Gå til innhold

Kjøpe Dell pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig nære ved å kjøpe akkurat slik bærbar selv. Men vil anbefalle deg å spandere på en Blåtannenhet også.

 

Eneste jeg synes er merkelig er at det ikke er mulig å velge bæreveske til denne pc-en direkte som tilbehør? :S

 

edit: Norsk er et fint språk

Endret av OJodd
Lenke til kommentar

Pengu: Det at de for en gangs skyld sier fra om 6 ukers leveringstid syns jeg er bare positivt. Har opplevd å måtte vente så lenge på en Dell uten å ha fått advarsel på forhånd.

 

Nevner forresten også:

http://www1.euro.dell.com/content/products...sdt1&l=no&s=bsd

 

Disse modellene ligger på samme område når det gjelder spesifikasjon, men kanskje noe lavere pris. Verdt en kikk. OBS: priser står eks mva

Lenke til kommentar
Pengu: Det at de for en gangs skyld sier fra om 6 ukers leveringstid syns jeg er bare positivt. Har opplevd å måtte vente så lenge på en Dell uten å ha fått advarsel på forhånd.

9369562[/snapback]

Det skulle bare mangle at de opplyser om lang leveringstid, noe annet ville vært dårlig kundebehandling.

 

Jeg syntes det var på sin plass å gjøre oppmerksom på den lange leveringstiden i og med at trådstarter skriver at han skal ha den til skolearbeid, og da ville i hvertfall jeg synes 6 uker (1,5 mnd) er lang tid å vente, for da får han ikke PCen før litt uti oktober.

 

En annen ting man bør være obs. på er prisene Dell operer med på ekstra minne o.l. På den nevnte Vostro-PCen koster en utvidelse fra 1 til 4 GB minne 5080,- + mva = 6350,- ink. mva. Dette er ca. 4000 kr. dyrere enn hva du må ut med for 4 GB hos Komplett. En utvidelse fra 1 GB til 2 GB er ikke fullt så ille, men du får kjøpt 2 x 1GB a kr. 349,- (inkl. mva), dvs. 698,- hos Komplett, mens du hos Dell må ut med ca. 894,- (inkl. mva). I regnestykkene over har jeg dessuten ikke tatt med at du faktisk allerde har "betalt" for 1 GB minne slik at den egentlige differansen blir enda 4-500 kr. i Dells disfavør. Snakk om blodpriser på minne.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Ja, dell er fantastisk til å gi deg sugne priser på oppgradering av både ram, skjermoppløsning og prosessor. Det billigste er nesten utelukkende å gå for en modell som er satt opp nærmest mulig det du skal ha (om du for eksempel velger en Vostro med 2GB minne fra før osv..)

 

Ble en Vostro 1500 på meg.. levering ikke før 28/9 ... :p

Lenke til kommentar

så bra ut den. som nevnt tidligere synes jeg du bør få lagt inn blåtann på den. jeg bestilte en Dell-maskin for et par måneder siden og det kostet ikk emer enn cirka 250 kroner for den enheten.

 

gvis du er mye ute og reiser bør du også vurdere å gå for 9-cells-batteriet men det får du nesten bestemme selv.

Lenke til kommentar

Ville heller gått for Dell Vostro 1500 siden du for den for noen 1000-lapper billigere men den har mindre harddisk og skjerm...

Har faktisk tenkt til å kjøpe den selv men da med 15.4" WXGA+ TFT skjerm (1440x900 oppløsning) med TrueLife™- widescreen og 9-cellers batteri.

Den vil da komme på 9268 kr inkl. mva.

 

Husk å sett ned grunnleggende garanti til ett år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...