Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbar PC (3 typer)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg en bærbar PC til skolestart. Men den stasjonære jeg har nå begynner å bli ganske så utdatert. Derfor skal jeg bruke den bærbare til spilling også. Da vil det gå mest i CS og jeg kommer garantert til å kjøpe CoD4 og kanskje AoC.

 

Jeg har da sett på tre forskjellige bærbare PC-er, HP DV6386 (denne kan jeg kjøpe gjennom Telehuset i Rogaland), Asus F3sc og A8sc.

 

HP DV6386 8.410,- (telehuset i Rogaland)

Asus F3SC 9.601,- (amentio.no)

Asus A8SC 9.325,- (amentio.no)

 

(Lenkene er bare for å vise hvordan de er, jeg har skrevet i parentes hvor jeg skal kjøpe dem fra)

 

Jeg tror jeg kommer til å gå for Asus F3sc, da denne virker mest attraktiv for meg.

Det ville vært fint hvis dere kunne gitt både fordeler og ulemper ved disse bærbare PC-ene, evt. komme med anbefalinger hva som ville vært det beste kjøpet.

 

Takker så mye

Mvh, Rodrigues

 

*Edit: Jeg har nå rettet lenken til DV6386, det var en feil slik at den linket til en helt annen PC - sorry:o

Endret av RODRiGUES
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HP'en har det beste skjermkortet men denne er jo også 17", noe som ikke er så stor fordel hvis du skal ha den med på skolen...

9264542[/snapback]

 

Lenken var feil slik at du ikke såg på rett PC. Min feil:p

 

Men uansett, den som jeg viste tidligere hadde et 7600 Skjermkort, men de andre har jo 8400. Hvordan kan det da være bedre? :o

Lenke til kommentar

Go 7600 er ett skjermkort i en høyere klasse. 8400 er nyere, men av en lavere klasse. 8-tallet indikerer at kortet er basert på en G80-brikke, mens 400 betyr at det er ett low-end kort. 7-tallet i 7600 betyr at det er basert på en G70-brikke, mens 600 indikerer mid-end. Derfor er 7600 bedre enn 8400.

 

8400 har støtte for DX10, men 7600 yter fortsatt kraftigere.

 

Edit - den du linker til nå har 7200-kort som da naturligvis er en god del dårligere enn 8400.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Go 7600 er ett skjermkort i en høyere klasse. 8400 er nyere, men av en lavere klasse. 8-tallet indikerer at kortet er basert på en G80-brikke, mens 400 betyr at det er ett low-end kort. 7-tallet i 7600 betyr at det er basert på en G70-brikke, mens 600 indikerer mid-end. Derfor er 7600 bedre enn 8400.

 

8400 har støtte for DX10, men 7600 yter fortsatt kraftigere.

 

Edit - den du linker til nå har 7200-kort som da naturligvis er en god del dårligere enn 8400.

9264819[/snapback]

 

Ok, tusen takk:) Men vet du noe om prosessoren?

Endret av RODRiGUES
Lenke til kommentar

Det er gode prosessorer i alle tre, men Asus A8SC sin T7300 er (kanskje naturligvis?) best av dem. Men 8400-kortet vil bli i svakeste laget for CoD4, spesielt om du ønsker å spille med god oppløsning/høye detaljer... ville heller prøvd å få en maskin med 8600M GT/GS, du finner flere i prisklassen rundt 10.000, for eksempel Asus Z96s.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Det er gode prosessorer i alle tre, men Asus A8SC sin T7300 er (kanskje naturligvis?) best av dem. Men 8400-kortet vil bli i svakeste laget for CoD4, spesielt om du ønsker å spille med god oppløsning/høye detaljer... ville heller prøvd å få en maskin med 8600M GT/GS, du finner flere i prisklassen rundt 10.000, for eksempel Asus Z96s.

9267215[/snapback]

 

Ok, jeg gikk for en: Multicom Compal IFL90 15.4" WXGA GeForce® 8600M GT 256MB Santa Rosa (Konfigurerte den litt)

 

Intel® Core™2 Duo Processor T7300 2.00GHZ 4MB

120GB SATA 5400RPM 2.5" (kanskje litt treg?)

2GB DDR2 667MHz SO-DIMM (2x1GB)

GeForce 8600 GT 256MB

+

"Intel Turbo Minne er en helt ny teknologi. Gir opptil 2X raskere oppstart av programmer, og sparer opptil 20% batteritid. "

 

Dette kom på den nette sum av 11.268,- men da kjøpte jeg også med en bæreveske til 400,- + frakt som kom på 120,-

 

Men tusen takk for hjelp, ventle :) Jeg fikk denne linken i siste liten slik at jeg gikk for denne, visste ikke om denne siden i det hele tatt før jeg skrev denne posten.

Endret av RODRiGUES
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...