. Helt skrelt for lakk. Er veldig fornøyd med resultat. Det kunne hendt at mye av den svarte lakken ble bliende igjen fordi den hadde trukket inn i kabinettet men resultat ble bra.

 

Update NESTE post!

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar

Andre Post

 

Lakkinga er delvis gjort. Mangler å ta under siden men velger å ta en liten update nå. Mangler også å pusse ferdig side dørene og lime fast plexiglasset som skal være innfelt i den ene sidedøren.

 

post-91371-1190270023_thumb.jpg

 

Første bilde av lakken. Er brukt en litt lys beis (ifølge malemesteren) finishen er jeg utrolig fornøyd med. Helt riktig farge etter hva jeg ønsket meg.

 

post-91371-1190270139_thumb.jpg

 

Bilde av baksiden på kabinettet. Håper dere er fornøyde med denne updaten.

Jeg er hvertfall veldig fornøyd med finishen på kabinettet.

 

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Grunnet kortslutning av hovedkort (og eventuelle andre deler hvis jeg har vært virkelig uheldig)

Søker jeg sponsorer som kan sponse meg med nytt hovedkort og eventuelle andre deler hvis resten har gått føyken.

 

Hvis det finnes noen gavmilde firmaer / personer her på forumet så venligst ta kontakt

 

Tor Ølberg

 

email; tmolberg @ gmail . com

telefon: 995 211 08

 

Tusen takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prosjektet begynner virkelig å få fart på seg nå. Mesteparten av lakkinga er gjort.

Det blir nytt hovedkort, grafikkkort, minne og cpu på meg nå.

Bilder kommer så fort jeg får lada kameraet. Skal se om jeg får montert alt og eventuelt om psuen klarer å drive beistet

 

Hovedkort: P5B Deluxe

CPU: E6600

GFX: 2x X1950XTX

MINNE: 2 gb (husker ikke merke)

PSU: Tagan 600W

 

Sponsoren foretrekker å være anonym. Men store takker går til han. Kunne ikke ha gjort det uten han. Tusen takk.

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar

Prosjektet er nå ferdig. Skal få lagt ut noen bilder av det ferdige produktet. Har ikke vært skikkelig flink til å ta bilder rett å slett fordi det har vært for liten intresse her på forumet i selve kabinettet og workloggen. Uansett, hvordan kabinettet ser ut nå skal dere få se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...