Gå til innhold

Kjøp av kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd Kodak 4330, men hvis det primære formålet med fotograferingen er papirbilder vil få produsenter slå Kodak.

 

Hvis du først og fremst kommer til å ha bildene på datamaskin, ville jeg valgt et av de andre kameraene.

 

Jeg har selv prøvd Casio QV-R3, som tilsvarer Pentax Optio 330RS. Funksjonaliteten var god på kameraet, men jeg var skuffet over bildekvaliteten.

 

Jeg har ikke prøvd Fuji A303, men en jeg kjenner som driver fotobutikk sier at dette er et kjempekamera for prisen. Hvis jeg måtte velge mellom disse kameraene ville jeg derfor forsøkt meg på dette.

 

MLW

Lenke til kommentar

For den prisen Japan Photo har solgt Pentax 330GS for i vinter, tror jeg dette må være et godt kjøp. Utdrag fra test nedenfor viser at kameramodellen gir bilder av god kvalitet. Kanskje den nye GS er bedre enn RS?

Fra test av Pentax 330GS:

+Good quality photos

+Compact, well-designed body

+Has an AF illuminator lamp

+Lots of controls for a point-and-shoot camera

+Bracketing options rarely seen even on expensive cameras

+Histogram in record and playback modes

-Flip-out LCD not very useful (since it can't rotate)

-No sound in movie mode

-No shutter speed/aperture controls

-Bundle isn't great

-Expensive

se http://www.dcresource.com/reviews/pentax/o...view/index.html

Lenke til kommentar

Tror ikke "zanta" liker Fujifilm? :D

 

Japanphoto hadde en del bra tilbud men sist jeg var innom sidene var alt utsolgt? (før jul)

Pentax er sikkert et bra kamera og det tror jeg nok de andre også er... Ingen kamera er perfekt så en må nesten velge etter hvilket kamera en selv liker best. Ta en titt på tester av disse kamera og sammenlign...

 

http://www.megapixel.net/cgi-bin/fs_loader...llreviews01.php

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot Fujifilm som merke, men har kommentarer til valg av design og konstruksjon av enkelte av merkets rimelige modeller. I forhold til konkurrentene har de vært vel sparsomme..... Kanskje de også har sjefsdesigner fra Sunnmøre :lol:

 

De større modellene er bedre, men jeg har ikke sett på de nyeste utgavene ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...