Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Innstallasjon av windows!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har kjøpt meg en nu bærbar pc som ikke har noe operativ system inn lagt, og når jeg prøver å innstallere ett kommer følgende beskjed opp når jeg trykker ENTER for å starte innstallasjonen: " setup did not fin any hard disk drivers installed on your computer.

Make sure any hard disk drivers are powered on and properly connected to your computer, and that any disk-related hardware configuration is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diadnostic or setup program.

Setup cannot continue . to quit Setup , press F3

Har ikke anelse hva som han være feil..

Hjelp meg da :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke harddisken er formatert i heletatt?

Kjør i såfall fdisk eller lignende fra kommandolinjen på installasjons-CD-en. Vet ikke åssen du gjør det. Bruker ikke Windows noe mer.

Lykke til.

Skrevet
Hei..

Jeg har kjøpt meg en nu bærbar pc som ikke har noe operativ system inn lagt, og når jeg prøver å innstallere ett kommer følgende beskjed opp når jeg trykker ENTER for å starte innstallasjonen: " setup did not fin any hard disk drivers installed on your computer.

Make sure any hard disk drivers are powered on and properly connected to your computer, and that any disk-related hardware configuration is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diadnostic or setup program.

Setup cannot continue . to quit Setup , press F3

Har ikke anelse hva som han være feil..

Hjelp meg da :p

9331238[/snapback]

Installasjonen skal finne hdd selv om den ikke er formatert. Vil tro at du må kjære inn en driver helt i begynnelsen av installasjonen, der det kommer opp "trykk f6 for å installere driver"...eller noe sånt.

Skrevet
Har sett noen tips om innstillinger i BIOS, som SATA modus og AHCI. Men kjenner ikke detaljene.

9332714[/snapback]

Det var tanken som slo meg. Hvis du skal ha XP, så må du ha driverne lagt inn på installasjons CD'en. Til dette kan du bruke et program som heter nLite. Google it!

Ellers kan du kline inn Vista (kan brukes i 120 dager lovlig fra MS) og da slipper du å gjøre noe annet enn å sette inn plata ;)

Skrevet
Har sett noen tips om innstillinger i BIOS, som SATA modus og AHCI. Men kjenner ikke detaljene.

9332714[/snapback]

Det var tanken som slo meg. Hvis du skal ha XP, så må du ha driverne lagt inn på installasjons CD'en. Til dette kan du bruke et program som heter nLite. Google it!

Ellers kan du kline inn Vista (kan brukes i 120 dager lovlig fra MS) og da slipper du å gjøre noe annet enn å sette inn plata ;)

9332986[/snapback]

Du MÅ ikkje ha driverane lagt inn på installasjons CD-en. Du kan også legge det inn på floppydisk.

Det du mangler er nok RAID-Drivare. Du kan laste ned RAID-drivare (SATA-drivare eller noko lignande.) på heimesida til produsenten av pc-en din.

Og forresten, viss du er i tvil så kan du bare lese om det står noko i manualen din. Står sikkert eit steg-til-steg for korleis du innstallerer operativsystem.

Skrevet
Asså... den er jo heilt tom,  det er ingenting på den. ikke opprativ system eller noe

9331377[/snapback]

Er det sant?

Sjekk CD-en en gang til på en annen PC.

Hvis det viser seg å stemme, må du nok aller helst kjøpe deg en Windows-lisens da...

:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...