Gå til innhold

3 ram brikker på nForce 2?


jonathan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man kjøre 3 rambrikker på nforce2? Sånn at 2 kjører dual og den tredje kjører single? Har 2*256brikker og har ikke lyst til og punge ut med mase spenn for å få 2*512 i dual.. Men er den noen spill som krever mer enn 256mb når de kjører så raskt i dual?

 

trenger ikke mere ram en 2*256 i dual. kjører det selv.

kjører rammen på 400mhz da seff :D

sjekk link i sign!

Lenke til kommentar
Kan man kjøre 3 rambrikker på nforce2? Sånn at 2 kjører dual og den tredje kjører single? Har 2*256brikker og har ikke lyst til og punge ut med mase spenn for å få 2*512 i dual.. Men er den noen spill som krever mer enn 256mb når de kjører så raskt i dual?

 

trenger ikke mere ram en 2*256 i dual. kjører det selv.

kjører rammen på 400mhz da seff :D

sjekk link i sign!

 

Jeg trodde nforce2 hadde høyere ytelse enn P4 på minnet. Jeg kjører minnet på cas 2.5 3,3,7,3@400mhz og har høyere score enn deg. Virker ikke det litt rart? Sjekk link i sign! :)

Lenke til kommentar

Da vil så vidt jeg vet 2*"laveste brikken" gå på dubble rate, mens de resterende vil gå singel.

Det jeg vet er at hvis du har 2 brikker, en på f.eks 128 men den andre er 256 så vil du få 256(2*128) double, mens 128(384-256) på single rate.

Fra Anandtech's Nforce2 tech overview

The DualDDR setup works identically to TwinBank on the original nForce chipset; with only one DIMM installed, the chipset turns off one of the two 64-bit memory controllers. With a second or third installed, the nForce2 IGP/SPP will enable both memory controllers; and just like the original nForce, you will be able to install DIMMs of different sizes.

P@rm@nn

Lenke til kommentar

Jeg trodde nforce2 hadde høyere ytelse enn P4 på minnet. Jeg kjører minnet på cas 2.5 3,3,7,3@400mhz og har høyere score enn deg. Virker ikke det litt rart? Sjekk link i sign! :)

 

Sammenligner du nForce2 (et chipsett) og P4 (en prosessor) ? Hva mener du?

 

Kansje litt dårlig formulert ja... Det jeg mente var; nForce2 som er det beste chipsettet til AMD, om ikke dette var bedre enn de beste P4 chipsettene (PE/GE) på minne ytelse? Det er jo ganske dårlig, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...