Gå til innhold

Ryggsekk til bærbar og fete bøker


Anbefalte innlegg

Jeg er student og lykkelig eier av en IBM Thinkpad T30, men nå vil jeg ha noe praktisk og beskyttende å bære denne i; umiddelbart virker en ryggsekk som en god løsning. Jeg ønsker derfor en ryggsekk som gir god beskyttelse til den bærbare, men den må i tillegg ha plass til en del skolebøker, for to ryggsekker blir som kjent litt problematisk. Har sett litt på ryggsekker fra Targus [sportpack, Deluxe backpack, Rakgear osv.] og Caselogic, men har enda ikke blitt "frelst". Synes at Umates sin "Backpack" ser veldig lovende ut (forutenom at den veier mer enn maskinen min), vet dog ikke hvordan det er med plass til bøker i denne. Det jeg er ute etter med denne posten er konkrete tips fra andre studenter som har erfaring med ryggsekk til både bøker og bærbar PC, dere har nå fått den utakknemlige oppgaven å opplyse meg :D

 

PS: prisen er ikke så viktig, man har jo Lånekassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en:

Targus Notebook Backpack

 

CCB1_cases_a.jpg

 

Er veldig fornøyd med denne, den har relativ god plass, og er veldig god på ryggen. Designen på den er kanskje ikke så veldig stilig eller noe, men den er av høy kvalitet.

 

Jeg vet ikke hvordan, men sekken ser jo ikke så veldig stor ut, men likevel greier jeg å stappe inn masse bøker (til og med Erwin Kresyzig Advanved Engineering Mathematics (8th edition) som er på ca 1300 sider. (I tillegg til laderen og mus).

 

Grensen gikk da jeg skullle ta med skolebøker til 2 fag + 1 ringperm. Da måtte jeg droppe bærbaren den dagen, puttet ringpermen der hvor bærbaren pleier å være.[/img]

Lenke til kommentar

Har denne (Targus Sport Backpac) CSB2_cases_a.jpg.

 

Helt grei egentlig, men dersom jeg tar med Erwin Kresyzig'en min har jeg ikke plass til mye annet. Litt kjipt. :-? Sekken har forresten en bakre lomme med holder for 15" bærbar og et rom til som passer til lader, mus kabler etc. Neste lomme er også todelt, og kan minne om en papirholder. Forøvrig er det mye små lommer på sekken.

 

Kan nevnes at om jeg ditcher laderen, mus og sånt, har jeg nok plass til flere bøker.

 

Det du bør gjøre er å stikke innom forskjellige veskebutikker. Jeg ble skikkelig overasket over hvor mange vesker til bærbare som føres. Sekker er det sparsommelig med, men det var en del. Ta med deg din pc, så kan du sjekke før du betaler 8) .

Lenke til kommentar

Hold deg i alle fall unna Umates. Disse er veldig solide (tåler sikkert trailerpåkjørsel bakfra), men er store og kantete, slik at de overhodet ikke følger ryggen, og jævlig tunge, som du nevner. Jeg har en slik, og den har jeg kastet i skapet for lenge siden. Kunne like godt ha kjøpt stasjonær PC og drasset rundt på den, så tung og fæl som den er. Det er i tillegg ikke så veldig mye plass i den, men du får nok plass til et par bøker. Jeg har dog ikke prøvd andre sekker, så jeg vet ikke hvordan den er i sammenligning.

Lenke til kommentar

Jansports lapstation er helt greit til å ha bøker og laptop i, jeg kjøpte en slik forleden dag og synes den er mye bedre enn samsonite og umates stive laptopsekker.

Men dog 1300 kr for en 36L sekk er mye, selv om det er 30 års garanti på sekken.

Lapstation sekken er ment til å ha ting i og det merkes.

Du kan ha alt fra cd spiller til ekstra kabler i de lommene du ikke bruker. Hvis du har en cd spiller som du bruker ofte, kan du f.eks legge den i den ytterste lommen og trekke ut ørepluggene igjennom ett hull som er i samme lomme (kuriositet).

 

Jansport sekken kan jeg anbefale for de som har tykke bøker med seg.

Jeg studerer informatikk og akkurat nå har jeg to bøker som ca er på 700 sider hver + at jeg har kladdebøker, penal osv i sekken.

Det går helt greit å få med seg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

For ikke så lenge siden hadde jeg en OGIO Prodigy-sekk. Nå har jeg byttet til Lap Station fra JanSport. Har en 15 tommers bærbar pc og den er det bra plass til. God å bære på skuldrene også.

 

 

 

Dette er den laveste prisen jeg har sett på

sekken så langt (Rundt 1100,-):

http://www.nbags.no/product_info.php?produ...ea884a94994b5a3

Endret av RadeonMaster
Lenke til kommentar

har den sekken som skal være den orginale compaq sekken ( men det står verken compaq eller noe anna på den, er egentlig greit, tør legge den synlig i bilen, det gjorde jeg ikke med pcen i en pcveske, er ingen som ser at det er en pcsekk).

 

i denne får jeg glatt min evo n610, med strømforsyning, mus, headset, og andre kabler. Norges Lover, et par tykke javabøker, noen andre normale bøker, og et par skriveblokker.

 

Mer enn det tror jeg ingen har bruk for på en normal skoledag, jeg har oftest ikke bruk for mer enn bøker på en dag

Lenke til kommentar

Har denne saken her. Til den prisen så synes jeg det er en utrolig digg sekk. Har plass til masse bøker og forskjellige pc ting jeg liker å ta med meg. Sekken er delt inn i 3 rom, 1 til laptopen lengst mot ryggen, et til bøker og andre skoleting og et litt mindre helt i front der jeg putter laptop tilbehøret. Kan absolutt anbefale denne sekken. Eneste minuset er at den er litt kort på ryggen min, men har blitt vandt med det. 8)

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Støtter de som anbafaler Compaq sekk - kjøpte en Compaq EVO N800C som tilbud til studenter ved NTNU, og fikk med en sekk der. Utrolig bra kvalitet, masse plass, god å bære, og den ser ikke ut som noen typisk pc-sekk. Tror det er targus som lager den, vet at den finnes som targus også. Er den beste pc-sekken jeg har vært borti, både med tanke på kvalitet, plass, og ikke minst er den svært god å bære!

 

Tror den ligger på ca. 600 hos compaq!

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Støtter de som anbafaler Compaq sekk - kjøpte en Compaq EVO N800C som tilbud til studenter ved NTNU, og fikk med en sekk der. Utrolig bra kvalitet, masse plass, god å bære, og den ser ikke ut som noen typisk pc-sekk. Tror det er targus som lager den, vet at den finnes som targus også. Er den beste pc-sekken jeg har vært borti, både med tanke på kvalitet, plass, og ikke minst er den svært god å bære!

 

Tror den ligger på ca. 600 hos compaq!

Lenke til kommentar
Hold deg i alle fall unna Umates. Disse er veldig solide (tåler sikkert trailerpåkjørsel bakfra), men er store og kantete, slik at de overhodet ikke følger ryggen, og sinnsvakt tunge, som du nevner. Jeg har en slik, og den har jeg kastet i skapet for lenge siden. Kunne like godt ha kjøpt stasjonær PC og drasset rundt på den, så tung og fæl som den er. Det er i tillegg ikke så veldig mye plass i den, men du får nok plass til et par bøker. Jeg har dog ikke prøvd andre sekker, så jeg vet ikke hvordan den er i sammenligning.

 

Gjorde den fatale feilen å bestille denne til min Zepto 4100. Angrer no sinnsykt. Den veier jo nesten 3K, og gjør forferdelig vondt på ryggen. Går ann å bruke den når jeg bare har pc i. men straks jeg sper på m noen skolebøker, føles den som den gamle sekken til far, med saker for en mnd. reise oppi. Vet noen om jeg har no mulighet for å få den returnert? Har jo brukt den(skulle ha sendt den tilbake m en gang, selvfølgelig), og vet at dette ikke gjør saken lettere. men den skuffer så det holder. kosta meg jo 800 spenn, og dette er lånekassepenger som ikke jeg tar lett på i motsetning til visse andre her på forumet. Skal snart ut å reise, og må ha en god sekk til laptoppen der det også er plass til andre ting. har lyst til å kjøpe i butikk, der jeg får prøvd den på. Kjøper nok ikke sekk på nett engang til. Forslag til butikksekk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...