Gå til innhold

Numark TTUSB - Skal den knitre så mye?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres jo ut som du spiller skitne/støvete plater, egentlig?

Har du prøv lite spilte plater, eller?

 

Kan jo hende du har for lite stifttrykk også. Se i manualen hva som er anbefalt.

Selv har jeg slitt med støv/skitt på platene. Vasket dem da i lunkent vann og Zalo. Bruk godt med vann for å skylle dem rene.

 

NB! Tar ikke noe ansvar for platene dine med metoden over! Men som sagt har det fungert bra hos meg.

:)

Lenke til kommentar
Er ikke Zalo ganske hardt med vinylen da?

9326551[/snapback]

Nei, Zalo går godt sammen med vinyl (plast). Da er jeg heller mer i tvil om alle de platerensene som er i handelen med sprit.

9327481[/snapback]

 

Zalo ødelegger ikke noe,men den legger igjen et tyynt lag med såpeholdig masse i bunnen av rillene.Skjekk i et godt forstørrelsesglass om du er i tvil!Om platen er svært skitten,så vil naturligvis en omgang med zalovann virke til det bedre,men optimalt vil det ikke bli før du får opp alt fra bunnen av rillene.Sprit løser ikke vinyl,så en egnet spritlblanding er nok det beste.Ren sprit er ikke så bra fordi det fordamper for fort.Da skaper det varme,og da kan skitten bli sittende enda bedre fast.Apotek-isopropanol og blandet med destillert vann pleier å gjøre susen(mindre :D )Absolutt alt får du kanskje ikke opp uten hjelp av en rensemaskin,men da snakker vi 4-5 000..-

Knitring forøvrig ligger desverre i mediets natur,om platene er "godt" spillt fra før,men ved en god rens vil du redusere det til et minimum-i alle fall. :)

Mvh Rune

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...