Gå til innhold

Hvordan skru av "digitally signed driver"


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å installere en del ting til Vista 64-bit, men får bare melding om at driveren ikke er "digitally signed", og dermed blir heller ikke driveren installert. Jeg har funnet noe som heter atsiv, men jeg finner ingen steder å laste det ned ifra! http://www.linchpinlabs.com/resources/atsiv/usage-design.htm

 

Hvor kan jeg laste det ned? Eller finnes det andre alternativ evt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linchpin Labs har tatt vekk atsiv (midlertidig?) fordi de er sinte på Microsoft etter det MS gjorde 3. august.

MS har svartelistet atsiv som malware (i Windows Defender) uten noen reell grunn.

 

Edit: Og atsiv-koden ble heller aldri spredd, så noen direkte kopier finnes ikke.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Tidligere kunne man kjøre bcdedit /set nointegritychecks on i kommandolinjen (cmd.exe) for å kunne deaktivere dette. Dessverre så har MS sluppet en oppdatering (KB932596) som setter en stopper for dette.

 

Jeg skal snart installere Vista 64-bit (pga oppgradering til 4GB RAM), og da er det greit å ha dette her i bakhodet - dvs. at jeg simpelthen ikke installerer denne oppdateringen.

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar
Det var ikke den oppdateringen som lagde krøll for meg, men jeg bare avinstallerte den som kom 14/8

9361609[/snapback]

Ja, den ene av de to Reliability-patchene (KB938194) som kom tidligere i måneden forårsaket også dette.

 

Og angående Atsiv - jeg fikk etter mye om og men tak i denne, men hva hjelper det når MS har presset VeriSign til å trekke tilbake Linchpin Labs sitt digitale sertifikat (link)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...