Gå til innhold

Nytt mobilnummer - 44myname?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må ta kontakt med din lokale mobilforhandler så fikser de det for deg. BTW, det koster foresten 2500kr for å få gullnummer hos telenor.

9333145[/snapback]

 

Vel, er jo ikke akkurat noe "gullnummer" - jeg har 6 bokstaver i navnet mitt, og skiter i hva slags "prefix" (de 2 første siffrene) det blir. Uansett blir det et rotete nummer om man bare ser på tallene.

 

Har funnet ut at det heter "ønskenummer" hos Telenor, og koster 500 kroner. Men er det andre operatører som har lavere pris?

Lenke til kommentar

Vet ikke om de tar noe betalt for dette. Men kan hende dersom det plukkes ut fra en nummerserie. Lekte meg i SQL på jobb forleden for å se hva slags nummer/navn jeg kunne få av hva som var tilgjengelig. Må si at det var relativt festlig, men så fort jeg kom over mer enn 4 tegn så ble det vanskelig å finne noe som var ledig. Ting som jeg prøvde som var ledig var f.eks

 

xxxxopel

xxxxsexy :p

xxxxwang (mitt etternavn)

xxxxpunk

 

og fler :) Har selv tenkt lenge å bytte nummer, men er veldig i tvil da jeg har hatt mitt nummer nå siden 1997.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke husker feil så er det maks 5 siffer man kan søke på hos Telenor på ønskenummer og gullnummer.

9339692[/snapback]

 

Isj, har også en følelse av dette... Når jeg tenker meg om har de jeg kjenner med slikt nummer maks 5 bokstaver i navnet sitt...

 

Skal ringe litt rundt i morgen.

Lenke til kommentar
Stemmer det, forhandlere får maks søkt på 5 siffer, men sjelden at man finner noe når man søker på 5 siffer da det ikke er så fryktelig mange forskjellige alternativer. Det er jo ikke akkurat flusst med tilgjengelige nummer.

9343985[/snapback]

 

Nå har det seg slik at navnet mitt begynner på 'A', altså tallet 2 som siffer nummer 3. Selv om man ikke kan søke på siffer nummer 3 er det jo 1/8 sjanse for at det er en 2'er ;)

Lenke til kommentar
815 var jo et artigt alternativ men litt synd at det bare var fire bokstaver du fikk velge, og ikke tre eller fem..

andre steder man kan finne noe tilsvarnde?

9355790[/snapback]

Hvis du skal bytte nr og har NetCom-abonnement kan du alltids søke etter nummer da også. Det koster 300,- å bytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...