-Tommy Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Hei. Har nå bygget sammen min nye pc, delene som er i siggen, men når jeg starter opp så får jeg bare opp. PXE-E61: Media test failure, check cable. PXE-MOF: Exiting Nvidia boot agent. Hvilken kabel er det snakk om?
Lyral Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 (endret) Fant dette ved et lite google søk, å det virker som om harddisken din er broken.. Har du en annen harddisk du kan prøve med? Isåfall så kan du bytte ut den som ikke funker, å prøve med en annen bare for å se om pcen din booter da Kommer pcen din igjennom POST forresten? EDIT: Sjekk alle kablene som er koblet til disken Endret 15. august 2007 av generalbjartish
-Tommy Skrevet 15. august 2007 Forfatter Skrevet 15. august 2007 Har en annen harddisk ja. Uhm, post?
Lyral Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Har en annen harddisk ja. Uhm, post? 9290686[/snapback] POST er det bildet du får på skjermen med engang du slår på pcen din, å du hører et kort pip. Det er en oppsummering av maskinvaren din i pcen, og en liten sjekk om at det funker skikkelig så pcen din får lov å boote (starte opp)
Lyral Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Åja, da kommer pc'en gjennom post. 9290716[/snapback] Vel, da sjekker du alle kablene som er koblet til harddisken din. Sjekk både de som står i harddisken, og de som er koblet i hovedkortet fra harddisken. Fungerer det ikke da, så kan du prøve med en annen harddisk
-Tommy Skrevet 15. august 2007 Forfatter Skrevet 15. august 2007 (endret) Nå har jeg sjekket både kabler og byttet harddisk men det samme kommer fremdeles opp. EDIT: Harddisk ikke PSU. Endret 15. august 2007 av 2mmy91
Lyral Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 (endret) Nå har jeg sjekket både kabler og byttet PSU men det samme kommer fremdeles opp. 9290757[/snapback] Tatt ut å inn igjen kablene? Prøvd med en annen harddisk? Jeg kan google litt mer for å se etter noe som mulig kan løse dette problemet Men prøv å skift harddisken med en annen EDIT: åja, du har prøvd med en annen disk.. Vel, googler litt jeg for å se etter info Endret 15. august 2007 av generalbjartish
-Tommy Skrevet 15. august 2007 Forfatter Skrevet 15. august 2007 Greit. Har funnet ut av vis jeg putter Vista platen inni så klarer den å starte opp og instalere Vista, helt til Vista reinstalerer en gang i prosseson og når pc'en da startet opp så får jeg BSOD. Kan nevnes at det tar uuuutrolig mye lengre tid å instalere enn på gamle pc'en med T2500.
Lyral Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Greit. Har funnet ut av vis jeg putter Vista platen inni så klarer den å starte opp og instalere Vista, helt til Vista reinstalerer en gang i prosseson og når pc'en da startet opp så får jeg BSOD. Kan nevnes at det tar uuuutrolig mye lengre tid å instalere enn på gamle pc'en med T2500. 9290803[/snapback] Det du kan prøve å gjøre er å gå inn i BIOS å sette boot prioritetene som dette: 1: CD/DVD rom 2: Harddrive 3: Floppy/USB (en av de hvis du har det) 4: Nettverk Leste litt på en side nå å det ser ut som om pcen din prøver å boote ifra et nettverk. Quoter fra siden: Assuming that this is a new build: Go into the BIOS and make sure that the CD-ROM drive is set as the first drive in the boot order. Then put your Windows CD in, and install windows. If this just happened out of the blue, double check the connections to the hard drive, replug them in if you have to. -------------------------------------------------------------------------------- Your computer is trying to boot from the network adapter. If you can get into the BIOS, disable the network adapter (ethernet) and set the first boot device to the CD-ROM and put the OS CD in the drive, Save and Exit the BIOS. The computer will reboot to the OS CD and the installer will take over. Linky / Kilde
Lyral Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Nå får jeg opp at BOOTMGR mangler. 9290840[/snapback] Nå datt jeg av her.. Håper det er noen andre flinke forum medlemmer her som kan ta over. Beklager at jeg ikke kan være behjelpelig med noe mer nå. Men du kan prøve å google litt selv både på det nye og det gamle problemet ditt, så kanskje du blir litt klokere ang. problemet ditt
-Tommy Skrevet 16. august 2007 Forfatter Skrevet 16. august 2007 Greit, men oppdaget en liten ting når jeg rotet rundt i bios og det var at vis jeg går inn på Network boot priority så står det at navnet på cd'en som er i DVD rom. Mens vis jeg går inn på CD-ROM boot priority så står det kun navnet på DVD rommen. Burde ikke navnet på CD'en stått på DVD rommen? :S
Lyral Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Greit, men oppdaget en liten ting når jeg rotet rundt i bios og det var at vis jeg går inn på Network boot priority så står det at navnet på cd'en som er i DVD rom. Mens vis jeg går inn på CD-ROM boot priority så står det kun navnet på DVD rommen. Burde ikke navnet på CD'en stått på DVD rommen? :S 9290903[/snapback] Jeg er usikker der, men tror ikke at det har noe å si om navnet på cden vises eller ikke. Veldig rart om det skal det isåfall. Men stod det noen plass om du kunne slå av Network boot priority?
-Tommy Skrevet 16. august 2007 Forfatter Skrevet 16. august 2007 Kunne ikke slå av nei. Men kunne disable det fra boot priority.
Lyral Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Kunne ikke slå av nei. Men kunne disable det fra boot priority. 9290967[/snapback] Vel, prøv det. Sett prioriteten DVD rom først, så harddisk. 3 og 4 er vel egentlig det samme med mindre du har flere harddisker i samme pc. Fyr Vista platen i, og save and exit bios.
-Tommy Skrevet 16. august 2007 Forfatter Skrevet 16. august 2007 Har klart og starte instalasjon av Vista så nå holder den på å pakke ut filene, dog med harddisk først så DVD rom.
Lyral Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Har klart og starte instalasjon av Vista så nå holder den på å pakke ut filene, dog med harddisk først så DVD rom. 9291011[/snapback] Flott! Får håpe at alt går som det skal nå da Må si at det var et kresent hovedkort eller harddisk du har Lykke til uansett
-Tommy Skrevet 16. august 2007 Forfatter Skrevet 16. august 2007 Satser på at det funker nå, men det tar utrolig lang tid, lengre tid en når jeg instalerte vista med T2500. Takk Takk for all hjelp
Lyral Skrevet 16. august 2007 Skrevet 16. august 2007 Satser på at det funker nå, men det tar utrolig lang tid, lengre tid en når jeg instalerte vista med T2500. Takk Takk for all hjelp 9291035[/snapback] Akkurat hva som gjør at det tar så lang tid, har jeg desverre ikke noe sikkert svar på. Kan være hvis du har dvd rom og harddisk på samme kabel at du må stille på noen "jumpers". Det er en liten pin som bestemmer boot rekkefølgen på akkurat den kabelen. Men tviler på at det er problemet ditt. Kan være at du ikke har installert driverene til hovedkortet og. Men er vel egentlig ikke noe å bry seg med så lenge pcen din funker som den skal nå. Bare sørg for at når installasjonen av Vista er ferdig, så installerer du alle drivere til hovedkort, muligens cpu, skjermkort og så andre enheter etterpå Disse driverene skal ha fulgt med på cder som du fikk med de aktuelle delene. Bare hyggelig å hjelpe her i natten Å si ifra hvis du trenger mer hjelp, enten her eller på en PM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå