Gå til innhold

Klokke AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

CPU er nå den største flaskehalsen i systemet mitt, vurderer å kjøpe et helt nytt system eller å begynne med litt klokking.

Prosessor AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED

Minne 2 X Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two m

Grafikk-kort Asus GeForce 8800 GTS 320 MB

Hoved Kort ABIT KN8 ULTRA

Strømforsyning Hiper HPU-4M 530Watt PU

Skal bestille flere hardisker snart så det er ikke noe i veien for å hive med noe kjøleutstyr i den bestillingen :)

Har også gode ferdigheter og tilgang til rett verktøy så jeg tar på meg alle modifiseringsoppgaver.

EDIT:

Noen som har klokket denne CPU'n før og kunne ha noen data til meg om hvor mye/lite jeg kan klokke den i tillegg til å beholde stabilitet?

Endret av forferdelig
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt du klarer å klokke den varierer fra cpu til cpu, noen klarer over 3ghz mens andre stopper på 2,5-2,6ghz. Det er bare å begynne å klokke så merker du når det begynner å butte mot, og du må øke spenninga mye for at det skal bli stabilt. Hvis du kan det så er det jo bare å starte. :)

Skrevet

Min amd 64 3700+ mhz (barton) stoppet på 3000 mhz, ble litt ustabil uansett timings, vcore osv. Lå på rundt 45 grader uten load. Med load stod den på 55 grader. Vannkjølt

Skrevet

Har lest en del i forumer nå, og de aller fleste anbefaler at en bør ha hjelp på stedet av noen som har drevet med litt klokking fra før.

Jeg kommer til å skrive her hvor mye jeg greide og hvilke instillinger jeg brukte.

Selvsagt under forutsetning at jeg får en klokkeguru til å gjøre det for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...