Gå til innhold

Vanguard vs Lord of the rings

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg tenkte på å starte å spille ett av disse to til Age of connan kommer ut..

Så lurte jeg på hvilket dere ville ha satset på...Er f.eks Lord of the rings like fritt som Vanguard, kan du kjøpe hus og slikt og liksom "leve ditt liv"?

Hadde vært kjekt med masse svar.. :)

Takk

ReWqniZ

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har selv spilt begge, å sluttet og spille begge, men av forskjellige grunner.

Vanguard synes jeg var ganske så bra, men var så uspillbart for meg på min maskin at jeg til slutt ble lei av det og sluttet. Diplomati systemet/minigamet var heller ikke så mye og skryte av, men jeg kunne leve med det. og også vanskelig og finne servere som det var folk på (allfall som man traff på).

LOTRO synes jeg var litt vanskelig og finne ut hvor du skulle gå for quest og hvor du skulle gjøre de (er nok mer en vanesak enn ett problem da). Kunne spillle rimelig greit med det meste av grafikk på. Og den serveren jeg spilla på var rimelig greit befolka. Synes kanskje klassene ble litt ensfomige og kjedelige i lengden, men var kanskje like mye at jeg har vært litt generelt lei av spill i det siste (ble litt mye wow :p i perioda ) I PVP kan man spille moster klasser eller sin vanlige karakter (har ikke prøvd det selv)

Hvis jeg skulle spille noen av de igjen så blir det nok LOTRO, noe jeg muligens blir og gjøre nå som det ikke blir noe AoC før tidligs mars :(. Likte spessielt godt den epic quest serien, må være den beste jeg har spilt i noe online spill (så langt jeg kom meg i hvertfall :p), følte at jeg var en del av historien og kunne knapt vente vente til og spille neste del når jeg var ferdig med en. Den alene hadde egentlig gjort det verd og "spille gjennom" spillet for meg.

Endret av mortefos
Skrevet (endret)
Er LOTR et rollespill?  :hmm:

9286659[/snapback]

LOTRO ;) hehe Så ja...heh

men er det muligheter for å ri hest, kjøpe hus å leve fritt også? på LOTRO

Endret av ReWqniZ
Skrevet (endret)

Mounts finnes, og housing kommer vel i neste store patch

Edit: Noen som vet hvordan housing vil fungere? Verdenen må da være altfor liten til at det plutselig skal dukke opp masse ekstra hus der.

Endret av GW
Skrevet

Så hvilket ville dere ha satset på da? :D og ett begrunnet svar hadde ikke gjort meg noe :D

Thanks

ReWqniZ

Skrevet (endret)
Så hvilket ville dere ha satset på da? :D og ett begrunnet svar hadde ikke gjort meg noe :D

Thanks

ReWqniZ

9288493[/snapback]

Jeg spilte Vanguard fra januar tom. juli 07. Vanguard synes jeg er en blanding av EQ1 og EQ2.

+ Stoooor verden.

+ Bra grafikk (om du klarer å kjøre spillet med passe høge innstillinger).

+ Litt hardcore (noe som er et pluss for min sin del).

+ Folk oppfører seg mer voksent enn i feks. WoW. Etter mine erfaringer i vertfall :hmm:

+ Ganske bra craftingsystem (dog ikke bedre en EQ2).

+ Hus og guildhus.

+ Båter og "snart" flying mounts.

- Veldig vanskelig å finne gruppe pga. for få folk som spiller det (NB: SOE skal slå sammen serverne snart, og det vil nok hjelpe bra på).

- Kan bli veeeldig langt å reise om du først skulle finne deg en gruppe.

- En del sliter med at spillet krasjer (jeg kunne ikke ha på lyden)

- Alt for lite lore/historie bak spillet (for oss som liker det)

Mulig jeg re aktiverer kontoen min om noen få måneder for å se hvordan spillet er da.

LOTRO har jeg dessverre aldri vurdert, da det ligner for mye på WoW for min sin del.

Vanskelig å si hva du bør satse på, men har du spilte WoW og syns det var bra, så jeg tror nok at du bør satse på LOTRO :D Regner med at SOE kommer ut med en trial til Vanguard snart også. Kan jo vente til den kommer ut for å teste spillet.

Selv spiller jeg bare EQ2 nå, og stortrives med det :thumbup:

Endret av Ambassador
Skrevet
Mounts finnes, og housing kommer vel i neste store patch

Edit: Noen som vet hvordan housing vil fungere? Verdenen må da være altfor liten til at det plutselig skal dukke opp masse ekstra hus der.

9287177[/snapback]

Mest sannsynligvis instancer som du går inn i får å komme til "boligfelt"...

Skrevet
Vanskelig å si hva du bør satse på, men har du spilte WoW og syns det var bra, så jeg tror nok at du bør satse på LOTRO :D Regner med at SOE kommer ut med en trial til Vanguard snart også. Kan jo vente til den kommer ut for å teste spillet.

9292125[/snapback]

Vel jeg er vell ikke wow fan så da får vi bare vente og se :)

Gleder meg vertfall stort til Age of Conan

Skrevet (endret)

Viss du har liten mmo erfaring fra før er nok Lotr det beste valget. Spillet er mer gjennomført og "polished" enn Vanguard. Men Vanguard har kommet en langvei siden det ble sluppet, jeg sluttet å spille det fordi det gikk så dårlig på min maskin. Starter opp igjen for to dager siden og spillet går mye bedre, mye mindre bugs og combaten er meget smooth.

I dag kommer det en stor patch også til Vanguard, og om en ukes tid kommer server merges, som blir kjempe stas, blir gøy å group'e igjen.

Synes Ambassador hadde veldig bra poeng.

Jeg ble rett og slett veldig fort lei lotr etter og ha kommet fra wow. Spillet er pent, og hobbit området er nydelig, men det ble rett og slett for slow og følesen om at dette har jeg gjort tusen ganger før kom snikende. Selv om lotr selfølgelig er mye bedre lore messig liker jeg virkelig den store frie verdenen i telon!

En annen ting er jo at du har veldig mange raser og klasser i Vanguard, noe jeg setter utrolig stor pris på, det er vel bare Everquest 2 som overgår Vanguard på det området. Lotr sine klasser føltes litt lite "nye" og de er litt få, føles iallefall slik siden de er litt kjedelige.

Men vil egentlig spille begge spillene, inkludert Everquest 2 og wow, men jeg har brukt en del tid på de to siste så det er på tide å se fremover. Og jeg har ikke tid til to mmorpgs, dessuten er jeg gjerrig.

Endret av Crispin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...