Gå til innhold

Ny PC - Alt ok?


Anbefalte innlegg

Skal bruke konf. penger på innvestering av ny PC, som skal være en stasjonær gaming PC, og den skal jo kjøre Crysis og andre grafikkkrevende spill!

Her er specsa:

 

Kabinett: Cooler Master Centurion 534 Midi tower

Hovedkort: Asus P5B-VM G965 Socket 775 Hovedkort

DVD-ROM: Samsung DVD-spiller SH-162C Black OEM

RAM: 2x Kingston 2048MB DDR2 PC6400 DIMM KIT

Trådløs kort: CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, WPA/AES/WPA2, RP-SMA kontakt

OS: Microsoft Windows XP Home Edition/ Windows Vista (er ikke sikker her)

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Skjermkort: Asus GeForce 8800GTS 640MB Skjermkort

Strømforsyning: OCZ 700W

harddisken: Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Dette ser da greit ut? Trenger bare bekreftelse på at alt er kompatibelt med hverandre! Er to ting jeg er usikker på, og det er hvilket OS jeg skal velge, og om jeg skal gå opp til det beste på skjermkortet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir en bra PC det der, alt passer sammen.

Du kunne gått for et 8800 GTX hvis du har råd, tror det ville hjulpet en del mtp Crysis.

Hvis du har tenkt å kjøre Crysis i DX10 modus så må du nok skaffe deg Vista siden XP ikke har støtte for DX10.

XP har heller ikke mulighet til å adressere mer enn 3GB RAM. Hvis du setter 4GB inn i maskinen så vil den fortsatt fungere, men kun 3GB vil være tilgjengelig.

 

Jeg la også merke til at strømforsyningen din kan være litt overdimensjonert, du kunne nok spart noen kroner på å kjøpe en PSU med litt mindre watt. Anbefaler denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=48090

Endret av eriks4
Lenke til kommentar

Skjermkortet kommer an på hva slags skjerm du har. Hvis du skal spille i 1280 x 1024 tar du GTS kortet, og for høyere oppløsning tar du GTX.

 

Ville tatt ett Gigabyte GA-P35-DS3 hovedkort for da får du med P35 brikkesett. Men hvis du planlegger sli i fremtiden er Asus P5N32-E SLI med 680i brikke å anbefale, men det er da ca 500 dyrere.

 

Og ett Antec P182 kabinett med en Corsair HX620W PSU. Av ram ville jeg tatt Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB) brikker.

 

Det holder med xp enda til november når crysis kommer.

Endret av EvilWarrior
Lenke til kommentar

Grunnen til at man sier du må ha 450W PSU for kraftige skjermkort er for at PSU'en skal klare å levere nok amp og stabile spenninger for at pc'en skal fungere stabilt, IKKE fordi skjermkortet bruker 450W alene. Du klarer helt fint å ha en PC med to 8800 kort og en kraftig CPU + alt det andre utstyret på en 620W PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...