Gå til innhold

Utendørs trådløs antenne


aka

Anbefalte innlegg

Hvordan skal en CNet Outdoor Directional Antenna 14 dBi, 2.4 GHz, N-jack kontakt, kobles opp?

Den må vel kobles i routeren som sender ut det trådløse signalet, men da må en vel ha overgang fra N-jack kontakten?

Trenger jeg bare en CNet Outdoor Directional Antenna og en trådløs router "i andre enden" der jeg vil motta signalet?

Tusen takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe en 'pigtail som har to forskjellige plugger som passer hos deg.

I den andre enden må du ha en klient og ikke en vanlig router.

En Linksys WRT54GL med hyperwrt firmware i klientmodus funker fint og har litt ekstra effekt. Husk at denne har RP-TNC connector mens de fleste andre bruker RP-SMA.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Så hvis jeg har en utendørs trådløs anntenne som er koblet til routeren jeg har via pigtail så trenger jeg bare en Linksys WRT54GL på det stedet jeg vil motta signal?

Men da trenger ikke Linksys routeren å være koblet til noe? Bare sørge for at den har ip adresse i samme subnett som "hoved" routeren? Og så skal den klare å fange opp signalet og gi det ut igjen?

Eller må jeg ha en utendørs antenne nr 2 som må kobles til Linksys routeren via kabel?

Kan altfor lite om dette! :blush:

 

Er vel kanskje meningen at den utendørs antennen skal stå der jeg vil motta (og ikke der jeg sender) signalet og koblet til Linksys routeren? :innocent:

Endret av aka
Lenke til kommentar

Avstanden er ikke så stor, men virker som taksteinen på garasjen blokker signalet. Når døren er på gløtt får en kun svakt signal.

Så da er vel kanskje best å ha en utendørsantenne koblet til Linksys routeren for å være garantert signal?

Når en skal velge antenne, hvor mye utgjør de forskjellige dBi verdiene? Hvis jeg bruker feks en antenne med 8 dBi hvor langt vil den da ta inn signal fra ca?

Tusen takk for svar så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...