Gå til innhold

Hvem av disse åtte øre-pluggene skal jeg velge?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg er på uskikk etter noen skikkelig øre-plugger.

Er drit lei av alle disse dårlige proppene/pluggene som nærmest gir meg hodepine i lysepartier, og virker som skal sprenge når bassen durer for fult i sanger.

 

Jeg har lyst på plugger fordi jeg det skal brukes når jeg jogger.

Å ha et svært headsett oppå hue når du jogger er ikke særlig behagelig, praktisk, ei ser det noe smart ut.

 

Dessuten er øre-plugger mer lettdreven, og da fyker ikke batteriet på mobilen med engang.

 

Er på jakt etter så kalte "In-Ear" plugger, som skal helst isolere relativt bra.

Veldig irriterende å høre beina sine osv.. når du jogger.

Samt jeg føler at lyden virker mye mer massiv, og på sånn måte lever jeg meg mye mer inn i musikken, hvis all annen lyd er isolert bort. Hvis dere forstår hva jeg mener..

 

Jeg har funnet frem åtte forskjellige øre-plugger jeg vurderer å kjøpe.

Men så var det hvilken av dem jeg skal gå for da.

Er litt prisforskjell på noen av de, men det har ikke noe å si.

Vil vite hvilken av de jeg burde anskaffe, uavhengig pris

 

Sennheiser CX300

Bose Triport In-Ear Headphones

JBL Reference 220

Ultimate Ears Super.FI 3

v-Moda Vibe Earphone

Sony MDR-EX90LP

Shure E2C

Shure E2G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var på utkikk etter øreplugger for litt siden og leste sikkert 50 sider om:

 

Sennheiser CX300

Bose Triport In-Ear Headphones

Sony MDR-EX90LP

Shure E2C

Shure E2G

 

De resterende tre har jeg ikke hørt om, men v-Moda Vibe Earphone så jo bare helt råe ut da. :p

 

De jeg endte opp med av de 5 jeg studerte var Sennheiser CX 300. Bosene fikk jeg vite var overpriset og ganske dårlige, de fra Shure kom ikke spesielt bra ut i de testene og anmeldelsene jeg leste, og selv om den fra Sony virker som det beste valget så synes jeg den var i overkant dyr.

 

Dessuten synes jeg de fra Shure og Sonyen så relativt sære ut. :)

 

Sennheiser CX 300 fikk jeg dessuten et tips om at jeg burde kjøpe på ebay. Der ligger de til rundt 200kr ink. frakt. Selgeren jeg ble tipset om kjøpe fra har ikke noen ute for salg for øyeblikket så jeg sendte han en mail og venter egentlig bare på at han skal legge ut flere for salg.

 

Greit at de koster lite synes jeg da jeg synes øreplugger går i stykker relativt fort. :p Hadde følt at jeg måtte være kjempeforsiktig med de dersom jeg kjøpte noen til 800-1000kr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Cx300 er dunkdunkplugger.

Blir litt VEL mye bass når de sitter som de skal, men det er tydeligvis dette portaprokidsa liker.

 

Superfi3 eller vibe, som kapteinen en gang sa til meg:)

 

Men når vi først er inne på cx300, kjøpte mine for 200 kroner fra ebay.co.uk fra en selger som kaller seg sennheiseruk. Har ikke plukket de fra hverandre enda, men ser gjennom grillen at "portinga" består av symmentriske hull, kontra de kjipe triangulære som kjennetegner falske cx300.

 

*Edit*

 

Tom på lager han og :(

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tenkte jeg skulle gå for:

Sony MDR-EX90LP

 

Idag så føyk de øre-pluggene jeg hadde også.

Ledningen har brukket, det samme skjedde også med mine Koss Porta Pro.

 

Begynner å bli temmelig irriterende.

Mine Koss Porta Pro kjøpte jeg brukt da, og ledningen fikk litt vell røff behandling.

Så at ledningen begynte å slite etter 3-4mnd var kanskje ikke så rart.

 

Nå har jeg siden Juni benyttet meg av et par billig øre-plugger til under hundre lappen,

og nå føyk de også. Etter kun et par måneder. Disse har ikke fått noen nevneverdig røff behandling. Men ting som er såpass billig blir som oftest veldig fort ødelagt.

 

Det jeg nå lurer på, er om alle ledninger er like ræva.

Har ikke lyst til å betale 800-900kroner for et par øre-propper så er de ødelagte etter 2-4mnd.

 

Er det noen ledninger som tåler mer enn andre?

Er det noen måte jeg kan forsterke ledningen på?

 

Vil helst unngå at mine nye øre-propper får en brukket ledning de første månedene.

Lenke til kommentar

Holder på å lete jeg også. Enten så blir det Sonypluggene eller de v-modapluggene :)

 

Skreiv et innlegg på Freakforum.nu om det, så kanskje du kan finne noen svar der om ikke så lenge ^^

 

men for all del ikke kjøp fra Applebutikken! Kjøp fra andre plasser, og helst i Norge eller Sverige, da blir ikke frakten så innmarri dyr også!

Endret av MightyTor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...