Gå til innhold

Spørsmål om D-Link DIR-655


hysoto

Anbefalte innlegg

Har nå en Linksys WRT 54G

2 bærbare pc-er. Den ene, en treg Acer i 3000 serien, Sempron cpu (Bør formateres) med et linksys PCMCIA Trådløst kort

Den andre, Asus A6F har innebygget kort, Intel Pro Wireless, et eller annet

 

Om jeg bytter til en slik:

D-Link DIR-655 Xtreme N Gigabit Router

 

Vil jeg merke stor forskjell på hastighet, sikkerhet, stabilitet og eventuelt annet.

Om det har noe å si, så er det flere trådløse nett i nabolaget, alle bruker "G"standard

 

 

Må jeg også i tillegg kjøpe to nye PCMCIA kort? Da mine støtter kun "G" Standard

 

Har 4000/1000 fra Los/Nextgentel

Endret av hysoto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sist jeg testet denne routeren så hadde jeg 270mbit hastighet mellom router og pc..

MEN det krevde at jeg hadde mottaker som også kunne kjøre den hastigheten, har du kun vanlig wlan kort for 54mbit vil du nok ikke merke noe på hastigheten hvertfall.

 

Uansett er det best å holde seg til 54mbit om man bor i nabolag med flere trådløse nett.

Lenke til kommentar
sist jeg testet denne routeren så hadde jeg 270mbit hastighet mellom router og pc..

MEN det krevde at jeg hadde mottaker som også kunne kjøre den hastigheten,  har du kun vanlig wlan kort for 54mbit vil du nok ikke merke noe på hastigheten hvertfall.

 

Uansett er det best å holde seg til 54mbit om man bor i nabolag med flere trådløse nett.

9374212[/snapback]

 

Falt for fristelsen, og bestilte i går med tilhørende pc-card. Du sier om det er flere nett i nabolaget, er det best med 54mbit. Er ca 2 til 4 andre nett rundt her, varierer litt. De fleste bruker kanal 11. Hvordan vil/kan det få innvirkning på meg når jeg går over til "N"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...