Gå til innhold

Hjelp til HP-modellene...


Anbefalte innlegg

Heisann. Skal ikke skryte på meg at jeg har noe fryktelig kjennskap til datamaskiner, så jeg velger å høre hva dere "proffe" har å si. dere har sikkert fått spørsmålene ofte, men jeg setter veldig stor pris på alle svar..

 

Jeg begynner å studere nå og har tittet litt rundt for å finne meg en bærebar. jeg har nå en stasjonær som jeg primært vil bruke til spil og nedlasting osv.

 

Jeg har både hørt og forstått at HP er et av de bedre merkene, og har fått anbefalt flere modeller. Men når jeg søker litt opp på nettet for å undersøke, så finner jeg jo en haug av disse modellene. Alle har forskjellige navn og koder, men ser prikk like ut. Designet er drit bra. noen som kunne hjulpet meg litt i jungelen?

 

Jeg har fått anbefalt HP DV6420. De er jo like alle sammen, så er umulig for meg å se forskjell. Noen som kan anbefale de forskjellige? Skal primært brukes til dokumenter, internett, litt nedlasting, musikk, film, poker osv. Litt spill kan det nok også bli. Har hørt at maskinene krever bedre prosessor da. Er ikke så keen på at den etter to år bruker tre timer på slå seg på og at man skal kunne kjøre en del programmer samtidig, så en god prosessor er viktig. det samme med RAM (helst 2gig) Denne DV6420 ligger på 7999,- En pris rundt der kunne jeg tenke meg.

 

Som sagt, har falt veldig for Hp sine maskiner, men skulle dere anbefale noe annet så smell på. Alle svar hjelper her.

 

på forhånd takk

Endret av Stiffmaister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Skal ikke skryte på meg  at jeg har noe fryktelig kjennskap til datamaskiner, så jeg velger å høre hva dere "proffe" har å si. dere har sikkert fått spørsmålene ofte, men jeg setter veldig stor pris på alle svar..

 

Jeg begynner å studere nå og har tittet litt rundt for å finne meg en bærebar. jeg har nå en stasjonær som jeg primært vil bruke til spil og nedlasting osv.

 

Jeg har både hørt og forstått at HP er et av de bedre merkene, og har fått anbefalt flere modeller. Men når jeg søker litt opp på nettet for å undersøke, så finner jeg jo en haug av disse modellene. Alle har forskjellige navn og koder, men ser prikk like ut. Designet er drit bra. noen som kunne hjulpet meg litt i jungelen?

 

Jeg har fått anbefalt HP DV6420. De er jo like alle sammen, så er umulig for meg å se forskjell. Noen som kan anbefale de forskjellige? Skal primært brukes til dokumenter, internett, litt nedlasting, musikk, film, poker osv. Litt spill kan det nok også bli. Har hørt at maskinene krever bedre prosessor da. Er ikke så keen på at den etter to år bruker tre timer på slå seg på og at man skal kunne kjøre en del programmer samtidig, så en god prosessor er viktig. det samme med RAM (helst 2gig) Denne DV6420 ligger på 7999,- En pris rundt der kunne jeg tenke meg.

 

Som sagt, har falt veldig for Hp sine maskiner, men skulle dere anbefale noe annet så smell på. Alle svar hjelper her.

 

på forhånd takk

9314164[/snapback]

 

 

Ingen som har noe peiling eller anbefalinger. Går utifra at veldig mange er ute etter akkurat en lik data, som studentpc.

 

Hva er f.eks. forskjellen på en PADV63 serie, PADV65, PADV64 og PADV95?? Er dette en kategorisering der 95 er best og 63 er dårligst?

Endret av Stiffmaister
Lenke til kommentar

Oki takker. Men ser at f.eks. det finnes DV63** til godt over ti lapper, mens DV95 godt under. hva er det jeg burde se etter når jeg ahr de behovene jeg har? God prosessoer, men hva er en god prosessor?? hva slags skjermkort osv. Trenger seriøst litt hjelp. Hvis noen kunne sameliknet litt for meg. dere som kan disse betegnelsene og hva som funker....

Lenke til kommentar

I DV-serien til HP nå er det 3 forskjellige modellserier.

2xxx-serien er 14"

6xxx-serien er 15,4"

9xxx-serien er 17"

 

Stort sett så bestemmer tall nummer to hvilken generasjon den er i. Jo høyere, jo nyere stort sett.

 

DV64xx- og DV65xx er de to som kom for kort tid siden i 15,4"-serien og tar over for DV63xx.

Samme med DV95xx som tar over for DV93xx.

Lenke til kommentar

Velg en modell med helst 2 gig med minne, en prosessor på 1.8 eller 2.0 ghz dvs enten T 7100 eller T 7300. Se til at det står santa rosa et eller annet sted i annonsen. Dette er intel sin nye plattform for bærbare.

 

Skal du spille på den så er det ikke bare en bra cpu som gjelder, du må også ha et skjermkort (Se tråden/guiden for skjermkort i oversikten). Du kan ha verdens beste cpu uten å takle mange av spillende som krever spesiell hardware.

 

Du som skal jobbe med skole, dokumenter, og sikkert litt bilder innimellom kommer sikkert til å sette pris på en grei oppløsning på skjermen. Se til at det er minimum 1280x800. Dette går jeg ut i fra at alle i det minste har. 1680x1050 eller 1920x1280 er ideelt.

 

Får du med disse kriteriene så tror jeg ikke du skyter skivebom

Lenke til kommentar

Hei!

Kjøpte selv en dv2519 (14") for halvannen mnd siden , fin og snerten maskin med god skjerm , MEN , jeg vil anbefale deg å gå for 2gb minne da vista kjørte tregt med bare 1gb som denne maskinen ble levert med.

Jeg oppgraderte raskt til 2gb og maskinen var ikke til å kjenne igjen , nå går alt raskt og smertefritt og jeg er fornøyd med kjøpet.

En annen ting jeg lenge lurte på var vilken skjermstr. jeg skulle velge , valget falt på 14,1" da jeg skal ha den med i bilen fra tid til annen og jeg syntes 15,4" ble litt stor , jeg angrer ikke , veldig fornøyd med størrelsen , men dette blir litt smak og behag selvsagt.

NB. Bruker ikke pc`n til spilling.

Lykke til!

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...321-316255.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...