Heilage Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Hei. Driver og undrer på å sette opp en HTPC i stua, så jeg slipper å sitte i kontorstolen på rommet mitt når jeg vil se mine TV-serier og filmer. For øyeblikket har jeg absolutt alt medieinnhold lagret på en server i et Gbit-nettverk, så å streame ut fra serveren er lett og raskt. Hvilket Media Center OS kan jeg bruke hvis jeg skal kunne bla gjennom alle filmer, TV-serier og musikk via mappesystemet jeg allerede bruker eller en database? Jeg hadde også satt pris på en inkludert DVD-avspiller, så jeg slipper å ha en egen boks for det. Det andre jeg lurer på, er hva slags fjernkontroll jeg skal bruke for å kontrollere alt dette. Det skal være en enkel fjernkontroll, det er ikke nødvendig med ting som LCD-panel. Jeg vil helst kunne styre alt via Media Center-frontenden. For de som lurer, her er oppsettet: Kabinett HK med CPU RAM Drev samt harddisk har jeg fra før av. Og ikke engang ta bryet med å snakke om HD, da jeg: 1. Ikke har HD-materiale 2. Ikke har en TV som kan spille av noe i nærheten av HD, og har ikke tenkt til å kjøpe det i nærmeste fremtid heller. Takker for all hjelp.
haraldov Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Hvis du allerede har en Windows Media Center pc så kan du bruke en X-box til å streame innholdet av lyd og bilde. Dette skal være allerede intergrert inn den nyeste X-boksen.
Heilage Skrevet 20. september 2007 Forfatter Skrevet 20. september 2007 En X-Box er en stygg og klumpete spilldings jeg ikke vil ha under TVen min. Egentlig lurer jeg på hvilke fjernkontroller man kan bruke til å styre en PC med Windows Media Center fullt ut. Altså uten behov for mus og tastatur.
Wattengård Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Hvis du har bestemt deg for å gå for Windows MCE så er MCE fjernkontrollen å anbefale Derimot.. Hvis ditt eneste mål er å få streamet video/audio fra en plass til en annen, så ville jeg kanskje gått for en ferdig boks som AppleTV eller DLink DSM-520. -c-
Heilage Skrevet 21. september 2007 Forfatter Skrevet 21. september 2007 AppleTV er jo en ubrukelig boks, til tross for at den har den fineste frontenden jeg har sett hittil. DLink-boksen du nevnte skal jeg kikke på. Forøvrig blir det XP med MediaPortal, det var et mye bedre alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå