Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista 64 bit, grafikk problemer!


Anbefalte innlegg

Hey

Ja, var ikke helt sikker på om denne skulle postes her eller under skjermkort, men ihvertfall:

Jeg har Vista Ultimate 64 bit, problemet mitt er at når jeg starter opp et spill så blir bare hele skjermen full av streker og masse rare farger som dekker absolutt hele skjermen, og da må jeg restarte pc'n. Mens når jeg starter opp noen andre spill så blir det helt fint. Og det er alltid de samme spillene som funker og ikke funker (før jeg bytter driver). Feks. Oblivion funket før, men så spilte jeg ikke på en stund og når jeg skulle spille igjen så hadde jeg oppdatert skjermkort driverne og Oblivion funket ikke i denne versjonen. Og de nye spillene mine som Stalker, Infernal og Overlord funker ikke. :( Andre som har litt andre pc spesifikasjoner enn meg kjører de samme driverne som meg mens der funker nesten alle spillene deres. Jeg har den nyeste skjermkort driveren, men jeg har også hørt at mange av de gamle driverne er bedre. Er det noen som vet om noen bra drivere som burde funke til meg? Og er det sikkert at det er bare driverne sin feil?

 

Specs:

Gainward 7950 GT 512 mb

Asus P5B

E6600

2 gb ram

 

Tusen takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si at JEG har opplevd mye bugs med vista x64 ihvertfall. Har hatt to ting som ikke vil virke, og det er ting fra 2001 :p Et webcam jeg kjøpte på coop obs for 99 kroner i sin tid og en skriver til 199 fra lefdal samme året.

 

ALT annet er oppe å kjører. Noen ting må man såklart finne patcher til, eller kjøre i kompatibilitetsmodus for xp eller win98, men det virker til slutt om man prøver seg fram litt.

 

Jeg kommer aldri til å gå tilbake til XP når vista kjører så godt og ser så bra ut som det gjør ---> vistalookam7.th.jpg

 

FYI: Fanen øverst er rocketdock om noen lurte :)

Lenke til kommentar
Vet ikke riktig o.0 Kanskje fordi folk flest kjøper 32-bit, og det er nå blitt det mest normale. Også er det masse buggs med 64-bit, desverre =( skal selv ha Vista 64bit når jeg endelig kjøper meg ny pc :)

9265443[/snapback]

 

 

Jeg har ikkje merka NOEN bugs med Vista 64. Bugs er vel som oftest brukerfeil :tease:

Lenke til kommentar
Vet ikke riktig o.0 Kanskje fordi folk flest kjøper 32-bit, og det er nå blitt det mest normale. Også er det masse buggs med 64-bit, desverre =( skal selv ha Vista 64bit når jeg endelig kjøper meg ny pc :)

9265443[/snapback]

Har selv ikke opplevd noen bugs, og jeg bruker begge versjonene(stasjonær og bærbar)... Støtter meg til han som sa "brukerfeil" :p

Lenke til kommentar

Det er nok IKKE brukerfeil, for det finnes ikke støtte til mitt skjermkort, eller OpenGL funker ikke på skjermkortet i vista. Lyddrivere finnes heller ikke til min pc, så TVILER på at dette er BRUKERFEIL!.. Dessuten sliter vista med å gjøre som jeg vil, den vil IKKE ta av sånn personal-limit (så jeg kan ikke gå inn på den harddisken som Xp ligger på uten "Godkjenning fra eieren av den, som er meg?! Jeg er logget inn som admin).. Joda virkelig FLOTTE brukerfeil dette her ja.. =/

Lenke til kommentar
Det er nok IKKE brukerfeil, for det finnes ikke støtte til mitt skjermkort, eller OpenGL funker ikke på skjermkortet i vista. Lyddrivere finnes heller ikke til min pc, så TVILER på at dette er BRUKERFEIL!.. Dessuten sliter vista med å gjøre som jeg vil, den vil IKKE ta av sånn personal-limit (så jeg kan ikke gå inn på den harddisken som Xp ligger på uten "Godkjenning fra eieren av den, som er meg?! Jeg er logget inn som admin).. Joda virkelig FLOTTE brukerfeil dette her ja.. =/

9270856[/snapback]

Har ikke opplevd det siste du forteller om, selv om jeg har brukt mange forskjellige harddisker i maskinen etterhvert. Når det gjelder drivere, så har dette med utdatert utstyr og gjøre, snarere enn at vista og microsoft. Hos meg er det bare en gammel scanner som ikke har drivere, og den er rimelig gammel etterhvert. Så, spørsmålet blir da hvor gammel din maskin er...

Lenke til kommentar

Tenkte på OmegaDriver, men ser ikke ut til at de har 64-bit drivere. Har du prøvd på produsenten sin hjemmeside? Altså, produsent av PC'en?

 

Ellers så er det vel også en side som modifiserer drivere on-the-fly for bærbare, men om denne støtter 64-bit vet jeg ikke.

 

Edit: Fant denne her ved et kjapt søk på google, men har ingen anelse om den er til nytte. Står ihvertfall at den støtter Go 7600, og er fra 9. august 2007.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Åh, sorry. Har visst lest for mye om 64-bit'ern i det siste ;)

 

Får masse treff når jeg søker i google, også på 32-bit. Det er ikke verre enn å søke på operativsystem, navn på skjermkort og ordet "driver" i en string.

 

Og for all del, ikke glem å gjøre en skikkelig avinstallering av de gamle driverne før du installerer de nye. Bruk DriverCleaner. Fikk virkelig demonstrert i går hvor mye bedre det går når du gjør det slik det skal gjøres.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...