Gå til innhold

Nederlandsk politiker vil forby Koranen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

A: Skal man forby religiøse bøker fordi de oppfordrer til drap på hedninger må Bibelen(GT & NT) også forbys.

 

B: Det er et forkastelig angrep på ytringsfriheten å foreslå noe slikt, og hvis noen vestlig regjering gjør det går vi et hakk nærmere de ekstreme Islamistenes ideologi selv. Det fine med ytringsfrihet er at både tullinger som fanatisk religiøse, og tullinger som denne høyrepopulisten, har begge lov å uttrykke sine sinnsyke meninger.

 

(At f.eks Mein Kampf, ifølge artikkelen, er forbudt er selvfølgelig også totaly forkastelig. Det finnes ingen grunn til å forby noen bok).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Tullebukk av en politiker. Se på han. Han selv er like fascistisk som han mener Koranen er. Politikere som ikke vet hva verden går ut på har ingenting i en nasjonalforsamling å gjøre.

 

Hvorfor skal ikke Koranen forbys?

1. Ikke alle muslimer er terrorister (sjokk for noen her?)

 

2. Å forby noe hjelper fint lite. Tvert imot, får ungdommer mer "nasjonalistisk" følelse for religionen. Er selv muslim og bryr meg egentlig fint lite om religionen. Jeg er såpass lite religiøs at jeg ikke på noen måter bryr meg om noen brenner en Koran eller bruker det som do-papir. Å forby det resulterer at den boka skal være det første jeg skaffer meg, samt å gå i moskeen. Og jeg vet jeg ikke er den eneste muslimen som deler dette synet.

 

3. Hvis politikere tror at å forby Koranen hindrer tilbedning av Allah, så tror jeg de bør få seg ny jobb. Og det med en gang.

 

4. Koranens vers kan tolkes på mange måter. Folk og grupper tolker det

forskjellig. Derfor er det folket, ikke Koranen som må forbys. Og skal vi forby en folkegruppe?

 

5. Både Bibelen og Toraen inneholder også slike vers som sier at de vantro skal drepes, men man tolker dette annerledes.

 

6. Å sammenligne det der med Main Kampf er å si at alle blonde personer bør gå i gasskamrene fordi Hitler på den tid gjorde noe galt og hevet dem mer enn andre folke'raser'.

 

Min mening om dette: Noe av det mest tullete jeg har hørt. Sånn som FrP(?)s uttalelse av det beste forslaget jeg har hørt; forby Islam. Slutt å ta inn tilfeldige folk, og start heller å ta inn folk dere har bruk for, som har utdannelse. Så kanskje man lærer hva den den magiske setningen 'ikke alle muslimer er terrorister' betyr.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal ikke Koranen forbys?

1. Ikke alle muslimer er terrorister (sjokk for noen her?)

Hvis en tilber og baserer livet sitt etter en bok, og oppfordrer andre til også å gjøre det samme for av dette å kunne oppnå [insert what islam have promised you after death here], og når innholdet i denne boken eksplisitt oppfordrer brukeren til å gå til angrep på ikke-troende, vanhellige, osvosv, så er ikke dette terrorisme? Det blir som om naboen din bygger en hær utenfor huset ditt som ikke er direkte rettet imot deg på dette tidspunkt, men som openbart vil komme til å bli det når hæren føler seg trygg nok.

 

Det er likt som med de kristne: jeg ser for meg at hvis en større del av folket var troende, og da mener jeg -virkelig troende-, så ville man nok kunne lest om flere tilfeller der homofile par blir spyttet på (eller verre) av ukjente folk på gata. Når de blir i flertall vil de føle seg sterke, og hvis noen protesterer på ens handlinger kan en bare referere til bibelen som legitimasjon, og spørre: "er du ikke tilhenger av skriften?"

Lenke til kommentar
Dog morsomt at han får en drøss med dødstrusler for sine utalelser. Hva sier vel det om muslimer? Ikke alle er ekstremister, men det er alt for mange av dem allerede.

9242998[/snapback]

Amerikanske serietegner som Ted Rall får regelmessig dødstrussler fra kristne konservative Amerikanere. Hva sier det om kristne og amerikanere?

 

Ikke alle er ekstremister, men det er alt for mange av dem allerede?

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Dog morsomt at han får en drøss med dødstrusler for sine utalelser. Hva sier vel det om muslimer? Ikke alle er ekstremister, men det er alt for mange av dem allerede.

9242998[/snapback]

Amerikanske serietegner som Ted Rall får regelmessig dødstrussler fra kristne konservative Amerikanere. Hva sier det om kristne og amerikanere?

 

Ikke alle er ekstremister, men det er alt for mange av dem allerede?

9243031[/snapback]

 

Yup, det finnes ekstremister på alle mulighe fronter og religioner. Men per i dag er det flest muslimske ekstremister som begår drap med koranen i den ene handa.

Lenke til kommentar
Dog morsomt at han får en drøss med dødstrusler for sine utalelser. Hva sier vel det om muslimer? Ikke alle er ekstremister, men det er alt for mange av dem allerede.

9242998[/snapback]

Amerikanske serietegner som Ted Rall får regelmessig dødstrussler fra kristne konservative Amerikanere. Hva sier det om kristne og amerikanere?

 

Ikke alle er ekstremister, men det er alt for mange av dem allerede?

9243031[/snapback]

 

Yup, det finnes ekstremister på alle mulighe fronter og religioner. Men per i dag er det flest muslimske ekstremister som begår drap med koranen i den ene handa.

9243403[/snapback]

Se på de økonomiske forholdene hvis du vil ha forklaring på hvorfor. Koranen har ingenting med saken å gjøre, utover det at den i likhet med det Nye Testamentet er designet med formål å forføre fattige folk og folk i nød.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Enten så var det et håpløst dumt utspill av han politikeren, dog med noen få poeng, eller så var det en nøye gjennomtenkt uttalelse for å sette islam i et kritisk lys.

 

Jeg har en oppfatning om at islam må moderniseres og tilpasses dagens samfunn. Det har denne politikeren klart å vise på en helt utmerket måte, når man ser på alle reaksjonene han har fått. Det har ikke bare noe med at mange regler og lover innen islam er hårreisende, sharialoven osv, men også at jeg mener at når muslimer kommer til vestlige land på grunnlag av sjenerøsitet så må de godta og tilpasse seg det samfunnet de kommer til, ikke prøve å tvinge sitt levesett og sine regler på de som har latt dem få et bedre liv, noe som er tilfelle per dags dato, og utgjør det største problemet mtp. integrering og sosiale problemer blant innvandrere i vestlige land.

 

I bunn og grunn så mener jeg at alle som faktisk klarer å tro på det som står i de eventyrbøkene og legge livene sine opp etter det burde dra opp rullegardina og se det virkelige lyset. Desverre har jeg insett at det blir heller vanskelig. Ihvertfall har jeg et ganske fint sitat her:

 

"“Religions take everything that your DNA naturally wants to do to survive and procreate and makes it wrong.” Why? Well, if you’re busy fighting your internal drives, and you see God as the only way to cleanse yourself of these ‘bad’ thoughts, then you are a much better SHEEP."

 

My two cents.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...