Gå til innhold

Logitech Mouseman Dual Optical - Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Noen her som har hatt noen særlige erfaringer? (Titta litt rundt på forumet, men fant ingen fullgode svar). Jeg er nemlig i ferd med å bestille den, og bare lurer på om noen har noen innvendinger :smile:

Den kommer til å bli brukt i Photoshop og i first-person shootere

 

Vel vel.. jeg er vel bare i tvil om overgangen til optisk :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-01-02 03:14 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du vil ikke legge saa stor merke til overgange fra vanlig [god] kulemus ,men hvis du gaar tilbake til den gamle kulemusen etter du har pr0vd den optiske saa vil du klamre deg fast i den optiske =)

 

mouseman musen er behaglig og fin.

den fungerer bra paa spill hvis du instalerer musdriverene f0r spillene ,men jeg har aldri faat til tommelknappen.....

Lenke til kommentar

Jeg har en Dual optical fra logitech!

 

Den fungerer sinnsykt bra i spill osv!

 

Det er sant at etter en slik mus er det "umulig" å gå tilbake til kulemus!

 

Angående glipping: Har ikke lagt merke til at den glipper dersom jeg beveger den raskt, men det har hendt en sjelden gang at når jeg går bortover (stormer axis i RTCW) ser jeg plutselig i taket!

 

Dette er ganske irriterende men det hender ikke ofte, og det er sikkert mulig å fikse det ved hjelp av driver (håper jeg)! :lol:

Lenke til kommentar

Jeg har mouseman dual optical saken.

 

Den er utrolig god i fps-spill. Den har en nydelig sensitivitet aldri opplevd noen glipper.

 

Mousedriverne derimot, de er helt forferdelige, jeg håper de blir bedre. Det beste er å uninstalere dem. Det eneste spiller jeg har fått de til å virke "bra" på er cs (takk gud for det) Du kan som regel få tommelknappen til å virke hvis du setter den til å være en knapp på keyboarded, f.eks shift.

 

Jeg håper på nye drivere!

Lenke til kommentar

Jeg har god kjennskap til muser av ulike typer og dette er mine tanker:

 

Standard mouse = grei i 2 dager

 

Microsoft Intellimouse Optical versjon 1 = glipper like eller mer enn de fleste ballmuser når du rører den fort...

 

Razor Boomslang 2000 = beste musa jeg har hatt, unntatt at den også GLIPPER når man rører den fort, men ettersom den har så høy følsomhet, 2000 dpi gjør det ikke så mye... ihvertfall ikke om man kjører på nesten maks i følsomhet.

 

Razor Boomslang 1000 = nå begynner det å bli plagsomt med bare 1000dpi, istedet for 2000... glipper mer, fordi at man må røre mer på musen.

 

Logitech Optical Cordless = ussel i spill, LITT, veldig LITE forsinkelse i forhold til når du rører musen og når det skjer på skjermen. LITT glipping... Plagsomt i spill!

 

Logitech Optical DUAL = litt lite dpi, INGEN GLIPPING, men noe man må vite, er at musa ikke bruker BEGGE samtidig, som mange tror, men BYTTER når den ene gir forvirrende informasjon, dette fungerer ganske bra. Men den gjør dette sjelden, fordi at "øynene" har blitt så bra, at om de slipper en med MER oppløsning, alltså dpi, men med et "øye" så kjøper jeg den... jeg har dual nå da, men vil heller ha ET bra øye, enn 2 middels, fordi jeg er LITT dpi freak :grin: hehehe jaja konklusjonen ja...

 

 

KONKLUSJONEN!

 

Konklusjon, den beste musen, allround, er Logitech Optical Dual. Ingen rensing, bra ytelse, INGEN glipping, eller så lite at du må være voldelig for å klare å få den til å glippe. Kanskje litt lite sens, men du venner deg til det.

 

+ ingen rensing

+ ergonomisk

+ "ingen" glipping

+ nøyaktig

 

- bruker ikke begge "øynene" samtidig (man får jo inntrykket av det i "reklamen" :razz: )

- litt lav sens

- tommelknapp er ussel i spill

- drivere kunne vært bedre

- dålige museputer, plastikk slites mye når du bruker en plastikkmusemate, istedet for tøy, eller gummimatte...

 

= kjøp den, om du ikke er helt avhengig av over 1000 dpi, oppløsning eller en tommelknapp. Tommelknappen fungerer fantastisk i windows da!

Håper jeg var til noe hjelp, ja, foresten, angående razor boomslangene, ja, jeg hadde begge, har den ene fortsatt, syntes 1000 modellen var bedre enn 2000, syntes det var mindre feil på den. Men noe som er FRYKTELIG irriterende på de, og om de hadde fjernet sånt så hadde jeg hatt dem fortsatt, det faktum at de samler så mye dritt i "kulehuset". De må jo rengjøres mer enn ALT ANNET som eksisterer...!

 

_________________

Abit KT7A

Athlon 1000 @ 1260 (Taisol luftkjølt)

640 megabyte 140mhz sdram

Geforce 3 TI 200 @ 245(core)/495(mem)

Terratec DMX Xfire 1024

80 gigabyte WD Caviar

Dual boot - Windows 98/Windows 2000 Pro

ADSL 1024/256

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-01-03 01:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 01:45, kjello2 skrev:

Jeg har god kjennskap til muser av ulike typer og dette er mine tanker:


Standard mouse = grei i 2 dager


Microsoft Intellimouse Optical versjon 1 = glipper like eller mer enn de fleste ballmuser når du rører den fort...


Razor Boomslang 2000 = beste musa jeg har hatt, unntatt at den også GLIPPER når man rører den fort, men ettersom den har så høy følsomhet, 2000 dpi gjør det ikke så mye... ihvertfall ikke om man kjører på nesten maks i følsomhet.


Razor Boomslang 1000 = nå begynner det å bli plagsomt med bare 1000dpi, istedet for 2000... glipper mer, fordi at man må røre mer på musen.


Logitech Optical Cordless = ussel i spill, LITT, veldig LITE forsinkelse i forhold til når du rører musen og når det skjer på skjermen. LITT glipping... Plagsomt i spill!


Logitech Optical DUAL = litt lite dpi, INGEN GLIPPING, men noe man må vite, er at musa ikke bruker BEGGE samtidig, som mange tror, men BYTTER når den ene gir forvirrende informasjon, dette fungerer ganske bra. Men den gjør dette sjelden, fordi at "øynene" har blitt så bra, at om de slipper en med MER oppløsning, alltså dpi, men med et "øye" så kjøper jeg den... jeg har dual nå da, men vil heller ha ET bra øye, enn 2 middels, fordi jeg er LITT dpi freak
:grin:
hehehe jaja konklusjonen ja...



KONKLUSJONEN!


Konklusjon, den beste musen, allround, er Logitech Optical Dual. Ingen rensing, bra ytelse, INGEN glipping, eller så lite at du må være voldelig for å klare å få den til å glippe. Kanskje litt lite sens, men du venner deg til det.


+ ingen rensing

+ ergonomisk

+ "ingen" glipping

+ nøyaktig


- bruker ikke begge "øynene" samtidig (man får jo inntrykket av det i "reklamen" :razz: )

- litt lav sens

- tommelknapp er ussel i spill

- drivere kunne vært bedre

- dålige museputer, plastikk slites mye når du bruker en plastikkmusemate, istedet for tøy, eller gummimatte...


= kjøp den, om du ikke er helt avhengig av over 1000 dpi, oppløsning eller en tommelknapp. Tommelknappen fungerer fantastisk i windows da!

Håper jeg var til noe hjelp, ja, foresten, angående razor boomslangene, ja, jeg hadde begge, har den ene fortsatt, syntes 1000 modellen var bedre enn 2000, syntes det var mindre feil på den. Men noe som er FRYKTELIG irriterende på de, og om de hadde fjernet sånt så hadde jeg hatt dem fortsatt, det faktum at de samler så mye dritt i "kulehuset". De må jo rengjøres mer enn ALT ANNET som eksisterer...!


_________________

Abit KT7A

Athlon 1000 @ 1260 (Taisol luftkjølt)

640 megabyte 140mhz sdram

Geforce 3 TI 200 @ 245(core)/495(mem)

Terratec DMX Xfire 1024

80 gigabyte WD Caviar

Dual boot - Windows 98/Windows 2000 Pro

ADSL 1024/256




[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-01-03 01:47 ]


 

Det er jo ikke langt fra 1000 dah. Min blåe 2x optical (bare ett øye) har 800dpi.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Dual Optical en måneds tid nå. Har også skrevet i en tråd eller to her tidligere.

Kan si det igjen, det er den suverent beste musa jeg har smak... ehm, prøvd, ever!

Utrolig presis, rask, umulig å få den til å glippe, og hvem faen bryr seg om tallet for dpi når en får headshots på 2km i Unreal/CS og den registrerer hver minste lille bevegelse i hånden din..? Get real!

 

Har du ikke installert driverne som følger med, så ikke gjør det. Har du installert dem, avinstaller dem igjen. Om ikke hjulet og tommelknappen funker i windass allerede, last ned den nyeste versjonen fra Logitech. Jeg avinstallerte også disse, da hjulet ble tregt ved websurfing og ikke ville funke i spill. XP har faktisk de beste driverne her. Nå er også hjulet ultrapresist.

 

Sjefsmus! :smile:

 

-P-

Lenke til kommentar

--------------------------------------------------------------------------------

Takk takk det var masse kjempegode svar

Jeg har allerede bestilt den, og venter nå på at Komplett skal få sendt den.. noen som vet hvorfor ordrene blir liggende 'åpne' så lenge nå om dagen?

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Komplett ligger på latsiden for tiden. Har snakket med dem i telefonen i dag, og varene som jeg bestilte på onsdag blir sendt på mandag. ERRRRGGGHHHHH...

Lenke til kommentar

jeg har dual optical, digg mus.. har bare slitt med å vende meg til at den ikke er rett (lik på begge sider) og litt med orienteringen.

 

Jeg har installerte logitech driverne, å det går greit. webwheel er digg forresten, ingen uting. Har shift bundet til tommelknappen, som jeg bruker til walk i cs, og wheelet funker fint såvidt jeg veit.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 01:08, JustMe skrev:

Jeg har oxo lurt på denne musen, hart hørt masse bra om den. MEN det er en ting jeg lurer på, "glipper" den slik som andre optiske mus ( mener da hvis du beveger den for raskt at den reagerer _helt_ feil ) ? Fint om noen kunne svare på dette :smile:


Jeg prøvde det nå, og jeg må si at det oppførte seg ikke så eksemplarisk når jeg gjorde det...

Men da måtte jeg også rykke til for at den skulle klikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...