Gå til innhold

Feil med Shadowrun


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg Vista og Shadowrun idag, fikk instalert Vista og Shadowrun men nå når jeg skal spille SHadowrun blir det helt svart og jeg hører musikk i bakgrunnen ( sikkert intro og producer credit ) og imens det spiller av kommer det noen kvite striper på skrå over skjermen, og visst jeg trykker en knapp klikker det helt, blir grått. Og visst jeg trykker ctrl alt delete blir skjermen grønn ....

 

Er det noen som vet hva som er feil ?

 

Finnes det oppdateringer av Shadowrun ?

 

Må ha hjelp!

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et Geforce 7900 gt . kan dere vise linker til drivere ? :blush:

9291949[/snapback]

Hvorfor gå over bekken etter vann? Her er Nvidia's egen driver (siste versjon):

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_162.22.html

 

OBS: Driveren her er til 32bitsversjonen av Vista. Har du 64bit må du finne den rette. Du finner den på samme siden under Download Drivers>Geforce 7 Series>Vista 64bit..

 

Happy gaming! :)

 

EDIT: Jeg kom plutselig på at du også spurte om patcher/oppdateringer her. Det er altså ikke gitt ut noen patch/oppdatering til Shadowrun. (ennå)

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar

"Ingen spill virker nå med Vista."..

 

Stemmer dette så er det nok ikke skjermkortdriver som er synderen her..

Det er nesten så en kan få mistanke om at hardwaren er ustabil (skjermortet altså) eller så har du på en eller annen måte fått en "hick-up" med DirectX-driverne (DLL's) i denne Vista innstallasjonen din.

 

Foereslår at du først prøver følgende: Skriv inn (når du har trykket på Startknappen i Vista) i feltet Start søk dette: dxdiag Da vil du se et gult kryss på en rund blå knapp øverst i det store hvite. Trykk der, og se om du får opp noen varsler om feil på DirectX eller skjermkort-fanen etterhvert..

 

Hvis du ikke greier å knipe *synderen* på annen måte, så ville jeg prøvd med en Systemgjennoppretting til et tidspunkt før du merket noe her. Hvis du deretter ikke har en løsning er dette ett av to: Enten er selve innstallasjonen av Vista dårlig, - eller så har du et dårlig skjermkort der inne.

 

Har ikke flere "kjerringråd" jeg nå.. andre som har noe da?

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar
Er denne driver versjonen som er atm til skjermkortet "7.15.11.6222".

 

 

Og må man laste ned Direct X 9.0 til til spillene ? siden Shadowrun ikke kjører DX10

9293466[/snapback]

 

Første spørsmål: Ja.

 

 

Det andre:

Hvis du trenger DirectX 9-drivere til spillet, så vil dette bli varslet om når du innstallerer spillet. Kommer det opp en install-sak på DirectX da, så innstaller dette!

 

(selv om der er drivere i DirectX 9 som Vista ikke trenger, så blir ikke de nyere driverne i DirectX 10 overskrevet av niern,bare de du trenger blir innstallert..)

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar
vis du prøver og gå inn på Nvidia kontrollpanel og setter alle Manage 3D settings til application control. Mange av tingene som man ikke kan sette som application control men de du kan sette burde du sette sånn.

9293733[/snapback]

Dette ville jeg vente med hvis jeg ikke visste helt hva som er hva der..

 

Det som skjermkortdriverne står innstilt på etter et Nvidia-driver-install er nok, og tilstrekkelig for alle spill. Det er kun når du skal fikle med f.eks. manglende AA i enkelte oppsett du trenger å gjøre noe som helst.

 

Den som er usikker, bør ikke røre disse innstillingene i det hele tatt.

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar

Løsningen din høres heilt merklig ut når du sier det er noe med linken til Nvidia's Vista Driver meiner du at du har lasta ned feil driver? Og Vista laster ned Godkjente drivere av Microsoft. Fleste parten av Nvidias drivere er beta drivere som blir for nya heile tida.

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Jeg må si de siste par postene her henger dårlig på greip.

 

For det første:

Linken jeg ga ovenfor peker direkte på den siste WHQL (testet,godkjent og sertifisert driver for Microsoft) skjermkortdriver til det oppgitte skjermkortet. Dette er Nvidias offisielle side, med Nvidias offisielle siste godkjente driver!

 

For det andre:

Det antydes her at det på Nvidias side for det meste bare skulle finnes betadrivere, og at de fornyer disse hele tiden. Dette er ikke riktig. Det finnes utallige betadrivere rundt omkring hele tiden på nettet på forskjellige steder, men på Nvidias offisielle side er det som tilbys i all hovedsak godkjente (WHQL) drivere til diverse produkt. Nvidias WHQLdrivere er å stole på, og de blir ikke skiftet ut med nye versjoner før ny betaversjon har fått godkjenningen WHQL.

 

Derimot, når vi først er inne på drivere her:

Det verserer til enhver tid "nye fantastiske superflotte hotte drivere" rundt omkring på forskjellige mere og mindre seriøse siter.

For å gi dere ett eksempel akkurat nå mens dette skrives: Det er skjermkortdriveren 162.22 WHQL som er den siste godkjente driver for de tre siste skjermkortgenerasjoner i Vista. Men, rundt omkring (ikke hos Nvidia!) kan man også laste ned versjon 162.50 WHQL..

Denne siste driveren har sertifisering (WHQL) OG den er jo nyere?

Svaret er ja på begge ting, - MEN: Denne driveren er spesielt tilpasset Quadro-prosessorer fra et av de store ferdig-PCmerkene. Saken er at denne driveren faktisk er bedre enn den siste 162.22 WHQL som ligger på min link ovenfor, MEN det gjelder ikke gfor de fleste PCer - bare for de som denne driveren er beregnet på. Alle andre maskiner vil få et dårligere resultat med 162.50 enn med 162.22.

 

Mitt sluttråd til den som ikke er helt stødig i denne jungelen er:

Ikke last ned drivere fra andre steder enn Nvidias eller ATI's offisielle sider, selv om de har et høyere versjonsnummer enn den siste offisielle godkjente driveren. Dette kan i de verste tilfeller føre til drastisk forkortelse av levetiden for ditt PC-utstyr!

 

Obs, NB:

Det finnes tilfeller der det kan være vanskelig å få lastet ned fra de offisielle sidene hos Nvidia og ATI. Dette fordi brannmuren(e) din(e) kan ha gal innstilling, eller siden for øyeblikket har vansker. Da vil jeg si at det lønner seg bedre å finne noen som kan hjelpe deg, enn å rase rundt på nettet til mer eller mindre lugubre siter og laste ned i hytt og pine ting som ikke passer helt.

 

Og sluttelig:

Har du et spesiellt behov for å ha f.eks. genuine Gainward-drivere på ditt Gainward-kort, så er jo dette selvfølgelig flott,- så lenge du holder deg til Gainwards offisielle nedlasting da. Men husk at selv om et spesielt merke har sine drivere til sine ting, så har Nvidia og ATI alltid de siste driverversjonene som passer og samtidig er godkjent for produktet.

 

Happy gaming! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...