Gå til innhold

Litt problemer med template i css.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har litt problemer med et mellomrom mellom header og siste fra forum boksen.

Med en gang jeg satt opp nyheter bildet, ble den flyttet ned en del pixler. Hvordan kan jeg få fikset det slik at ssf boksen holder seg ca.1px fra headeren/knappene?

 

Jeg er fremdeles i det stadiumet hvor jeg lærer meg å kode templates med css. Så ikke brenn meg, hvis koden er ganske dårlig.

 

Template

 

css

 

Takker for all hjelp jeg kan få!

Endret av Sindre1001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
.nyheterbilde 
{ width:389px;
height:32px;
float: left; ... }

 

Et blokkelement som en div, h2, p osv, vil alltid kreve all plass på linjen den er på, uansett om den har width satt.

 

Position absolute trenges ikke her. Les litt htmldog! :)

9375152[/snapback]

 

 

Men hva foreslår du jeg bør gjøre for at den skal plasseres riktig da?

Lenke til kommentar
.nyheterbilde 
{ width:389px;
height:32px;
float: left; ... }

 

Et blokkelement som en div, h2, p osv, vil alltid kreve all plass på linjen den er på, uansett om den har width satt.

Uhm, nei, ikke med float: left; i tillegg.

 

Siden er noe rart kodet opp, da minsking av høyde på headeren fører til at hovedfeltet flytter seg inn under... Headeren plasserer seg også et stykke ned bak hovedfeltet, når jeg bruker Outline current i Webdeveloper toolbar og outliner .header.

Lenke til kommentar
.nyheterbilde 
{ width:389px;
height:32px;
float: left; ... }

 

Et blokkelement som en div, h2, p osv, vil alltid kreve all plass på linjen den er på, uansett om den har width satt.

Uhm, nei, ikke med float: left; i tillegg.

 

Siden er noe rart kodet opp, da minsking av høyde på headeren fører til at hovedfeltet flytter seg inn under... Headeren plasserer seg også et stykke ned bak hovedfeltet, når jeg bruker Outline current i Webdeveloper toolbar og outliner .header.

9433330[/snapback]

 

 

Har fikset på størrelsen til alle bildene som hadde feil størrelse.. Men det funker ikke nå heller. Jeg endret bakgrunnsfargen, slik at du kan se hvordan jeg har klipt den opp. Kanskje det kan hjelpe? www.tmk-clan.net/forside2.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...