Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC treg og henger seg ofte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått nyeWindows XP PC fra ACER. Den ble satt sammen hos en dataleverandør i nærheten. Fikk den i går og har bare installert ad aware, CCelaner og spybot search and destroy.

Så, fra dag en ha PCen var treg noen ganger, henger seg opp (Må noen ganger restarte). Får feilmeldig når jeg prøver å åpne en bestemt mappe (""Det har oppstått en feil og windows måtte avslutte programmet. Vi du sende feilmedingen til Microsoft"" feilmeldingen.)

Noen gange når jeg trykker opp starmenyen, vi den ikke forsvinne og henger igjen..

Jeg kan forvente at den er sånn etter et par år med dårlig vedlikehold, men etter en dag og ikke det en gang!

Hva kan være galt?

Spec:

2 G ram

Athlon 64 x2 3800+

350 GB

geforce 7500 LE 512 Ram

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Virker som om komponentene ikke jobber godt sammen. Hvilket hovedkort har du? Det kan hende det har kommet noen oppdateringer til hovedkortet som kan fikse problemet.

Endret av dricco
Skrevet (endret)
Fått nyeWindows XP PC fra ACER. Den ble satt sammen hos en dataleverandør i nærheten. Fikk den i går og har bare installert ad aware, CCelaner og spybot search and destroy.

Så, fra dag en ha PCen var treg noen ganger, henger seg opp (Må noen ganger restarte). Får feilmeldig når jeg prøver å åpne en bestemt mappe (""Det har oppstått en feil og windows måtte avslutte programmet. Vi du sende feilmedingen til Microsoft"" feilmeldingen.)

Noen gange når jeg trykker opp starmenyen, vi den ikke forsvinne og henger igjen..

Jeg kan forvente at den er sånn etter et par år med dårlig vedlikehold, men etter en dag og ikke det en gang!

Hva kan være galt?

Spec:

2 G ram

Athlon 64 x2 3800+

350 GB

geforce 7500 LE 512 Ram

9348119[/snapback]

Viss du har kjørt windows update og alt ellers ser ut til å vere iorden, hadde eg gjort dette til forhandler sitt problem sidan maskina di er heilt ny. :thumbup:

Endret av voll
Skrevet

Er på jobb nå, men skal komme tilbake senere med navnet på hovedkortet.

Ja jeg er fristet til å bare sende tilbake PCen til leverandøren og la dem ta seg av dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...