Gå til innhold

forsinkelse av strøm


Gjest Slettet-mRjwtK9u

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-mRjwtK9u

Hei.

 

Jeg lurer på om det finnes en liten dings som jeg kan koble på en ledning som gjøre at det må være strøm på i 1/2 - 1 sek før strømmen /spenningen går videre.

 

Problemstillingen er som følger:

 

Jeg har en flytebryter som slår av og på en pumpe.

Det er litt bevegelse i vannet der flytebryteren står, så når vannnivået synker litt så vil den i en periode slå seg av og på uten å være på lenge nok til at pumpen får opp trykket skikkelig og fylt på vann.

Dersom jeg kunne koble på en eller annen dings så flytebryteren måtte være på i et halvt sekund før den slapp strømmen videre til pumpen, så vil jeg spare pumpen for mye unødvendig pumping.

 

Jeg har ikke målt ennå, men vi tro det er max 12V flytebryteren går på. Pumpen går på 220V

 

Endre

Endret av Slettet-mRjwtK9u
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg lurer på om det finnes en liten dings som jeg kan koble på en ledning som gjøre at det må være strøm på i 1/2 - 1 sek før strømmen /spenningen går videre.

 

Problemstillingen er som følger:

 

Jeg har en flytebryter som slår av og på en pumpe.

Det er litt bevegelse i vannet der flytebryteren står, så når vannnivået synker litt så vil den i en periode slå seg av og på uten å være på lenge nok til at pumpen får opp trykket skikkelig og fylt på vann.

Dersom jeg kunne koble på en eller annen dings så flytebryteren måtte være på i et halvt sekund før den slapp strømmen videre til pumpen, så vil jeg spare pumpen for mye unødvendig pumping.

 

Jeg har ikke målt ennå, men vi tro det er max 12V flytebryteren går på. Pumpen går på 220V

 

Endre

9269460[/snapback]

 

Slikt løses vanligvis med en justerbar timer , slik at bryteren må være påvirket en viss periode før signalet 'sendes videre'

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-mRjwtK9u

Slikt løses vanligvis med en justerbar timer , slik at bryteren må være påvirket en viss periode før signalet 'sendes videre'

 

:ph34r:

9271022[/snapback]

 

Hvor får jeg tak i en slik?

 

Endre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...