Gå til innhold

Valg av musikkprogram


Jarli

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig plass å poste dette men...

Lurer altså på hva slags musikk program jeg bør kjøpe viss jeg skal lage musikk med el-gitar, bass-gitar, trommer, synth (midi kontroller) og vokal.

Har foreløpig to alternativ, dere kan bare foreslå flere viss dere vet om noen andre:

(Programmene bør ikke være for dyre)

 

-Steinberg Cubase 4

-Cakewalk Sonar 6 (Hva er forskjellen på Studio og Producer edition utenom prisforskjellen?)

 

Hadde selvfølgelig vært best viss det var noen gode gratis programm der ute. Vet ikke om f. eks Audacity kunne fungert sånn noen lunde her... :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte faktisk Audacity selv i bandet mitt for noen uker siden. Fungerte greit det. Kjører jo veldig lett på gammel hardware også. Forvent ikke de feteste effektene fra et slikt gratisprogram. Kanskje det ikke er så viktig for deg heller, som tross alt skal spille inn noe på den ærlige måten.

 

Men – Audacity vet jeg kan settes opp slik at det bruker VST-plugins også. Og da er det bare fantasien som stopper deg.

 

Har brukt andre programmer også, men vil ikke anbefale noen. De er rett og slett for dyre!

Lenke til kommentar

Hvis du tjener penger på musikk vil jeg ikke nøle med å anbefale Cubase, Sonar, Pro Tools etc... gjør du derimot ikke det, blir det skrekkelig dyrt for deg. Mange programmer har light-versjoner, disse kan være verdt å titte på. For mange er de mer enn nok, det kommer an på dine behov. Du kan jo laste ned demoer og finne det ut.

 

Visste ikke at Audacity hadde VST-støtte. Dette må sporenstreks sjekkes ut. Med så mange gratis VST-er som fins er det i såfall genialt om man kan få et gratis system til denslags.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

vst plugger er ofte 3 part software, som EQ/Compressor/reverb/delay +++

synther, trommer, gitar wattever.. det er noe du lasterinn og bruker via en daw...

Lenke til kommentar
Hvis du tjener penger på musikk vil jeg ikke nøle med å anbefale Cubase, Sonar, Pro Tools etc... gjør du derimot ikke det, blir det skrekkelig dyrt for deg. Mange programmer har light-versjoner, disse kan være verdt å titte på. For mange er de mer enn nok, det kommer an på dine behov. Du kan jo laste ned demoer og finne det ut.

 

Visste ikke at Audacity hadde VST-støtte. Dette må sporenstreks sjekkes ut. Med så mange gratis VST-er som fins er det i såfall genialt om man kan få et gratis system til denslags.

9348402[/snapback]

Hvordan sjekker du dette? Er litt usikker på hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...