Gå til innhold

Kost + Trening tips


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er 1.93 høy og veier rundt 108 kilo.

Har lyst til å komme meg ned i fett% uten å miste muskelmasse.

Jeg har god tid til å trene hver dag (rundt 2 timer) og kostholdet som det er nå kan vel ikke ble værre.

Så om noen har ett par tips for å gå "raskt" ned i vekt er dette velkommen.

 

En annen ting jeg lurer på er om slikt man kjøper som f.eks kreatin ect. hva av disse tingene passer til en som skal NED i vekt men samtidig beholde muskelmassene. Og har hørt at noen hjelper deg og "holde deg mett".

 

Er forresten 20 år.

 

edit: forresten, er pepsi max så usunt som folk skal ha det til? :p

 

Takker for alle svar :love:

Endret av Torrerr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Jeg er 1.93 høy og veier rundt 108 kilo.

Har lyst til å komme meg ned i fett% uten å miste muskelmasse.

Jeg har god tid til å trene hver dag (rundt 2 timer) og kostholdet som det er nå kan vel ikke ble værre.

Så om noen har ett par tips for å gå "raskt" ned i vekt er dette velkommen.

 

En annen ting jeg lurer på er om slikt man kjøper som f.eks kreatin ect. hva av disse tingene passer til en som skal NED i vekt men samtidig beholde muskelmassene. Og har hørt at noen hjelper deg og "holde deg mett".

 

Er forresten 20 år.

 

edit: forresten, er pepsi max så usunt som folk skal ha det til? :p

 

Takker for alle svar  :love:

9265798[/snapback]

 

Synes jeg så en studie for en stund siden om at kreatin skulle bidra til å holde på muskelmasse mens man gikk ned i fett %. Kan ikke huske eksakt hvor det var jeg eventuelt så dette. Men kreatin gjør at man binder opp en del vann i kroppen så det er ikke sikkert at selve vekten vil gå så mye ned ved bruk av kreatin.

Lenke til kommentar

har drukket på noe noka greier. det er måltidserstatter. gir deg alt du trenger i et måltid for å i tillegg gi deg nokk overskudd til trening. du kan og spisa cla piller som fjerner fett og sparer på musklene å får musklene mer "definerte"

 

og det jeg har gjort da et å bruke det noka greiene annet hvert måltid å prøvd å spise hver 3dje time. og annet hvert måltid så var det enten 2 fiber knekkebrød (viktig å få masse fiber) eller gulerot.

 

viktig å spise hver 3 dje time pga di første 2 timene etter et måltid fungerer forbrenningen optimalt, etter to timer fungeren den kun 75% å 3-4 time fungerer den 50% å etter 4-5 så går den på sparepluss eller kall det "tomgang"

 

 

 

 

 

husk: dette er hva jeg har funnet ut etter å ha hørt med venner å lest rundt osv. om det er den ultimate fasit vet ingen..

Lenke til kommentar

Mange meninger rundt dette. Spis mange små protein rike måltider(minimum 5) til dagen. Tren regelmessig hver dag. Varriere mellom kardio og styrketrening. Nødvenig! Ikke spis rett før du legger deg. viktig. Ellers må du kutte ut søtsaker og sånt drit :thumbup: Spis fiberrikt brød og mye grønnsaker og frukt. Havregryn er det beste. Det kan være en erstatter for brød. Tunfisk, kylling , havregryn og ris er et bra treningskosthold. Spis normalt, men som sagt...kutt ut det som er altfor usunt.

 

lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

For det første, så må du innta mindre energi enn du forbruker slik at kroppen forbrenner lagret energi. Prøv å spise hver tredje time, og ha en helt vanlig fordeling av næringsmidler i kostholdet. Ha omtrent likt matinntak hver dag.

Tren styrke tre ganger i uken, gjerne etterfulgt av en kardioøkt med lav intensivitet. Utenom det bør du gjennomføre en kardioøkt på et par av dagene du ikke løfter vekter. Og så må du ha minst en hviledag hver uke.

Det vanskeligste er kostholdsdelen, og det er viktig å ha oversikt over alt man spiser. Lag en plan og hold deg til den, så går det bra :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...