Gå til innhold

Alkohol i tastaturet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg fikk alkohol klint ut over tastaturet og na er min pc så godt som død. Det er et lite livstegn i den, men skjermen er svart og det skjer ingenting. Noen lyder lager den.

Er det noe håp om å redde den? Kan jeg evt redde det som er på harddisken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

Jeg fikk alkohol klint ut over tastaturet og na er min pc så godt som død. Det er et lite livstegn i den, men skjermen er svart og det skjer ingenting. Noen lyder lager den.

Er det noe håp om å redde den? Kan jeg evt redde det som er på harddisken?

9321330[/snapback]

Alkohol som i 96%, eller alkohol som i øl/vin/likør? Hvis det er noe annet enn ren alkohol må noe helt sikkert renses og tørkes, hvis det i hele tatt er håp.

Harddisken er sannsynligvis helt fin, med mindre du sølte VELDIG mye.

Skrevet

Alkohol som i øl. Den har na statt til tørk siden lørdag. Men den er fortsatt like død. Hvor kan jeg evt ta den for å fa ut det som befinner seg på harddisken?

Skrevet

posten er i "bærbare datamaskiner" forumet, på bærbare datamaskiner er som oftest tastaturet rett over komponentende. Ganske logisk er det ikke?

Skrevet
Alkohol som i øl. Den har na statt til tørk siden lørdag. Men den er fortsatt like død. Hvor kan jeg evt ta den for å fa ut det som befinner seg på harddisken?

9321482[/snapback]

Til noen som har en laptop av samme type er det enkleste. Hvis ikke finnes det sikkert PC-doktorer rundt omkring som kan koble laptopdisker til en vanlig PC og få ut dataene på den måten.

Skrevet (endret)

demonter pc'en mest mulig og skyll i ren sprit/rødsprit/isopropanol. Det er forøvrig ikke alkoholen i ølet, men vannet, som ødelegger pc'en. Ren alkohol er redningen.

OBS: unngå å få sprit i skjermen, denne er mer følsom.

Endret av ventle
Skrevet
posten er i "bærbare datamaskiner" forumet, på bærbare datamaskiner er som oftest tastaturet rett over komponentende. Ganske logisk er det ikke?

9321869[/snapback]

Da beklager jeg så meget, fant bare denne artikkelen på hovedsiden uten å se meg om først. Uansett, håper ting går i orden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...