Gå til innhold

Har satt sammen PC - kan noen ta en liten sjekk?


Anbefalte innlegg

Alright, skal kjøpe meg ny pc nå. Bruksområder blir følgende:

- spille poker --> har oppe mange bord/program samtidig, ofte 15-20 ulike vindu kjørende, men flest vindu er da pokerbord, som ikke er spesielt "tunge". I tillegg kommer et par litt tyngre program. Jeg skal også ha to skjermer på grunn av dette.

- programmering

- photoshop, illustrator el.l.

- spill, men ikke krav om å kjøre "maks av alt".

 

Har snekra sammen et forslag på komplett.no nå. Fint om noen hadde gidda å gitt litt tilbakemelding på dette:

 

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

HK: MSI P35 NEO2-FIR, P35, Socket-775, DDR2, ICH9R, Firewire, ATX, GbLAN, 2xPCI-Ex16

 

Minne: Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

 

SK: MSI GeForce 8600GTS 256MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I/Tv-Out, Heatpipe

 

HD: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Kabinett: Apevia X-Qpack II Sort, mATX, Aluminium, 3 vinduer (Uten Strømforsyning, ATX)

 

Vifte: NorthQ 4775-500S, ATX 500W Silent, 140mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

 

Kjøler: Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775/754/939/940/AM2

 

DVD: NEC DVD-brenner AD-7170S Silver OEM SATA

 

 

Skjerm, kjølepasta, mus og tastatur er i boks. Hvordan ser dette ut? Jeg kjører trådløst nett i leiligheten, så trenger også nettverkskort, men det bør gå greit å fikse sjølv. Takknemlig for all hjelp!

Endret av wolfbee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult at du skal ha det kabinettet. Du har valgt et ATX-kort noe du ikke får plass i i et kabinett beregnet for mATX.

 

Men om det er mATX du skal gå for, så lurer jeg virkelig på hvor du skal ha CPU-kjøleren. Fra det jeg har sett av tester, får du ikke plass.

 

Jeg vurderer dette, da det har PSU på baksida(mer plass inni, bedre lufting). Tror det fortsatt må modifiseres litt med tanke på at man må ha 8800GTS i dag.

Endret av -_Brukernavn_-
Lenke til kommentar
Lol, gikk vel litt fort med vifte/PowerSupply. Whatever.

 

Ja, det er jammen sant angående mATX: Anbefaler dere meg å kjøpe et større kabinett da? Hvilket anbefales(helst lite)?

9305466[/snapback]

 

Apevia har så liten plass over CPUen pga den skinna/etasjen over.

X-QPACK2-BK-7_500.jpg

 

Den Aopen modellen har jeg to eksempler på her og her.

 

Jeg tror jeg kjøper Aopen til min mATXPC. Setter vel HDen i diskettstasjonsplassen og setter på en liten vife for å holde tempen nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...