Gå til innhold

Logitech Z-560


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv gått bort fra å kjøpe Z-680, da jeg leste en rekke urovekkende innlegg både på HW og andre fora i utlandet om høy konstant støy i settet. Sendte derfor en henvendelse til fabrikant og fikk et høyst useriøst svar i beste Elkjøp-stil.

 

Logitech -> Støvere!

 

Jeg har nettopp installert Klipsch ProMedia 5.1 kombinert med Audigy 2 og jeg har problemer med å finne superlativer!

 

Sløyt! Heftig!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vurderer å kjøpe logitech z-680 og kun bruke det på DVD spiller'n min, på sikt flyttes kanskje systemet inn på pc-rommet dersom jeg har økonomi til å kjøpe et seriøst hjemmekinosystem.

 

Har hørt masse positivt om dette systemet, og særlig omtalen på dinside.no var veldig positiv. Jeg undersøkte litt i noen utenlandske omtaler, og også disse var svært positive. EN derimot, på tomshardware.no nevner noe om en liten defekt som de andre ikke sier noe om, og det er altså som noen har nevnt her bakgrunnsstøy... Er problemet virkelig så stort? Eller er det overdrevet? Rart at dette ikke er blitt kommentert engang i de andre testene....

 

Noen som har systemet og kan bekrefte eller avkrefte dette?

 

mvh

 

Jonia

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vurderer å kjøpe logitech z-680 og kun bruke det på DVD spiller'n min, på sikt flyttes kanskje systemet inn på pc-rommet dersom jeg har økonomi til å kjøpe et seriøst hjemmekinosystem.

 

Har hørt masse positivt om dette systemet, og særlig omtalen på dinside.no var veldig positiv. Jeg undersøkte litt i noen utenlandske omtaler, og også disse var svært positive. EN derimot, på tomshardware.no nevner noe om en liten defekt som de andre ikke sier noe om, og det er altså som noen har nevnt her bakgrunnsstøy... Er problemet virkelig så stort? Eller er det overdrevet? Rart at dette ikke er blitt kommentert engang i de andre testene....

 

Noen som har systemet og kan bekrefte eller avkrefte dette?

 

mvh

 

Jonia

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vurderer å kjøpe logitech z-680 og kun bruke det på DVD spiller'n min, på sikt flyttes kanskje systemet inn på pc-rommet dersom jeg har økonomi til å kjøpe et seriøst hjemmekinosystem.

 

Har hørt masse positivt om dette systemet, og særlig omtalen på dinside.no var veldig positiv. Jeg undersøkte litt i noen utenlandske omtaler, og også disse var svært positive. EN derimot, på tomshardware.no nevner noe om en liten defekt som de andre ikke sier noe om, og det er altså som noen har nevnt her bakgrunnsstøy... Er problemet virkelig så stort? Eller er det overdrevet? Rart at dette ikke er blitt kommentert engang i de andre testene....

 

Noen som har systemet og kan bekrefte eller avkrefte dette?

 

mvh

 

Jonia

Lenke til kommentar

Logitechene har en konstruksjonsfeil som gjør at det er konstant støy fra høyttalerne. Må anta at produsenten retter opp dette etterhvert. Settet gir "mye for pengene" opplevelse i følge diverse nettsteder - og det er jo bra.

 

Selv har jeg nettopp fått PM 5.1 inn i huset. Desverre støtter ikke lydkortet mer enn to kanaler av gangen, så jeg må ha meg ny (A2).

 

Lyden fra to Klipsch satellitter (evt. senter+sub) får meg til å tenke på at skal man ha skikkelig Hi-Fi lyd, kjøper man "ekte" Hi-Fi høyttalere og ikke surround pakker selv om de "gir mye for pengene". Med eksisterene lydkort høres lyden litt lukket i forhold til musikk. Musikken kommer ikke skikkelig frem og man får ikke opplevelse av romakustikk på lydoptak. Det hjelper mye å fjerne stoff-fronten, men ikke tukle med diverse software-equalizere.

Overgangen mellom sub og satelliter er god. Har faktisk problemer med å høre sub'en og det er meget godt tegn og slik det skal være (kan man retningsbestemme en sub-bass er suben en dårlig konstruksjon). Man hører godt forskjell på mp3 med forskjellige bitrater. Man innser at MP3 med 192 kbs og lavere ikke kan kalles skikkelig Hi-Fi med disse høyttalerne. Skal etterhvert teste original PCM med 224 kbs mp3 og oppover. På DVD-film er lyden veldig bra. Må etterhvert bare skaffe meg surround prosessor. Bare må ha det.

 

Selv synes jeg at PM 5.1 gir mye "godlyd" for pengene og bedre vil det bli med nytt lydkort og surround. Å sammenligne lyden med vanlige billige plastbokserhøyttalere til PC er tåpelig. Plastbokser til 500 kr paret kan også gi "mye lyd" for pengene, men ikke bra nok med tanke på "seriøs" lyd (Hi-Fi) og de som bare har slike plastbokser vil nok få en positiv sjokkopplevelse med PM5.1. At PM 5.1 er blant de beste pakkene til PC er vel liten tvil om.

 

Måtte minne meg på at PM 5.1 er PC-høyttalere og ha forvetningene deretter (dvs. lyd vs pris i små rom) og ikke automatisk sammenligne lyden fra vanlige stuehøyttalere.

Lenke til kommentar

Snakket med logitech på telefonen for moro skyld. De har hørt om problemet, og sa at de hadde fått tilbakemelding på en serie som hadde bakgrunnsstøy. De mente at dette ikke var et generelt problem, og sa at de nye modellene ikke hadde noe bakgrunnsstøy.

 

Hva som er korrekt er selvsagt vanskelig å si. Snakket også med PSdata som selger systemet. De hadde ikke hørt noe om dette og heller ikke fått noen tilbakemeldinger på det.

 

Hva skal jeg tro på? Kanskje de nye modellene ikke har dette problemet, men hvordan kan jeg vite det. Kjipt å kjøpe et system som har bakgrunnsstøy som irriterer. Og ikke alltid like greit å bytte det dersom det kjøpes via internett. Finnes det noen leverandører som har systemet stående framme i butikken?

 

mvh

 

Jonia

Lenke til kommentar

Ikke tro på PSData i alle fall!! Jeg drøftet dette med dem i desember! Så vidt jeg har forstått foreligger det ingen planer om å gjøre noe med z-680. Logitech sa selv at "det er alltid støy, men det er bare å skru opp lyden så overdøves det jo!"

 

 

Noen som synes det er rart at jeg valgte Klipsch Promedia 5.1 fremfor Logitech Z-680??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...