Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan gjøre om router til en switch?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Jeg skjønte ikke helt hvordan du ønsket å gjøre dette, men for å deaktivere ruterfunksjonen kan du se i webgrensesnittet til Linksysen. Jeg har ikke brukt G-utgaven, men om valget mangler orginalt kan du prøve modifiserte firmwares som DD-WRT. Her har du ihvertfall dette valget.

 

Alternativt kan du unngå å bruke WAN porten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Tror det fungerer hvis du bare bruker LAN portene.

Kan hende du bør gå inn på den å skru av DHCP

9332106[/snapback]

 

Så lenge enhetene har faste IP-adresser bryr den seg ikke om DHCP funksjonen.

Ruting skjer kun mellom WAN porten og LAN portene - som jeg hintet til tidligere.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg har forsøkt å ikke bruke wan porten. Men xboxen får ikke kontakt med de andre pcene da heller... kanskje jeg skal forsøke å oppdatere firmwaren.

 

Jeg vil kanskje heller bruke linksysen som ruter, og bruke en dlink 604 som switch. Men prinsippet er vel det samme...

Lenke til kommentar

Husk på at om du kobler en kabel fra en LAN port på routeren din til LAN porten på linksysen din kan det hende du må ha krysset kabel om den ikke støtter auto detect på det. Sjekk om lampen for LAN porten kabelen fra routeren din lyser. Om den ikke lyser må du sansyneligvis ha krysset kabel.

 

Men du må huske på å deaktivere DHCP i linksysen, ellers får maskiner som bruker DHCP sansyneligvis ip i feil serie, eller at to enheter får samme ip.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Husk på at om du kobler en kabel fra en LAN port på routeren din til LAN porten på linksysen din kan det hende du må ha krysset kabel om den ikke støtter auto detect på det.

9332610[/snapback]

 

Jeg har ikke sett noen nyere rutere/svitsjer som ikke har auto-mdi-X på LAN portene sine. Uansett har WRT serien til Linksys dette.

(ikke på WAN porten)

Lenke til kommentar
Tror det fungerer hvis du bare bruker LAN portene.

Kan hende du bør gå inn på den å skru av DHCP

9332106[/snapback]

 

Så lenge enhetene har faste IP-adresser bryr den seg ikke om DHCP funksjonen.

Ruting skjer kun mellom WAN porten og LAN portene - som jeg hintet til tidligere.

9332170[/snapback]

Trådstarter bør absolutt slå av DHCP (LAN) på den andre routeren. Det blir fort krøll om du ikke vet 100% hva som skjer i et sånt nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...