Gå til innhold

Overraskende nyttig dings.


Anbefalte innlegg

Var innom Fotovideo igår og kjøpte meg en okular-forstørrer.

 

 

 

Denne kameraten hjalp faktisk - nå synes jeg endelig at søkeren på 350d ble brukbar. Synes ikke at det ble mer uskarpt heller.

 

Tom

 

Edit: ja

Edit: Hvis du lurer på hva dingsen gjør, så forstørrer den søkerbildet slik at det vblir lettere å komponere bilder osv. Denen har en forstørelse-faktor på 1,35

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Absolut interessant, Tom. Jeg har egentlig sluttet å ergre meg over det, i hvertfall i forhold til da jeg meldte overgang fra analog til digital. Desverre var jeg dum nok til å kikke gjennom en Nikon F3 sist tirsdag, og da meldte behovet for større søker seg igjen. Ignorance is bliss, he he.

Enda 20D er vel ikke *ille* heller...
Lenke til kommentar
Absolut interessant, Tom. Jeg har egentlig sluttet å ergre meg over det, i hvertfall i forhold til da jeg meldte overgang fra analog til digital. Desverre var jeg dum nok til å kikke gjennom en Nikon F3 sist tirsdag, og da meldte behovet for større søker seg igjen. Ignorance is bliss, he he.

Enda 20D er vel ikke *ille* heller...

9309783[/snapback]

Det har du rett i, slik at jeg har klart å innfinne meg med situasjonen. Desverre så omgås jeg så mye analogt utstyr i hverdagen, og kan ikke unngå å kikke gjennom en Leica M, R eller F3/F2 inni mellom. Det ser sjelden sunt for lommebok og mental helse, når man er blitt vant med søkeren i et cropkamera. Etter et par måneder kan hele greia være glemt igjen, men det er lite sannsynlig. Regner nemlig med å kjøpe en Yashica Electro G-serie i neste uke, fordi jeg savner det å ha en kvalitetsmålsøker. Da kommer nok plagene til å melde seg igjen :ermm:

 

For de spesielt interesserte:

http://www.yashica-guy.com/document/chrono.html

Lenke til kommentar
Desverre var jeg dum nok til å kikke gjennom en Nikon F3 sist tirsdag, og da meldte behovet for større søker seg igjen. Ignorance is bliss, he he.

9309734[/snapback]

Det er nok ikke det lureste man gjør nei. Tok frem min gamle Nikon F90 og gjorde det samme for en tid siden. Jeg datt jo omtrent av stolen her over den gedigne forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...