Gå til innhold

hvilken gitar skal jeg kjøpe?


sanesociety

Anbefalte innlegg

hei, jeg har tenkt meg å kjøpe en el.gitar og jeg har valgt mellom en ganske brukt fender stratocaster til 3000 eller en helt ny squier stratocaster til 1500...

 

hvis jeg kan få noen tips om hvilken det hadde vært bedre å kjøpe så hadde det vært bra

 

tusen takk :):)

Endret av sanesociety
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du si oss litt mer om den brukte? Hvor gammel er den, hvilken modell (om du vet) og såvidere. Kanskje du har et bilde eller en link hvis dette er en annonse på Finn eller lignende? Har du en link til specs og bilde på Squieren?

 

Da er det lettere å sammnligne.

 

Geir :)

 

P.S. Enkelte brukere kvier seg for å poste linker til bruktannonser, fordi de er redd for at noen andre skal snappe gitaren rett foran nesen på dem. Jeg ville ikke "stjålet" en annens sjanse på den måten og håper at de fleste her er enig i det. Men det er selvsagt en sjanse å ta. Edit: Men du kan jo kopiere og poste detaljene fra annonsen her.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hvis det er ein pent brukt Mex-Strat av nyare dato, dvs etter 2000-2001 hadde eg slått til. Dei fleste Mex pleier å ligge på ca 3500 eller meir. Hvis den er eldre enn 2000 eller har små estetiske skader hadde eg prøvd å pruta den ned ein god 500-lapp eller så. Fenderen er ein gitar som kjem til å gje speleglede i fleire år framover, men hvis du kjøper ein ny Squier trur eg du får lyst til å byte den ut i noko betre etter ganske kort tid.

Lykke til med kjøp. :)

Lenke til kommentar

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10...448&WT.svl=Link

 

dette er linken til den fender stratocaster. han prøver å selge den til 4000kr og han fikk det fra broren hans 2 år siden så den er sikkert ganske gammel

 

http://www.imerslundmusikk.no/shop/default...?ProdID=2300345

 

og dette er den squier stratocaster...

 

fordi jeg begynte å spille gitar et år siden og jeg skal begynne med el.gitar nå men jeg vil ikke bruke så mye penger og jeg vil ikke gå tilbake 1 år senere og si nå vil jeg har fender.

 

jeg skal kjøpe roland cube-30x og faren min betaler minst halvparten til bursdagen min.

Lenke til kommentar

Be om serienummeret og bilde av headstock, da kan vi se hva slags modell det er. Spør også om han har det originale plekterbrettet med de originale single coil pickup'ene. Da har du muligheten om du en gang ønsker deg tradisjonell strat-lyd.

 

Edit: Etter det lille vi kan se av headstock ser det ut som en Mexico standard, ja. Og den ser jo strøken nok ut.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jepp, gå for den brukte. Brukte gitarer er innspilte og har "sjela", som jeg liker å kalle det. Også slipper du å bekymre deg for å få den minste lille ubetydelige småripe i lakken siden det sikkert er flere av disse allerede. Den ser i tillegg tøff ut også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...