sub1343 Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Kan noen hjelpe meg og få lagd et script til vista. dette skal gjøre det samme som ipconfig /release /renew. Ønsker dette som et oppstarts script.
zyx Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 paste denne koden inn i notisblokk og lagre filen som et-eller-annet.bat og velg at denne filen skal kjøre ved oppstart. Det funker i hvert fall på XP. @echo off ipconfig /release ipconfig /reneew exit
gutorms Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Kan noen hjelpe meg og få lagd et script til vista. dette skal gjøre det samme som ipconfig /release /renew.Ønsker dette som et oppstarts script. 9348513[/snapback] Ehh, Mulig jeg er litt utafor når det gjelder Vista, men gjør ikke alle microsoft OS siden 2000 dette automatisk? (Når du skrur av - altså, ikke ved hibernate/standby....) Uansett. Svar på spørsmål. - Lag en liten tekstfil i notepad. Kall den filnavn.bat - Skriv inn følgende i fila: ECHO release/renew IP script IPCONFIG /RELEASE IPCONFIG /RENEW EXIT - Lagre på C:\ (legg fila på rota - lettest å finne igjen der...) - Lag en shortcut til fila - Legg shortcut'en inn i startup katalogen Start >> Programs - (Alternativ til Startup katalog: Åpne registry. Legg in følgende nøkkel: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "GiMegEttNavn"="\"C:\\filnavn.bat"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå