Gå til innhold

Hjelp til kjøp av riktig utstyr for nettverk


grodsj

Anbefalte innlegg

Heihei, akal dele internett forbindelsen mellom 2 hus, det er ca. 100m i mellom husene. Gikk til innkjøp av en repeater siden det står en garasje mellom disse husene, men det er akkurat litt for mye vegg for å få ett stabilt resultat.

 

Det jeg tenker nå er å legge en kabel mellom disse husene, til dette trenger jeg hjelp og tips til valg av riktig utstyr.

 

Det skal være tråløst i begge husene, jeg har to wlan routere fra siemenes, min plan er å ta denne kabelen fra den ene routeren og plugge den inn i wan porten på den andre, det skal vel gå fint?

 

Går en busk mellom disse husene jeg kan legge kabelen i, er det noe problem om vinteren at denne ligger ute?

 

Hvor får jeg kjøpt en lang kabel, regner med jeg fort vil trenge over 200m siden den skal strekkes rundt en hus vegg.

 

Er super takknemmelig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke trekke en kabel lengre enn 100 meter. Går du over dette skal du i teorien få pakketap og ustabilt nett.

Du kan derimot sette en switch mellom hver hundre meter kabel og på den måten utvide nettverket så langt du vil. Du sier at du her an garasje i mellom, da kan du kanskje sette switchen der?

Alternativt sette en tredje repeater i garasjen og linke mellom, selv om kabel alltid er det beste.

Avhengig av om du vil ha separate nett mellom husene, er det best å ha færrest routere på et nettverk.

Det går å koble kabelen fra en router inn i wan porten på en annen, men du må sette separate undernettsamt at protåpning blir mer innviklet.

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...