jocke Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 (endret) Heisann, Satt opp CS16-server for noen kompiser, og det ser foreløpig slik ut; server.cfg Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor // servername of the serverhostname "keklolwtf?" // disable autoaim & cheats sv_cheats 0 sv_aim 0 // set the region wich the server will be listed in sv_region 3 // download & upload sv_allowdownload 1 sv_allowupload 0 // disable clients' ability to pause the server pausable 0 // maximum client movement speed sv_maxspeed 320 // server rates og ticrates // sv_maxrate 0 // sv_maxupdaterate 0 // sv_minrate 0 // sv_minupdaterate 0 sys_ticrate 1000 // load cvars exec cvars.cfg // bind alias to execute scripts alias go "exec live.cfg" alias warmup "exec warmup.cfg" // load ban files exec listip.cfg exec banned.cfg cvars.cfg Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor sv_lan 0sv_maxupdaterate 120 sv_minupdaterate 20 sv_unlag 1 sv_maxunlag .5 sv_voiceenable 0 mp_autokick 0 mp_spawnprotectiontime 0 mp_autocrosshair 0 mp_autoteambalance 0 mp_buytime .25 mp_c4timer 35 mp_fadetoblack 0 mp_flashlight 1 mp_forcecamera 1 mp_footsteps 1 mp_freezetime 10 mp_friendlyfire 1 mp_hostagepenalty 0 mp_limitteams 5 mp_maxrounds 0 mp_winlimit 0 mp_playerid 0 mp_roundtime 1.75 mp_timelimit 999 mp_tkpunish 0 mp_startmoney 800 sv_airaccelerate 10 sv_allowdownload 1 sv_allowupload 1 sv_alltalk 0 sv_cheats 0 sv_friction 4 sv_gravity 800 sv_maxrate 30000 sv_maxspeed 320 sv_minrate 0 sv_stepsize 18 sv_stopspeed 75 sv_timeout 65 sv_voicecodec vaudio_miles sv_client_interpolate 1 mp_allowspectators 1 decalfrequency 60 host_framerate 0 setpause 0 mp_logdetail 3 log on live.cfg Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor // rcon_password "rconpw" // Server Logging log off mp_logdetail 0 mp_logmessages 0 // load cvars exec cvars.cfg // start live-script alias "waittxt" "wait; wait" alias "wait5" "wait; wait; wait; wait; wait" alias "wait10" "wait5; wait5" alias "waitrs" "wait10; wait10; wait10; wait10" alias "wait110" "wait10; wait10; wait10; wait10; wait10; wait10; wait10; wait10; wait10; wait10; wait10" alias "rr1" "sv_restartround 1" say "[----LIVE gaming after 3 restarts----] waitrs rr1 waitrs say "[-----#1-----] waitrs rr1 waitrs say "[-----#2-----] waitrs rr1 wait110 say "[LIVE--------] waittxt say "[-LIVE-------] waittxt say "[--LIVE------] waittxt say "[---LIVE-----] waittxt say "[----LIVE----] waittxt say "[-----LIVE---] waittxt say "[------LIVE--] waittxt say "[-------LIVE-] waittxt say "[--------LIVE] waittxt say "[E--------LIV] waittxt say "[VE--------LI] waittxt say "[iVE--------L] waittxt say "[LIVE--------] waittxt say "[-LIVE-------] waittxt say "[--LIVE------] waittxt say "[---LIVE-----] waittxt say "[----LIVE----] waittxt say "[-----LIVE---] waittxt say "[------LIVE--] waittxt say "[-------LIVE-] waittxt say "[--------LIVE] waittxt say "[E--------LIV] waittxt say "[VE--------LI] waittxt say "[iVE--------L] waittxt say "[LIVE--------] waittxt say "[-LIVE-------] waittxt say "[--LIVE------] waittxt say "[---LIVE-----] waittxt say "[----LIVE----] waittxt say "[----LIVE----] waittxt say "[----LIVE----] waittxt say "[----LIVE----] waittxt say "[----LIVE----] waittxt say "[- GL & HF! -] waittxt warmup.cfg Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor // load cvarsexec cvars.cfg // Server Variables mp_freezetime 0 mp_startmoney 16000 say "[---- Warmup-mode: Activated ----] wait10 sv_restart 1 Det jeg lurer på - hvordan er det med rates og slikt serverside? Lest noen plasser at de skal stå på 0 alle sammen, mens noe annet andre plasser. Foreløpig er de som følger; sv_maxupdaterate 120 sv_minupdaterate 20 sv_maxrate 30000 sv_minrate 0 sys_ticrate 1000 sv_unlag 1 sv_maxunlag .5 Er dette "ok" iht standarder? Hva funker? Hva funker ikke? Hva er standardvalues på mange av cvars'ene i cvars.cfg? Stemmer de jeg har? Ellers er det bare å bruke ovennevnte scripts om du har egen server - fungerer utmerket til clanmatcher, og er meget enkelt å bruke. Siden config-filene ligger serverside, kan alle med rcon bruke dem. Logg inn vha 'rcon_password xxx', deretter er det bare 'rcon go' og 'rcon warmup' Endret 23. august 2007 av jocke
Jooakim Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 sv_minrate ville jeg satt opp til 20000, ellers ser det jo greit ut. Forøvrig er det ikke noe vits med "// rcon_password "rconpw"" når scriptet er på server.
jocke Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Forøvrig er det ikke noe vits med "// rcon_password "rconpw"" når scriptet er på server. 9347164[/snapback] Nei, vet. Er vel bare at jeg ikkje gadd fjerne det fra det opprinnelige scriptet. Er jo uvesentlig så lenge det er faset ut uansett
jocke Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Hva er kommando for å spectate team only, samt first person only?
jocke Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 mp_forcechasecam 2 9352145[/snapback] Da var den saken ute av verden.
blom93192 Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Hei folkens, jeg liker og spille cs, men det er så mange som cheater, så vil lage en server som er min. for da kan jeg kicke de som cheater. men vet ikke vilket program jeg må ha for å lage server. noen som vet det ???
Jooakim Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Hei folkens, jeg liker og spille cs, men det er så mange som cheater, så vil lage en server som er min. for da kan jeg kicke de som cheater. men vet ikke vilket program jeg må ha for å lage server. noen som vet det ??? Herregud, nå har jeg sett at du har skrevet i kanskje fem-seks andre tråder der du spør om hvordan du lager server. Hva med å se på svarene du fikk i din egen tråd? http://halovasjera.net/Guider/FeilsQking/g...er.html#Windows er kanskje den enkleste guiden du kan lese om hvordan du lager CS-server i windows. Det eneste du kanskje vil få problemer med, er å åpne porter. Om du ikke finner routeren din her, oppretter du en post i Nettverkskategorien, der du spør om hjelp til å åpne CS-portene i routeren din (husk å oppgi hvilken router og ISP (hvem du får nett fra - ikke foreldrene dine, men selskap som for eksempel Telenor)). Lykke til!
Bebeluv Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Jeg syns 101 101 25000 i rate funker fint.
Landstad. Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Du må skrive exec live.cfg har du rcon. blir det bare rcon exec live.cfg
Jooakim Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Du må skrive exec live.cfg har du rcon. blir det bare rcon exec live.cfgNeida - han la til et alias, som gjør at go betyr exec live.cfg --- "alias go "exec live.cfg"". Jeg syns 101 101 25000 i rate funker fint.Dette er snakk om serverkommandoer, ikke klientkommandoer..
TrueNo Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Du må skrive exec live.cfg har du rcon. blir det bare rcon exec live.cfg Jeg er ikke komplett noob heller...men ikke alt i den configen kommer opp:/
Landstad. Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 de hadde du finnet ut om du har lagdt dem i riktig mappe det funker helt fint for meg;P
TrueNo Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har lagt den i riktig mappe ja,men har skaffet en annen config nå uansett:P
jarlholta Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) //Max fart, Hindrer at spilleren vil "bugge" seg fast her og der. "sv_maxspeed 900" Endret 30. mai 2008 av GuggenJR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå