Gå til innhold

Cubase Spørsmål: Autotune


Megnus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Melodyne er milevis foran Autotune hva gjelder fleksibilitet og kvalitet. Men nå er disse to forskjellige programmer med forskjellig bruksområde. Autotune gjør hva navnet sier, retter opp pitch automatisk, da det er dens styrke. Melodyne er derimot ikke automatisk, der går man inn og finjusterer hver eneste tone. Den gir et mer realistisk resultat, siden man kan fikse pitch uten å kødde med vibrato, og man kan justere ganske mye uten å kødde med formant, noe som låter dårlig. Det skal sies at det er tidkrevende å bruke.

Autotune for en kjapp fiks på et allerede bra spor eller "Cher-effekt", og Melodyne for å finjustere og ha full kontroll.

 

Til spørsmålet; Cubase har ikke dette innebygd nei. Det er verktøy for å justere pitch, men det er ikke så brukbart til denslags.

Lenke til kommentar

Etter det lille jeg har erfaring med, er det ikke helt riktig at Autotune er kun "helautomatisk". På den pluginen jeg har, er det i hvert fall et manuelt modus, der man kan se en graf over en og en tone. Har ikke brukt så mye tid på det, men trodde man kunne justere manuelt her? Hvis jeg tar feil, hva er den siden til?

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...