Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc rebooter automatisk?


Anbefalte innlegg

Jeg har gått til anskaffelse av fullstendig nytt inventar til min gamle pc. Det som skjer er at pcen rebooter seg om igjen og om igjen. Dette skjer etter at windows xp er loaded. Jeg får opp velkomstmeldingen men så rebooter pcen seg før jeg får opp ikonenen på skrivebordet.

 

Specs:

 

Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I SLI

INTEL CORE 2 DUO E6850

Corsair Twin2X2048-6400, 2x1024MB

Chill Innovation CP-450A4, 450W, ATX2.2

MSI NX8800GTS-T2D320E-OC, PCI-E

Samsung SP T166 500GB, SATAII, 16MB (2 stk.)

 

Noen som har noen formening om hva dette kan skyldes? Jeg fikk jo intallert både os og diverse før rebootingen ble et problem så jeg antar at det ikke skyldes for lite strøm? Jeg har lest om diverse problemer med det aktuelle HK, men ikke konkret om mitt problem. Det som har vært rapportert har vært alt fra problemer med ram til bruk av trødløs mus og tastatur.

 

Håper noen kan hjelpe. Utrolig frustrerende!

 

Marwe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sannsynligvis står automatisk restart ved blåskjerm valget på. Har du forsøkt å starte maskinen i sikker modus og sjekket event viewer for å se om det er noen kræsjer som har blitt loggført der?

9292740[/snapback]

 

 

Har ikke prøvd sikkerhetsmodus enda. Hva er event viewer og hvordan får jeg dette opp?

Lenke til kommentar

Ok, da fikk jeg startet opp i safe mode og sjekket event viewer. Ser ut til at det er noen problemer med noe som kalles DCOM. Når jeg ser på detaljene står det noe slik som "system cannot find the path specified...attemping to start the service winmgmt with arguments". Noen som forstår dette? Kan det være at problemet ligger i softwaren?

Lenke til kommentar

DCOM er vel et subsystem i WinXP, og hvis det har slått seg vrangt, så kan det kanskje være en ide å forsøke en "Repair install" av WinXP?

 

Det som skjer er at du på en måte får WinXP installert over seg selv, og korrupte filer og registry entries blir rettet opp. Installerte programmer blir vanligvis ikke påvirket, og bruker-kontoer og -data forsvinner ikke.

 

Hvilken versjon av XP har du?

Og skjer disse feilene før eller etter du har lastet ned og installert alle updates fra Microsoft?

Lenke til kommentar
DCOM er vel et subsystem i WinXP, og hvis det har slått seg vrangt, så kan det kanskje være en ide å forsøke en "Repair install" av WinXP?

 

Det som skjer er at du på en måte får WinXP installert over seg selv, og korrupte filer og registry entries blir rettet opp. Installerte programmer blir vanligvis ikke påvirket, og bruker-kontoer og -data forsvinner ikke.

 

Hvilken versjon av XP har du?

Og skjer disse feilene før eller etter du har lastet ned og installert alle updates fra Microsoft?

9300519[/snapback]

 

 

Takker for svar,

 

Jeg valgte å formatere å innstallere en annen xp versjon. Den jeg hadde var en xp home oem versjon. Nå fyrte jeg igang en home retail versjon. Den har alle oppdateringer fom juli så jeg skal ikke mangle noe essensielt.

 

Systemet virker også nå noe ustabilt men det har ihvertfall ikke gått i loop slik som før. (Jeg sjekket event viewer rett etter installasjon og der var en rekke feilmelding slik som før...kanskje dette ikke er uvanlig?)

 

Nå har jeg riktignok fjernet noe ram og nettverkskort så vi får se etter dette er på plass igjen. Håper dere følger tråden og hjelper meg hvis det skjærer seg igjen!

Lenke til kommentar

For dere som måtte være interessert, så tror jeg feilen er rettet. Etter å ha brukt en eldre bios versjon rebooter ikke pcen i loop lenger. En annen sak er at jeg får opp feilmeldinger i testram (eller ramtest) og Arthos fryser maskinen etter kort tid når jeg kjører test av cpu og minne. Når jeg bare kjører test av cpu er det ingen feil.

 

Tenker å prøve rammen på en annen pc. Får jeg feil der også er det rett på telefonen til shg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...