Gå til innhold

jobb for 16 åring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DU kan ikke sta i kassen for du er 18.

Noen butikker lar de allikavell, men noen vil ikke ha noen under 18.

9296517[/snapback]

 

Selvfølgelig kan man stå i kassa selv om en er under 18 år. Du kan til og med selge tobakk, så lenge en ansvarlig person over 18 er tilstede.

 

Selv har jeg 2 stk lørdagshjelper som er 16 år i min kiosk. Fullt lovlig og de er like flinke som de som er over 18.

Lenke til kommentar
Er det det samme om man tropper opp og spør eller om man ringer?

9296689[/snapback]

 

Jeg foretrekker at de kommer og spør, da for jeg gjort meg et inntrykk med det samme. Mye lettere å si nei til en som ringer.

 

Ta med en åpen søknad, som inneholder litt om hva du er interesert og hvorfor du ønsker å jobbe. Viktig: Husk telefonnummer. Da de ha den liggende hvis det blir ledig jobb.

 

Plasser jeg ville gå først til: Gatekjøkken, Burger King, McDonalds, kiosker og butikker.

Lenke til kommentar
Er det det samme om man tropper opp og spør eller om man ringer?

9296689[/snapback]

 

Jeg foretrekker at de kommer og spør, da for jeg gjort meg et inntrykk med det samme. Mye lettere å si nei til en som ringer.

 

Ta med en åpen søknad, som inneholder litt om hva du er interesert og hvorfor du ønsker å jobbe. Viktig: Husk telefonnummer. Da de ha den liggende hvis det blir ledig jobb.

 

Plasser jeg ville gå først til: Gatekjøkken, Burger King, McDonalds, kiosker og butikker.

9296759[/snapback]

ok, vertd og gå til butikker som Rema 1000 eller felleskjøpet?

Lenke til kommentar

ok, vertd og gå til butikker som Rema 1000 eller felleskjøpet?

9296798[/snapback]

 

Ja absolutt. Men en viktig ting. Aldri ta en jobb uten å få kontrakt. Det er desverre en del useriøse arbeidsgivere der ute.

9296864[/snapback]

Hva er faren ved og ikke ha kontrakt?

9296885[/snapback]

 

Kan fort bli tull med lønn, avtalt arbeidstid og ikke minst feriepenger. Dessuten er ofte slike som ikke skriver kontrakt ofte useriøse på flere områder. Det er overhode ingen grunn til å ikke skrive kontrakt, med mindre arbeidsgiver driver med noe muffens.(Skatteundragelse o.l.)

 

Har desverre vært borti mange stygge saker der arbeidstaker ikke har fått det han har krav på.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...