Gå til innhold

Gamer pc, 15-25k


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp med et pc kjøp

Mine kriterier for ny datamskin er:

 

Så det jeg er ute etter er en datamaskin som er superb til counter strike både Halflife 2 og HalfLife 1, den skal også kjøre Starcraft 2 perfekt når det kommer.

De sier at crt skjermene er så bra så da vurderer jeg å kjøpe en 19 tommer syncmaster :) Har en 17 tommer lcd.

 

Penger jeg kan bruke er: 15000- 25000 sånn cirka

Ikke det at jeg trenger og bruke alt, men penger ikke noe problem isåfall

 

På harddisk så leter jeg etter en liten men mega rask spinner også skal jeg kjøpe en 1 terra harddisk eller 720

 

Kommer også til og kjøpe meg en ekstern på 600 gig

 

19 tommer skjerm crt/lcd

Hovedkort med bare USB2 og Sata porter

Et lydkort som fungerer perfekt til Halflife 2 eller Halflife 1

Kabinett som er helt firkantig og ikke har noe mikkmakk, grunnen til det er at det er mye lettere og frakte og mye letter og vaske, så ingen sånne spessielle kanter og duppeditter som man blir lei eller går i stykker med engang, det skal være godt isolert fra støv og viftestøy.

Mus som ikke jitter ved lav sensitivitet, ikke lasermus men optisk eller den nye razer teknologien :) med kabel selvsagt

 

RAM skal være den beste enten 3 gig eller 4 så slipper jeg ved senere anledninger å blande rammen noe som er meget teit :)

 

Et tastatur med norske taster, med media taster, kabel

Jeg har et stort problem med gaming keyboard siden de ikke har norske tastenene

 

Jeg leter også etter prossesor men har ikke noe peiling på det :=)

 

 

Skjermkort skal kunne kjøre Starcraft 2 perfekt når den tid kommer, altså mye bedre enn de høyeste kravene, er også perfekt til FPS spill ala Counter-strike

 

Hvis noen vet om et headsett som er bedre til spilling enn SteelSound 2, der man lettere hører hvor folk er osv så er det bare og anbefale

 

Jeg vurderer og kjøpe Orginal win xp pro også

 

Også vil jeg gjerne at selskapet tester og bygger datan før jeg får den, er så teit når man får pcn så funker ikke et av komponentene osv =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første. Det å kjøpe CRT-skjerm i dag er idoti. LCD-skjermene er for gode til å bruke penger på sånt møl.

 

Windows XP støtter heller ikke 4GB med minne, så hvis du vil ha så mye så kan du alltids kjøpe Vista, men så har jo ikke Vista full spillstøtte enda. Du bør også kjøpe to 500GB harddisker istedetfor én på 1TB. Mye å spare. Det er heller ikke så mye å hente på en harddisk med 10000RPM. Ikke for en som spiller.

 

Og når kommer egentlig Starcraft II? Å kjøpe et skjermkort for å spille et spill som kommer om en stund er aldri en god ide.

Lenke til kommentar
Det er heller ikke så mye å hente på en harddisk med 10000RPM. Ikke for en som spiller.

9298061[/snapback]

What a load of BS. Det er alltid mye å hente på å ha HDD med 10k RPM, dersom man bruker den som systemdisk da (tar jeg som en selvfølge). Det er utrolig kjipt å ha en fettegod PC og ha en systemdisk som ikke henger med. Kjøp en Western Raptor X, bedre investering skal du se lenge etter!

Lenke til kommentar
For det første. Det å kjøpe CRT-skjerm i dag er idoti. LCD-skjermene er for gode til å bruke penger på sånt møl.

Sitter selv på en god, gammel Samsung Syncmaster 997mb, og en bedre skjerm i forhold til pris har jeg aldri snublet over. Meget høy oppløsning (1920x1440) og blikk-klart bilde, for bare 1500kr. Eneste minus er at man trenger god plass på skrivebordet :p.

 

Kjøp en Western Raptor X, bedre investering skal du se lenge etter!

Eller spar 200kr og kjøp en standard Western Digital Raptor 150GB, akkurat samme spesifikasjoner, eneste forskjellen er "forbedrede" utseende på Raptor X (fancy gjennomsiktig vindu). Er jo ikke så mye man ser til harddisken(e) uansett.

Har selv 2 raptor 150gb i RAID 0, og er meget fornøyd, vista starter opp i en fei! :yes:

Endret av Atezhe
Lenke til kommentar
Det er heller ikke så mye å hente på en harddisk med 10000RPM. Ikke for en som spiller.

9298061[/snapback]

What a load of BS. Det er alltid mye å hente på å ha HDD med 10k RPM, dersom man bruker den som systemdisk da (tar jeg som en selvfølge). Det er utrolig kjipt å ha en fettegod PC og ha en systemdisk som ikke henger med. Kjøp en Western Raptor X, bedre investering skal du se lenge etter!

9298330[/snapback]

 

10 000 RPM: Nei, dette er det ikke noe å satse på. Du får ikke noe særlig igjen for de 2000 kronene du brukte på den. Det byr på litt høyere ytelse, og mere bråk. Men for å si det sånn, det er mest bråk. Hva burde man forvnte av en HDD på 10k rotasjoner per minutt? Jo nettopp, mere støy.

 

Bedre å kjøpe et par Hardisker på 500gb og sette dem opp i RAID.

Lenke til kommentar

Jeg hadde vært enig i at en slik disk hadde vært fint å hatt for en High-end PC som skulle brukes til virkelig tunge applikasjoner, men da snakker jeg om film- og lydredigering.

 

Så hvis du skal kjøpe en PC som skal brukes til framtidige spill, og de spillene du spiller nå krever ikke så mye, så ville jeg brukt mindre penger nå, men kjøpt et bedre skjermkort når den tid kommer. :)

 

Når det kommer til lydkort ville jeg sett på noen av spillkortene til Creative. Hører at de har grei lyd. Og du bør kjøpe gode hodetelefoner. Gjerne fra Sennheiser, Beyerdynamic eller Goldring. Disse produsentene lager veldig gode hodetelefoner.

 

Jeg kan forsøke å sette opp et oppsett i løpet av dagen. :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg laget et oppsett som er ganske godt. Handlevogn.

 

Oppsettet er ikke like godt som det over, men det koster en del mindre. Tastatur og mus må du finne selv, men det er lett å finne selv. Jeg la også på en 22" widescreen LCD som var testvinneren i HW.no sin siste test. Hodetelefonene er av sinnsykt god kvalitet. Kan anbefale de på det varmeste.

 

Kabinettet har løsninger som forhindrer støy (lyddempende harddiskoppheng etc) og strømforsyningen er av veldig god kvalitet og er også veldig stille.

 

Skjermkortet er ikke like godt som det i forrige oppsett, men det koster 1500 kr mindre. Du har også 2x 500GB harddisker og 4GB minne.

 

Jeg håper det hjalp litt. :)

 

Edit: Og ja, Netshop har vel muligheten til å skru sammen alt for deg til 400kr hvis jeg ikke husker helt feil.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar

Okey, tusen takk for svar!

 

Likte forslaget til traskas, men skal sies at eg trenger en kraftige PSU, og skjermkortet blir eg å bytte med et billigere. Kanskje et ala som i king_of_kong sitt oppsett. Med tanke på CPU så trur eg eg går for E6850, da pcen blir brukt mest til spilling.

Viss jeg går for en raptor, så går eg nok for den billigste som atezhe foreslo, da det hadde vært kjekt med rask oppstart og forbedret(?) ytelse i windows og spill :)

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=53156

 

Her er oppsettet. Valgte 2 WD harddisker du blir å kjøre i raid 1. Valgte e6850 cpu, genial spill ytelse i forhold til pris. Yter en del bedre enn quaden. Meget bra ytelse der. Cpuvifta er beste på markedet i forhold til ytelse. Minuset her er at den er rett og slett så stor og tung at det er skummelt å frakte den. Kainett må fraktes liggende, mister du kabinettet rett opp og ned er det sjanse for at hele blokka knekker.

 

Valgte et meget bra kabinett, stort med fine løsninger. PSU er muligens noe av det beste på markedet i dag. HKet er meget bra, og 3gb ballistix ram burde holde, meget gode til overklokking også. Ville ikke valgt annet hovedkort i forhold til den prisen du er villig til å bruke på pc.

 

Mus: Anbefaler selv g7, er så og så ikke forskjell fra den til tråd i forhold til reaksjon. Alternativ er mx518. Vil egentlig ikke anbefale andre muser.

 

Tastatur: G-serien til logitech, g15 eller g11, eneste forskjellen er uten lille lcdskjermen. Eller saitek, eclipse 1 eller 2.

 

musematte: Steelpad 5l, qck eller corepad eyepad. Steelpad er flere plastlag, andre er tøy, har selv 5L og funker meget bra.

 

Headset: Du trenger egentlig ikke bytte. Har samme headset som deg, og det er meget bra. Skulle jeg bytta, ville det kanskje blitt til sennheiser pc 160 elns. Rett og slett nysgjerrig på det headsettet :p

 

Skjerm: 19" CRT med masse HZ eller Samsung 22" 226bw elns.

Lenke til kommentar

Okey, hør her. Tastaur, mus, headset and shit er i boks. Trur også eg går for en 19 CRT :)

 

Ser også at den er en del gode forslag til pc, men klare ikkje helt å bestemme meg for kabinett.

Anywayz, mitt krav til kabinett er følgende:

 

- kabinettet bør være mest mulig firkantig (lett og vaske)

- Være uten dør, og glatt overflate overalt, bør heller ikke være vindu

- Være lett og bære, treng ikkje å være så stort heller

- Stille og ikke ta inn masse støv og skjit

 

Og en ting til! Eg vil gå for 8800gtx, men har dere nå forslag til et stille 8800gtx?

 

Takker for svar :)

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...