Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CRC Feil på utpakking av filer Asus P5N32-E Sli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin pc ja.

 

Hmm rar-zip winrar eller annen software alltid feil?

Du har vel ntfs filesystem.

 

Minne ikke for høy volt 2.0v - 2.1v ikke over 680i.

Vil bli ustabil.

 

Start sikkerhetmodus se om det samme skjer der.

 

Bios?

 

Prime--memtest86+ 1.70--atitool--3dmark.

Link i faq prime for quad.

Kjør disse for og se om alt er stabilt.

Det har du kansje gjort ettersom du oc.

Everest viser mest korrekt volt-temp 680i.

 

My faq 680i(sign)

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Alt funker 100%, med unntak av crc error. Får disse fordømte feilene ved utpakking av filer hele tiden.

+12v viser 11,71 er ikke det litt lite? Selv om jeg ikke tror dette har noe med crc feilen å gjøre.

 

QX cpu`n er grei men jeg fikk bare ca 1000 poeng mer i 3dmark 06 (13400) i forhold til min "gamle" E6700" på 3400.

 

Fin pc ja.

 

Hmm rar-zip winrar eller annen software alltid feil?

Du har vel ntfs filesystem.

 

Minne ikke for høy volt 2.0v - 2.1v ikke over 680i.

Vil bli ustabil.

 

Start sikkerhetmodus se om det samme skjer der.

 

Bios?

 

Prime--memtest86+ 1.70--atitool--3dmark.

Link i faq prime for quad.

Kjør disse for og se om alt er stabilt.

Det har du kansje gjort ettersom du oc.

Everest viser mest korrekt volt-temp 680i.

 

My faq 680i(sign)

9367595[/snapback]

Lenke til kommentar
Får dette med og uten overklokking, har fungert med 2x Raptor før "oppgradering" Filene er testet på annen pc og er ok men på min går det ikke, får CRC fail på alle "store" filer jeg prøver å pakke ut. Noen som har peil......

9366800[/snapback]

 

 

Oppdatert bios?

Lenke til kommentar

Ligger filene på CD eller lagret på harddisken? Har du sjekket MD5-sumen på filene på de to maskinene?

 

Hvis filene ligger på CD så kan det være at CD-ROM-spilleren din er støvet ned og den har problemer med å lese platen.

 

Hvis filene er lastet ned fra nett så kan det være at de ikke er lastet ned fra samme server og serveren du lastet ned fra har en korrupt fil

 

Hvis filene er lastet ned fra samme server så kan det være at det har oppstått en feil under overføringen

 

Hvis filene har samme MD5-sum i utgangspunktet så kan det være at lange diskoperasjoner trekker for mye strøm og harddisken ikke klarer å levere de dataene som faktisk ligger på magnetplaten

 

Det kan også være problemer med minnet (men det skulle resultert i blåskjerm som oppstår ofte).

 

Så løsningen her ligger mellom:

 

Ny PSU som klarer å levere nok strøm eller

Ny minnebrikke som ikke er ødelagt eller

Ikke overklokke og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Alt har fungert før med E6700 og 2x raptor36.  beta 1203 bios, alle filer på hd testet på pc nr og funnet ok. Bare på min fordømte pc de ikke går. Hat testet med og uten sata 150/300 og ncq av/på uten hell.

9368112[/snapback]

 

 

Sjekk i eventlogg (system og application) for filsystem feil eller lignende.

Lenke til kommentar

Altså en CRC (cycle redundancy check) er en sjekk av rekkefølgen av bits og bytes i en fil mot en forhåndsutregnet sum (sjekk-sum).

 

Det mest vanlige scenariet for at denne sjekken feiler er at filen har blitt korrupt under nedlasting. Etter det så rangerer diskkorrupsjon.

 

Når det er sagt så er det teoretisk mulig at broen mellom harddisken og prosessoren kan bli varm ved høy diskaktivitet og at dette kan forårsake korrupsjon på vei fra harddisken til prosessoren. Alternativt så kan frontsidebussen være avvikende fra den interne hastigheten prosessoren kjører med slik at alias oppstår under overføring av store mengder data fra disken.

 

Prøv å gjennopprette idiotsikre verdier i biosen (imotsetning til optimale og turboinstillinger) og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...