Gå til innhold

LG 42LC41 som PC-Skjerm


Anbefalte innlegg

hei,

 

Jeg kjører nå denne TV'en fra PC med DVI -> HDMI kabel. På 7800 GTX skjermkort.

 

Jeg ahr valgt å sette den til 720p skjerm (i instilling for annen skjerm) noe som den er. Problemet mitt (Har lest her, men fant ikke ut noe om denne TVen) er at hvis jeg setter oppløsningen til 1024*768 så funker det kanon på TV'en, men "dårlige" farger.. Blasse... Til og med samboeren min sa det. Setter jeg oppløsningen til 1360*768 så blir det automatisk gjort om til 1280*720 og bildet blir for stort på TV'en, strekker seg utenom kantene. TVen blir for liten på en måte.. MEN fargene er helt kanon!!

 

Hva må jeg gjøre for å få bra bilde på TV'en som og passer inn ? Første gang jeg prøver dette...

 

Rekner med (håper :p) at TV'en skal støtte 1:1 pixelmapping...

 

Noen med tips og råd?

Endret av aXept
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd Powerstrip nå, det som nå har skjed er at jeg fikk til dualmode. Så jeg kan stille oppløsningen på TVen, jo høgere jo mindre bilde.. Men problemet nå er at bildet blir kutta på sidene... OG det er kun bakgrunsbildet som viser... Ingenting annet...

 

Når jeg starter PC'en så får jeg frem BIOS bildet på hele tv skjermen, er kun u windows jeg ikke får det...

 

Prøvde noe greie i kontroll panelet til grafikk kortet, da fikk jeg hele bildet... Var noe skrivebords justering, men uten hell...

 

Når jeg kjørte som klon skjerm, fikk jeg iallefall hele bildet perfekt på tv skjermen, men med dårlige farger...

 

Hva skjer her da ?

Lenke til kommentar

Heiheihei.

 

Jeg har løsningen for deg.

 

Sett 1360x768 ut fra pcen. Så må du INN I INNSTILLINGENE PÅ TVEN! Inne der et sted har du innstillinger for XGA. Sett der "1360x768", og vips. Perfekt bilde :).

 

(Dette står forresten oppi dagen i bruksanvisninga di.)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...