Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DD-WRT på WRT54GL - Debrick hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Klarte nettop å flashe min kjære Linksys WRT54GL med feil DD-WRT firmware. Brukte standard istedenfor mini som jeg tydeligvis skulle bruke.. Nå får jeg pinga routeren, men får ikke logga på web interfacen..

 

Om noen hadde vært så utrolig snill å hjulpet meg med å debricke den/fikse den per MSN eller lignende, hadde jeg satt utrolig pris på det, og kunne evt. delt ut shell-konti tilbake eller noe lignende :S hehe.. (msn: *****)

 

Kan evt gi meg råd her også om dere ikke orker per msn :)

 

Setter stor pris på alle svar!

Endret av Prazor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takker for alle svar gutta :) Men jeg klarte det faktisk etter litt om og men.

 

DD-WRT54GL Unbrick:

1.) Last ned Linksys sin originale firmware (står på siden dems at det er kun 1.0 firmware de har, men den funka like balsam for 1.1 routeren min)

2.) Sørg for å ha satt statisk ip (192.168.1.2 for eks).

3.) Plugg inn routeren din

4.) tftp -i 192.168.1.1 PUT WRT54GL_4.30.9_US_code.bin WRT54GL_4.30.9_US_code.bin

5.) Du skal få en "Transfer successfull" melding ganske kjapt om det går, viss ikke, så prøv på nytt.

6.) Nå skal du om 1-2 min få tilgang til webinterface igjen =)

Lenke til kommentar

Men F. nå er jeg litt forbanna her.. Hehe, prøvde nok en gang å legge inn dd-wrt. Brukte denne gangen følgende firmware:

dd-wrt.v23_mini_generic.bin

 

"Upgrade failed" feilmelding igjen, og jeg fikk ikke logga inn i dd-wrt interfacet.. Hva feiler? Har prøvd å resette routeren etterpå o.s.v., restarta ++.. men går ikke, så debricka den nok en gang...

 

Sitter og er i tvil om det er riktig firmware jeg bruker eller ei?

 

Er en WRT54GL men S/N-prefix CL7B.

 

hjelp..? :)

 

EDIT: Glem det :) Fiksa... :thumbup:

Endret av Prazor
Lenke til kommentar
Snodig, pleier alltid å banke inn standard med engang, aldri noe mini.

Kanskje du har en ustabil router?

 

Bra du fikk det til!

9353342[/snapback]

 

Gudene vet hvorfor, sleit litt med mini også. Men holdt inne reset knappen 30 sec før jeg flasha, og da gikk det fint å få inn mini. etter mini var inne var det stort sett plankekjøring..

 

mener å huske det gikk mer balsam forrige gang jeg gjorde det, menmen.. funker ypperlig nå ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...