Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

begge er gode tv'er, så uansett hvem du velger blir du fornøyd. tror det går mest i smak og behag.

på 3m avstand vil du neppe se forskjell på oppløsningen, kun samsungen er "full hd".

samsung har blanke skjermer, mens sony vanligvis er matte. personlig foretrekker jeg det siste, siden jeg ser tv i dagslys rett som det er...

og har du plass skader det ikke med større tv enn 40". på 3m er 40" fortsatt

langt langt unna kinolerret ift størrelse.

sonyen har "motionflow", en teknologi for å forbedre bildet ved bevegelser, som mange anmeldere har blitt veldig begeistret for. kdl-40d3000 har vunnet flere tester.

har myst en del på dette i butikk men har ikke klart å se vesentlig effekt av dette ennå.

samsung har også fått gode anmeldelser, men det antydes at fargene kanskje ikke er 100%

gode, feks http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M86BD/Conclusion.php

men sannsynligvis er dette svakheter som en vanlig seer ikke legger merke til.

men er du en person som har en eller flere kalibreringsdvd'er i jevnlig bruk,

og stadig tar deg selv i å bli distrahert av "feil" på bildet under en film, så bør

du kanskje ta slike tester alvorlig...

i omtrent samme prisklassen kommer det om få uker til å dukke opp en annen kandidat som heter sony kdl-40w3000, denne har full hd som samsung, matt skjerm, og en innebygget tuner som virker med det nye bakkenettet. denne har ikke "motionflow" men vil sannsynlig være enda bedre mht kontrast, farger etc.

så som nevnt, veldig mange mener full hd er bortkastet på 40" med mindre man sitter nærmere enn 2.5m - de fleste ser ikke skarpt nok til å se forskjellen.

så personlig ville jeg valgt d3000 hvis jeg måtte kjøpe i dag, og ventet på at w3000 kom ned i en spiselig pris ellers...

Lenke til kommentar

Jeg sitter litt på gjerdet og vurderer de aktuelle skjermene slik som trådstarter. Imidlertid har jeg ikke tatt noen avgjørelse fordi jeg først og fremst skal bruke TVen til:

- å se på TV (analoge kabelsignaler fra Canal Digital, viktig at den ikke er kresen!)

- spille spill (PS3)

- se på film (DVD og Blue-Ray)

- koble til PC (spesielt for å se film/serier)

 

Jeg har derfor funnet ut at jeg spesielt er på jakt etter en TV 40" eller større med full HD og ikke minst 3 HDMI kontakter. Det siste er faktisk vesentlig, og det har både Samsung og Sony i de aktuelle modellene. Den nye W3000 som kommer fra Sony i slutten av september vil også ha dette i tillegg til full HD, men vil få en prislapp på rundt 18.000,-

 

Har dere andre noen erfaring med disse skjermene, eller andre anbefalinger som tilfredstiller mine "krav"?

Lenke til kommentar

W3000 er en tv som nok kommer til å ligge på en pris rundt en 20000 kroner. det er denne tven absolutt vært.

Jeg selger tver vær dag og jeg har ikke sett noen andre merker innenfor lcd som har lik bilde kvalitet som sony sin d3000. viss jeg måtte anbefale en annen tv måtte det blir pioneer sin nye 42" plasma tv.

Lenke til kommentar
17000k er litt mye, men ikke umulig, men er det verdt det?

9404188[/snapback]

 

om w3000 til 4000kr mer enn w2000 er verdt det? sony vil nok gjerne at du skal synes det. men når det kommer til stykket er det du får for de kronene er egentlig ikke så imponerende... de er begge floatte 40" tv'er med full hd. w3000 vil sikkert vise noen

flere nyanser, det svarte er noe svartere etc.etc. det koker ned til om du noen sinne har

lagt merke til slike ting mens du ser på tv/film. tar du deg selv i å stadig irritere deg over små skjønnhetsfeil i bildet? tenk over det... man får mye morsomt for 4000...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...