Gå til innhold

Kritikeroste hjemmekinoanlegget Phillips HTS3154


Anbefalte innlegg

Et komplett hjemmekinoanlegg som blir rost opp i skyene av alle som tester det, er ikke hverdagskost. I hvert fall ikke når det koster bare 1500 kroner

 

- Ikke 100 prosent perfekt

Philips HTS3100 er ikke perfekt på alle punkter:

 

• Testpanelet ønsket seg litt bedre bassgjengivelse.

• Anlegget mangler innganger for digital audio (optisk og koaks).

• Senterhøyttaleren har dårlig magnetisk skjerming, og bør derfor ikke plasseres på toppen av bilderørs-TV-er.Teknofil

Er visst nettsiden which? alle henviser til.

 

Sant eller usant om et anlegg til 1378,-1378,- kr?

 

Beskrivelse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
unsten å leve

Med SonoWave Surround-lyd

Dette elegante og enkle systemet kombinerer stil og ytelse og gir deg uendelige timer med sanseopplevelser. Len deg tilbake og lev deg inn i filmer og musikk i din egen stue.

Hjemmekinoanlegg med DVD-spiller

DivX Ultra

HTS6510/12

SonoWave

HDMI for enkel AV-tilkobling

Videooppskalering opptil 1080i

Kjøp nå

Finn en forhandler

+ Sammenlign produkter

+ Produktstøtte

Funksjoner: + Spesifikasjoner:

Flott lyd- og videoytelse

SonoWave for full, problemfri surroundlyd i flere kanaler

SonoWave Surround-lydsystemet, som drives av en 6-kanalers forsterker, er en avansert digital lydbehandlingsteknologi som gir flerkanalers surround-lyd fra bare to høyttalere. Ved å plassere uavhengige drivere i bestemte vinkler, projiseres lyden gjennom rommet og genererer effektfull surround-lyd fra flere kanaler.

HDMI-digitalutgang for enkel tilkobling med bare én kabel

HDMI står for High Definition Multimedia Interface. Dette er en direkte digital forbindelse som kan overføre både digital HD-video og digital flerkanalslyd. Ved å eliminere konverteringen til analoge signaler får du perfekt bilde- og lydkvalitet, helt uten støy. HDMI er fullstendig bakoverkompatibelt med DVI (Digital Video Interface).

Videooppskalering for forbedret oppløsning på opptil 1080i

Med videooppskalering kan du øke oppløsningen til SD-videosignaler (Standard Definition) som DVDen bruker, til HD (High Definition), slik at du vil kunne se mange flere detaljer i et skarpere, mer virkelighetsnært bilde. Det ferdige HD-bildet kan vises på en HD-skjerm via HDMI (High-Definition Multimedia Interface).

Høydefinisjons JPEG-avspilling for bilder med virkelig oppløsning

Med høyoppløsnings JPEG-avspilling kan du vise opptil 2 megapiksler oppløsning på Flat-TVen (FTV). Nå kan du vise digitalbildene i virkelig oppløsning, uten tap av kvalitet eller detaljer.

Superwoofer med 8" driver gir kraftig ytelse

Superwoofer med 8" driver tilfredsstiller kravene til den mest kresne lytter ved å gi mer effekt og volum, og med det optimalisere bassopplevelsen.

Spiller alt

USB Direct spiller av bilder og musikk fra USB-flash-stasjoner

Det er bare å koble enheten til USB-porten på Philips DVD-systemet. Den digitale musikken og de digitale bildene dine spilles direkte fra enheten. Nå kan du dele de beste øyeblikkene med familie og venner.

MP3-direkte for musikkavspilling fra bærbare MP3-spillere

MP3-direkte bruker plug and play-teknologi som tillater direkte avspilling av MP3-innhold via ditt hjemmekinosystem ved å koble den bærbare MP3-spilleren til den innebygde hodetelefonjack-kontakten. Nå kan du nyte den flotte lydkvaliteten fra Philips-hjemmekinosystemet mens du spiller favorittmusikken fra din bærbare MP3-spiller.

Filmer: DVD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, (S)VCD, DivX

Muligheten for avspilling i flere formater gjør at du kan spille av de fleste plateformater for maksimal platekompatibilitet og visningsopplevelse.

Musikk: CD, MP3-CD, CD-R/RW og Windows Media™-lyd

Muligheten for avspilling i flere formater gjør at du kan spille av de fleste plateformater for maksimal platekompatibilitet og lytteopplevelse.

DivX Ultra for forbedret avspilling av DivX-mediefiler

DivX Ultra kombinerer DivX-avspilling med flotte funksjoner som integrert teksting, flere lydspråk, flere spor og menyer i ett praktisk filformat.

 

Forbedre opplevelsen

Med kinolignende surroundlyd

Dette stilige, kompakte og fullstendig digitale hjemmeunderholdningssystemet spiller nær sagt alle typer plater med høykvalitets Dolby-, DTS- eller flerkanalslyd. Så bare slapp av og la deg oppsluke av filmer og musikk hjemme i din egen stue.

Hjemmekinoanlegg med DVD-spiller

DivX Ultra

HTS3100/12

DTS, DolbyDigital, ProLogic ll

Høyttalersystem med bredt spekter

12 bit / 108 MHz video-DAC

Kjøp nå

Finn en forhandler

+ Sammenlign produkter

+ Produktstøtte

Funksjoner: + Spesifikasjoner:

Flott lyd- og videoytelse

DTS, Dolby Digital og Pro Logic II surround-lyd

En innebygd DTS- og Dolby Digital-dekoder fjerner behovet for en ekstern dekoder ved å behandle alle de seks kanalene for lydinformasjon, for å gi en surround-lydopplevelse og en forbløffende naturlig følelse av atmosfære og dynamisk realisme. Dolby Pro Logic II gir deg fem kanaler med surround-behandling fra en hvilken som helst stereokilde.

Høyttalersystem med bredt spekter for virkelig ekte lyd

Høyttalere med bredt spekter dekker hele spekteret av hørbare lydfrekvenser for å ta opp og gjengi et mer realistisk lydbilde. Siden det er bare én driver som gjengir hele spekteret av lydfrekvenser, er resultatet minimal faseforvrenging eller tidsforvrenging som kan påvirke lydkvaliteten.

12 bit / 108 MHz videobehandling for skarpe, naturlige bilder

12-bit video-DAC er en fremragende digital-til-analog-konverterer som bevarer alle detaljer i den opprinnelige bildekvaliteten. Den viser raffinerte nyanser og jevnere gradering av farger, noe som resulterer i et mer levende og naturlig bilde. Begrensningen til vanlig 10-bit DAC blir enda tydeligere ved bruk av store skjermer og projektorer.

Spiller alt

Filmer: DVD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, (S)VCD, DivX

Muligheten for avspilling i flere formater gjør at du kan spille av de fleste plateformater for maksimal platekompatibilitet og visningsopplevelse.

DivX Ultra for forbedret avspilling av DivX-mediefiler

DivX Ultra kombinerer DivX-avspilling med flotte funksjoner som integrert teksting, flere lydspråk, flere spor og menyer i ett praktisk filformat.

Musikk: CD, MP3-CD, CD-R/RW og Windows Media™-lyd

Muligheten for avspilling i flere formater gjør at du kan spille av de fleste plateformater for maksimal platekompatibilitet og lytteopplevelse.

Bilde-CD (JPEG) med musikkavspilling (MP3)

Bilde-CD er en CD-R- eller CD-RW-plate som du kan lagre MP3-filer og digitale bilder på. Når du setter inn en bilde-CD i DVD-spilleren, får du frem en skjermmeny som viser JPEG- og/eller MP3-filene på platen. Du bare velger musikken og bildefilene du vil kose deg med, og trykker på Play eller OK. Du kan se på bildene på TVen samtidig som musikken spiller.

Rask og enkel installering

Easy-fit™-kontakter med fargekoding for et enkelt oppsett

Fargekodede kontakter gjør det enkelt og brukervennlig å koble høyttalerne og subwooferen til senterenheten på hjemmeunderholdningssystemet. Det er bare å koble kontaktene til de matchende fargene på baksiden av senterenheten.

 

Forbedre opplevelsen

Med kinolignende surroundlyd

Dette stilige, kompakte og fullstendig digitale hjemmeunderholdningssystemet spiller nær sagt alle typer plater med høykvalitets Dolby-, DTS- eller flerkanalslyd. Så bare slapp av og la deg oppsluke av filmer og musikk hjemme i din egen stue.

Hjemmekinoanlegg med DVD-spiller

DivX Ultra

HTS3100/12

DTS, DolbyDigital, ProLogic ll

Høyttalersystem med bredt spekter

12 bit / 108 MHz video-DAC

Kjøp nå

Finn en forhandler

+ Sammenlign produkter

+ Produktstøtte

Funksjoner: + Spesifikasjoner:

Flott lyd- og videoytelse

DTS, Dolby Digital og Pro Logic II surround-lyd

En innebygd DTS- og Dolby Digital-dekoder fjerner behovet for en ekstern dekoder ved å behandle alle de seks kanalene for lydinformasjon, for å gi en surround-lydopplevelse og en forbløffende naturlig følelse av atmosfære og dynamisk realisme. Dolby Pro Logic II gir deg fem kanaler med surround-behandling fra en hvilken som helst stereokilde.

Høyttalersystem med bredt spekter for virkelig ekte lyd

Høyttalere med bredt spekter dekker hele spekteret av hørbare lydfrekvenser for å ta opp og gjengi et mer realistisk lydbilde. Siden det er bare én driver som gjengir hele spekteret av lydfrekvenser, er resultatet minimal faseforvrenging eller tidsforvrenging som kan påvirke lydkvaliteten.

12 bit / 108 MHz videobehandling for skarpe, naturlige bilder

12-bit video-DAC er en fremragende digital-til-analog-konverterer som bevarer alle detaljer i den opprinnelige bildekvaliteten. Den viser raffinerte nyanser og jevnere gradering av farger, noe som resulterer i et mer levende og naturlig bilde. Begrensningen til vanlig 10-bit DAC blir enda tydeligere ved bruk av store skjermer og projektorer.

Spiller alt

Filmer: DVD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, (S)VCD, DivX

Muligheten for avspilling i flere formater gjør at du kan spille av de fleste plateformater for maksimal platekompatibilitet og visningsopplevelse.

DivX Ultra for forbedret avspilling av DivX-mediefiler

DivX Ultra kombinerer DivX-avspilling med flotte funksjoner som integrert teksting, flere lydspråk, flere spor og menyer i ett praktisk filformat.

Musikk: CD, MP3-CD, CD-R/RW og Windows Media™-lyd

Muligheten for avspilling i flere formater gjør at du kan spille av de fleste plateformater for maksimal platekompatibilitet og lytteopplevelse.

Bilde-CD (JPEG) med musikkavspilling (MP3)

Bilde-CD er en CD-R- eller CD-RW-plate som du kan lagre MP3-filer og digitale bilder på. Når du setter inn en bilde-CD i DVD-spilleren, får du frem en skjermmeny som viser JPEG- og/eller MP3-filene på platen. Du bare velger musikken og bildefilene du vil kose deg med, og trykker på Play eller OK. Du kan se på bildene på TVen samtidig som musikken spiller.

Rask og enkel installering

Easy-fit™-kontakter med fargekoding for et enkelt oppsett

Fargekodede kontakter gjør det enkelt og brukervennlig å koble høyttalerne og subwooferen til senterenheten på hjemmeunderholdningssystemet. Det er bare å koble kontaktene til de matchende fargene på baksiden av senterenheten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg tenker på å kjøpe Philips HTS3357 (m. HDMI utgang)

 

Men så lurer jeg på, hva er vits med at anlegget kan spille 1080p video når det ikke kommer med BluRay/HDDVD-spiller? Skjønner ikke det helt...

 

Er det mulig å koble en PC til anlegget? I så fall er det jo forståelig....

9414166[/snapback]

 

Om du skal kjøpe på nett, vil jeg anbefale deg å bestille på elkjop.no, og ikke MPX som dukker opp som billigste på prisguiden.no (og som en av de få webshoppene som i det hele tatt har HTS3357).

 

Selv om elkjøpprisen på nett ( i butikken er den ~2950kr eller no da jeg ringte og sjekka - aka uaktuell) er 100kr dyrere, blir totalen billigere pga frakta hos MPX er nesten dobbelt så dyr siden de bare tilbyr Tollpost som fraktmulighet pga vekta. Dette stussa jeg litt på, siden servicepakke hos posten er t.o.m. 35kg, og nettop hos elkjøp sendes den med Posten.

 

Er ikke snakk om all verden av penger, men alikevel. For meg spilte det også inn at Elkjøp har den på lager, men MPX får ikke før i morra, samt bedre returrett løsninger hos Elkjøp (30 dagersen er vel ekstra tjeneste fra dem afaik) og kanskje muligheten for å returere i nærmeste butikk selv om man har kjøpt på nett?

 

Liker ikke prisene, utvalget og ekspertisen i butikkene til Elkjøp generelt sett, men her funka det jo;)

 

Edit:

 

Viste seg at elkjop.no sender fra et sentrallager i sør Sverige, og har nå brukt 1 uke på å komme hit>< angrer jeg på at jeg bytta til elkjøp igjen \o/

Endret av Solav
Lenke til kommentar
Jeg tenker på å kjøpe Philips HTS3357 (m. HDMI utgang)

 

Men så lurer jeg på, hva er vits med at anlegget kan spille 1080p video når det ikke kommer med BluRay/HDDVD-spiller? Skjønner ikke det helt...

 

Er det mulig å koble en PC til anlegget? I så fall er det jo forståelig....

9414166[/snapback]

 

Om du skal kjøpe på nett, vil jeg anbefale deg å bestille på elkjop.no, og ikke MPX som dukker opp som billigste på prisguiden.no (og som en av de få webshoppene som i det hele tatt har HTS3357).

 

Selv om elkjøpprisen på nett ( i butikken er den ~2950kr eller no da jeg ringte og sjekka - aka uaktuell) er 100kr dyrere, blir totalen billigere pga frakta hos MPX er nesten dobbelt så dyr siden de bare tilbyr Tollpost som fraktmulighet pga vekta. Dette stussa jeg litt på, siden servicepakke hos posten er t.o.m. 35kg, og nettop hos elkjøp sendes den med Posten.

 

Er ikke snakk om all verden av penger, men alikevel. For meg spilte det også inn at Elkjøp har den på lager, men MPX får ikke før i morra, samt bedre returrett løsninger hos Elkjøp (30 dagersen er vel ekstra tjeneste fra dem afaik) og kanskje muligheten for å returere i nærmeste butikk selv om man har kjøpt på nett?

 

Liker ikke prisene, utvalget og ekspertisen i butikkene til Elkjøp generelt sett, men her funka det jo;)

9424772[/snapback]

 

Hmm...vell jeg vet ikke helt enda om jeg skal kjøpe dette anlegget. Først må jeg finne ut om det er mulig å koble en PC opp mot anlegget for å spille av HD filmer derfra.

Lenke til kommentar

Bildet fra pc'n må gå PC->TV; mens lyden kan du ta PC->HTS3357.

 

HTS3357 har lydINNgang i AUX eller SPDIF Coaxial (phono), så for å få lyd fra PC til HTS3357 kan du enten bruke minijack->2x RCA (phono), eller om du har coaxial lydutgang på lydkortet ditt; RCA (phono) ->RCA (phono).

 

For bildet fra PC->TV alt etter hva tv'n din og skjermkortet har av innganger/utganger; D-Sub (vga), DVI, HDMI, S-Video

Lenke til kommentar
Bildet fra pc'n må gå PC->TV; mens lyden kan du ta PC->HTS3357.

 

HTS3357 har lydINNgang i AUX eller SPDIF Coaxial (phono), så for å få lyd fra PC til HTS3357 kan du enten bruke minijack->2x RCA (phono), eller om du har coaxial lydutgang på lydkortet ditt; RCA (phono) ->RCA (phono).

 

For bildet fra PC->TV alt etter hva tv'n din og skjermkortet har av innganger/utganger; D-Sub (vga), DVI, HDMI, S-Video

9434159[/snapback]

 

Så dette betyr at lyd fra PC'en kan kobles til AUX inngangen via 3,5 mm Minijack til RCA. Men dette vil jo bare gi stereo lyd, og ikke full sorround? Eller?

Lenke til kommentar

Ja, benytt deg da av SPDIF Coaxial inngangen på HTS3357 om du har det på lydkortet/hovedkortet ditt (onboard). Jeg f.eks har nå minijack->2x RCA fra PC->TV, men når HTS3357 ankommer så kommer jeg til å bruke den digitale coaxial spdif tilkoblinga mellom onboard lydkortet mitt og anlegget for 5.1.

 

Det skal funke så langt jeg veit, fra å ha lest meg opp info på forum/how to's etc.

 

edit.leif

Endret av Solav
Lenke til kommentar
Hmm jeg har en Inspiron 9400 laptop med integrert lyd. Den har mulighet til å outputte "digital coax Spdif" ifølge litt research jeg har gjort.  Så lenge sorround anlegget har digital coax spdif inngang, som du sier, så burde vell dette gå greit...

9451051[/snapback]

 

ja, bare sjekk før du eventuelt bestiller med no rca kabel at det er coaxial og ikke tos-link plugg ut fra laptopen din, fordi det er bare coaxial inn på hts3357.

Lenke til kommentar
Hmm jeg har en Inspiron 9400 laptop med integrert lyd. Den har mulighet til å outputte "digital coax Spdif" ifølge litt research jeg har gjort.  Så lenge sorround anlegget har digital coax spdif inngang, som du sier, så burde vell dette gå greit...

9451051[/snapback]

 

ja, bare sjekk før du eventuelt bestiller med no rca kabel at det er coaxial og ikke tos-link plugg ut fra laptopen din, fordi det er bare coaxial inn på hts3357.

9453266[/snapback]

 

Jepp, det er garantert Digital Coaxial som kommer fra laptopen.

Men spørsmålet er nå om den Digital Coaxial utgangen outputter sorround, og ikke stereo?

Endret av Cookie1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har en Xbox 360, PC og en TV dekoder som jeg gjerne vil koble til dette anlegget. Har mulighet til å koble TV dekoderen, PCen og 360en til TVen. Er det mulig å bare koble TVen til anlegget da (har Digital Audio (Optical/Out) tilkobling)? Eller blir det ikke noe surround da? Er vel ikke mulig å koble til alle fire på likt, siden det ikke er så mange tikoblinger?

Endret av SoN Nessa
Lenke til kommentar
Hei. Har et nytt Philips HTS3357 annlegg, og jeg synes det er veldig mye støy fra høytalerne når den står i CD/DVD "modus" Noen som har lignende erfaring? Eller kanskje har en løsning på problemet?

 

Takker for svar!

 

Jeg har også det samme problemet, med til tider irriterende støy. Kan dette ha noe med koblingen og kvaliteten på kablene å gjøre? Eller er det rett og slett en produksjonsfeil. Eller er dette noe man rett og slett må regne med, prisen tatt i betraktningt???

 

Takknemmelig for behjelpelige svar.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 1 år senere...

Har noen erfaring med anlegget i trådens overskrift?

 

Altså HTS3154 ???

 

Hei, kanskje veldig sent svar xD jaja, uansett, jeg har et philips hts3154, har god lyd, strålende faktisk, svært kraftig bass, og betalte ikke mer enn 1300,- for det(anbefales å kjøpe dersom du kan få tak i et). Litt svak støy KAN høres ved full lydstyrke, som er vanlig hos fleste anlegg.

Laveste prisen jeg har sett på dette er 899.- kr, hos Expert. kjøpte mitt anlegg da i mai/juni -08. Gratulerer alle eiere av et slikt anlegg, det er et anlegg utenom det vanlige i henhold til prisen, lurer du på om du skal kjøpe det, så gjør det, ingen tvil.

 

Beste kjøpet jeg har gjort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...