Gå til innhold

ATI RADEON 9000, En Bløff ?


QTC

Anbefalte innlegg

Hvordan kan det ha seg att Radeon 9000 koster mere og yter mindre enn ett Radeon 8500/LE, ja alle tester viser dette

sjekk selv her:

http://www6.tomshardware.com/graphic/20021...acharts-05.html

 

Ja her for noen uker siden kunne man kjøpe radeon 8500LE for ca 700-900 kr :D

nå er disse kortene vanskelig og få tak i og er erstattet med Radeon 9000 som koster ca 800-1000 kr i webbutikkene...

 

Men som alle kan se på testene til toms hardware får ett Radeon 8500

ca 9700 i 3D mark 2001 SE mens ett Radeon 9000 får bare 7300...

 

DVS en forskjell på ca 2400 noe som tilsvare over 25%

 

Ja og radeon 9000 koster jo en hundrings eller 2 mere :-?

 

Ja dette syntes jeg er merkelig og på grensen til juks av ATI da betegnelsen 9000 ikke passer inn på ett kort som er svakere enn ett 8500 kort... :o

 

Hmm tror ATI att alle kjøper 9000 bare PGA tallet/betegnelsen ?

ja jeg tror de har bevist prøvd og lure folk til og tro att 9000 er bedre enn 8500 da det har ett høyere NR/betegnelse og er nyere

:roll:

Dette minner meg om Matrox sitt "stunt" med sin nye G 450 som var svakere enn det 1-2 år eldre G 400 i spill men mye dyrere...

 

Nei er det kun Nvidia som greier og la være og "jukse" med betegnelse/NR og ikke prøver og lure folk

 

Ja nvidia lager ikke ett Geforce 4600 som er svakere enn ett 4200 kort og koster mere :wink:

de bruker korekte benevnelser :yes:

 

Etter dette blir det BARE Nvidia for meg... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei er det kun Nvidia som greier og la være og "jukse" med betegnelse/NR og ikke prøver og lure folk

 

Ja nvidia lager ikke ett Geforce 4 4600 som er svakere enn ett 4200 kort

de bruker korekte benevnelser :yes:

Etter dette blir det BARE Nvidia for meg... :p

 

STOP THE PRESS :grumpy:

 

Dette blir for dumt. Nvidia er nå de som "startet" med å merke et produkt på denne måten. Se bare på GF4 MX kortene. Disse er i realiteten GF2 som er litt modifisert. Det siste fra Nvidia er jo Ti4800SE kortene, som i realiteten er Ti4400 med 8xAGP.

 

Ikke at jeg er ute etter å dizze Nvidia, men vit hva du snakker om før du slenger ut propaganda som dette.

 

Andy

Lenke til kommentar

jojo att ett Geforce 4 MX er svakere enn ett Geforce 3 ti 200/500 er jo forsåvidt greit da det er ett MX kort ..

 

ja får her er det jo snakk om Geforce 3 [toppkort] imot geforce 4 [budsjett]

 

Uansett mener jeg Nvidia kjører enn mye mere rydig katergorisering med sine benevnelser og det er vanskelig og ta feil...

 

mens med ATI er dette IKKE tilfelle... :-?

Lenke til kommentar
Nvidia har jo lansert sitt G4 ti4800se er det vel eller noe, masn skulle tro at dette kortet var kjempebra men etter det jeg har hørt er det et 4200 eller 4400 kort som har 8x agp i stedet for 4x. Har også hørt at G4 mx kortene er dårligere en G3 ti kortene

 

 

Sant nok,,, Nvidia er vist ikke noe bedre de ser jeg nå :cry: ,, med denne benevnelsen [Ti4800]

prøver seg de å , på en spansk en :x

 

Fan å ... fuck alle lurendreierne ... sorry my mistake...

bad research... :oops:

 

neste gang blir det ikkeno grafikkort på meg :lol:

Lenke til kommentar
Nei er det kun Nvidia som greier og la være og "jukse" med betegnelse/NR og ikke prøver og lure folk

 

GeForce 4 MX-serien anyone? :roll:

 

Ytelsen på disse er jo dårligere enn samtlige GeForce 3 og ikke spesielt raskere enn topputgavene av GeForce 2, så å kalle dem GeForce 4 er vel intet mindre enn råfrekt spør du meg, særlig siden folk uten peiling ofte kan tro at de har gjort et kjempekjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...