Gå til innhold

Angående Wii og modding/chipping...


Mizuti

Anbefalte innlegg

Som mange andre er jeg dritt lei av å vente på en Freeloader thingy til Wii. Jeg har også, som sikkert mange andre, noia for å chippe Wii'en min... av flere grunner.

 

1. Er det noen store risker ute og lusker når man modifiserer Wii'en?

2. Som med oppdatering 3.0, ødelagte den for mange chippede Wii'er i noe som var kalt "Wii disk setup" eller noe? (Har INGEN aning om hva det vil si, men er det vitalt for chippen og Wii'en?)

3. Priser?

4. Spiller en chippet Wii alle utenlandske spill?

5. Hvis jeg f.eks kjøper meg SSBB til Wii (som jo kommer i USA i år), kan jeg spille det online her hjemme da (med andre enn europeere selvsagt), selvom det ikke har kommet ut her?

6. Kan en ny Wii oppdatering ødelegge for chippbrukere TOTAL, så man sitter igjen med en død/ubrukelig Wii?

 

Takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

1. Nei. Ikke om du betaler en "pro" til dette. De som er mest pro gir også 1år garanti på chippen. www.spillchip.com annbefales.

 

2. Nei. Den disken er bare til set-up delen av selve chip'en. Dette er ofte noe du gjør 1 gang. Selve chippen funker fint, og det kommer sikkert en ny set-up disk.

 

3. 800kr hos spillchip

 

4. Nei. Google litt om dette. Finnes flere lister der ute som forteller hvem som funker, hvem som er litt bugga, og hvem som ikke funker.

 

5. Det vet jeg ikke. Jeg får iaf spilt online med ett brent PAL spill.

 

6. Nei. Chip'en blir aldri en del av firmwaren til Nintendo. Den chippes til DVD remmen. Det er for å lure maskinen til at her får man orginal vare.

 

1. Er det noen store risker ute og lusker når man modifiserer Wii'en?

2. Som med oppdatering 3.0, ødelagte den for mange chippede Wii'er i noe som var kalt "Wii disk setup" eller noe? (Har INGEN aning om hva det vil si, men er det vitalt for chippen og Wii'en?)

3. Priser?

4. Spiller en chippet Wii alle utenlandske spill?

5. Hvis jeg f.eks kjøper meg SSBB til Wii (som jo kommer i USA i år), kan jeg spille det online her hjemme da (med andre enn europeere selvsagt), selvom det ikke har kommet ut her?

6. Kan en ny Wii oppdatering ødelegge for chippbrukere TOTAL, så man sitter igjen med en død/ubrukelig Wii?

Lenke til kommentar

Men vet du noe om HVA det er som gjør at noen spill ikke fungerer? Er det noe i spillet som er laget for å sperre det eller noe..?

 

Er hypp på å chippe Wii'en min, for da blir det Metroid i August :w00t: men jeg vil ikke ha noe særlig bruk for chippen hvis ikke den vil fungere med Metroid, Smash, Mario Galaxy... osv. :(

 

Er det noen mulighet for å finne ut på forhånd om spillet vil fungere med Wiikey..? :hmm:

Lenke til kommentar

Det har med at det ikke er firmwaren til Wii'en som blir chip'et.

Hadde det vært direkte til den, ville alle spill fungert. men da kunne også nintendo stengt av maskinen din. Så noen ulemper og fordeler er det jo. En annen ting er at de ikke har knekt den enda.

Derfor blir bare 78% av utenlandske spill fungere på Wiikey.

Jeg vet ikke om du kan sjekke det ut, søk litt på google.

 

 

 

 

Men vet du noe om HVA det er som gjør at noen spill ikke fungerer? Er det noe i spillet som er laget for å sperre det eller noe..?

 

Er hypp på å chippe Wii'en min, for da blir det Metroid i August  :w00t:  men jeg vil ikke ha noe særlig bruk for chippen hvis ikke den vil fungere med Metroid, Smash, Mario Galaxy... osv. :(

 

Er det noen mulighet for å finne ut på forhånd om spillet vil fungere med Wiikey..?  :hmm:

9277300[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...