Gå til innhold

Nytt HK, CPU (Intel), RAM + Vista (Spill-PC)


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Det er nå tid for å oppgradere PCen :D Er litt usikker på hva jeg skal velge av deler, så jeg håper noen har tid til å hjelpe.

 

Hovedkort: Her er jeg helt blank.. har absolutt ikke peilig på hva jeg skal velge. Jeg skal ha Intel prosessor (LGA775) og har ikke planer om å overklokke. (Pris ca. 1000-1500)

 

CPU: Quad-core Q6600 eller C2D E6850.. Har lest at per i dag så er E6850 bedre til spill, men jeg har planer om å spille crysis b.l.a. og har lest at crysis er optimert for quad-core. Hva er det beste valget her for å spille nye spill? Bioshock, Crysis, world in conflict, assassins creed, alan wake osv.

 

RAM: Har sett litt på denne: MPX. Er det bra RAM? Er ikke sikker på om det er nødvendig med 4 GB, men man får vel aldri for mye RAM..

 

OS: Har tenkt til å kjøpe vista kun p.g.a. DX10 :roll: Jeg må ha 64-bit for å utnytte 4 GB RAM har jeg fått med meg. Kan man få 64-bit med Vista Home Basic? (Den billigste Vistaen) eller må jeg kjøpe en av de dyrere utgavene?

 

Det var alt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort:

Asus P5K - kommer i både vanlig utgave til rundt 1000,- og delux utgave til rundt 1649,-(pluss 15 andre utgaver:). Har du planer om å klokke så går du for delux versjonen, den vanlige utgaven klokker visst helt greitt den også ifølge tråden om P5k her på hardware.no. Den har iallefall fått gode skussmål inne på den tråden.

 

CPU:

Q6600 eller 6850 - jeg vet ikke. Mitt standpunkt til hele den diskusjonen er at de er begge så latterlig billige akkurat nå at uansett hvilken du velger så gjør du et knallkjøp - OG, at finner du ut at du vil bytte så kjøper du bare den andre og selger den første.

 

RAM:

Spiller ingen rolle hva du tar - P5K hovedkortet tar de fleste brikkene helt fint tror jeg. Om du ikke har tenkt å klokke veldig mye så foreslår jeg Crusial Ballistix PC6400. De koster 999,- på komplett akkurat nå og er et kjempekjøp. Vil du ha 4Gb så kjøp 2 pakker. Skal du klokka så går du for Crusual Ballistix PC8500 isteden, et par hundrelapper dyrere. Et annet godt alternativ er til de PC8500 brikkene er OCZ Reaper PC8500 - de er dog litt dyrere, jeg hadde gått for en av Ballistix brikkene pga. prisen.

 

Sum i sum: Tar du P5K basic kortet (1000,-), kjøper Q6600 (ukens tilbud netshop: 2000) og Crusial Ballistix PC6400(1000,-) så har du et flott oppsett til 4000,- pluss frakt.

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...