Gå til innhold

Noen som vil se gjennom jobbsøknaden min?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- etter overskriften bør du begynne med noe slikt som: "viser til annonse/tlf.samtale/personlig samtale og vil med dette søke om deltidsjobb. alternativt, hvis det er en åpen søknad, begynn med "jeg vil med dette søke om deltidsjobb" eller "jeg tillater meg herved å søke om....". deretter kan du ha "jeg er en gutt på 17 år..."

- som bor på jevnaker eller fra jevnaker

- vært, ikke vert

- andre avsnitt, begynn med: "jeg har mulighet til å starte f.o.m. 20.aug, og har muligheten til å jobbe......"

 

ellers slett ikke verst søknad.

 

edit: vennlig, ikke vennelig

Endret av chrishan
Lenke til kommentar

Er ikke så værst det der.

 

Personlig ville jeg lagt til litt mer om f.eks fraværet mitt på skolen (om det er noe å skryte av seff).

Kanskje også et lite: Stiller gjerne til intervju om ønskelig.

Om du har hatt jobber før anbefaler jeg og skrive en CV og legge ved, kan hende du allerede har gjort det men det sto ingenting om vedlegg i søknaden din.

Ellers burde alt av vitnemål, attester o.l være med.

Refferanser er heller ikke dumt :D

 

Dette er KUN mine personlige ærfaringer og må på ingen måte sees som en "fasit"

Lenke til kommentar

Dette er bare mine synspunkter. Det er mye mulig du er uenig. Så da får du heller bare se bort ifra det.

 

Du skal ikke (som Darksun sier) skrive om ditt fravær.

 

CV skal du legge ved uansett om du har hatt jobb før eller ikke. Du bør ha med minst 2 referanser. Siden du har hatt en tidligere jobb kan du bruke en der + en lærer?

 

Vitnemål og attester bringer du med deg ved eventuelt intervju. Du sender ikke ifra deg det.

 

s_knad.doc

Lenke til kommentar

"Ikke hardjobbende, men hardtjobbende", ikke "ikke hardjobbende men HARDTJOBBENDE". Alltid en fordel å rette på seg selv før du retter på andre.

 

Din CV ser veldig bra ut nå, men søknaden kan småpirkes på.

 

Som Neppe påpekte, søker du jobben, du ønsker ikke å søke den. Du har jo nettopp gjort det, hvordan kan du da ønske å gjøre det? Det du derimot ønsker, er en stilling, men du ønsker ikke å søke på den, du søker jo på den. Get my point?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...